directe verbinding tussen 2 modems

Pagina: 1
Acties:

• savale
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08:40
ik heb een modem in een server pc en een modem in de client pc (allebei 56k) en nu wil ik een directe verbinding (dus kabeltje van ene naar andere modem) van de ene naar het andere modem leggen. dus dat de 1 bij de andere inbelt. en dat ik daarna het liefst nog via internet connection sharing op de andere pc kan inetten. kan dit?

• Longlegg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-04-2022

Longlegg

Danoontje POWERRRRR

niet op de manier die jij nu omschrijft.. als je thuis een centrale hebt kan het wel.. maar waarom koop je niet gewoon 2 netwerkkaartjes en een crosslink kabel voor 25 eur. ben je klaar !! en dan kan je nog bestanden delen ook :)

Specs

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Als je beide modems in leased-line modus zet (meestal doe je dit door middel van het AT-commando AT&L1), zullen ze direct met elkaar verbinden. Vervolgens zou je hier een PPP-serieele netwerk verbinding over moeten kunnen opzetten.

Welk os draai je eigenlijk?

• Hoppie
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
edit

[ Voor 94% gewijzigd door Hoppie op 03-01-2003 14:34 . Reden: onzin post... |:( ]

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

4STROKELONGLEGG schreef op 03 januari 2003 @ 14:33:
niet op de manier die jij nu omschrijft.. als je thuis een centrale hebt kan het wel.. maar waarom koop je niet gewoon 2 netwerkkaartjes en een crosslink kabel voor 25 eur. ben je klaar !! en dan kan je nog bestanden delen ook :)
bestanden delen kan ook via een modem verbinding hoor ;)

• Longlegg

Longlegg

Danoontje POWERRRRR

Erkens schreef op 03 January 2003 @ 14:34:
[...]

bestanden delen kan ook via een modem verbinding hoor ;)
Ja, kan, neem dan wel een kop koffie mee als je een mp3tje gaat overschieten :)

Specs

• savale
ik draai op server: windows xp en op client windows 95 ik wil dus NIET via een centrale werken. Het probleem is dat fr client pc geen poorten heeft om wat in te zetten behalve dan een "halve" isa poort waar nu mijn modem in zit. Als iemand daar raad mee weet? met halve isa poort bedoel ik alleen het voorste deel van een isa slot. (compaq) helaas heb ik nog geen utp kaartje gezien die daar op gaat werken denk ik.

misschien dus een beter idee om een topic te openen naar de zoektocht naar exotische isa ethernetkaartjes? :P

[ Voor 14% gewijzigd door savale op 03-01-2003 14:40 ]

• Longlegg

Longlegg

Danoontje POWERRRRR

dan zou je een netwerkkaartje van compaq moeten regelen.....

Specs

• savale
4STROKELONGLEGG schreef op 03 januari 2003 @ 14:40:
dan zou je een netwerkkaartje van compaq moeten regelen.....
ik heb net ff gekeken en die zijn niet op de compaq site te vinden.
het type poort is duidelijk een isa poort met het kleine deel van isa dat er niet op zit. in de drivers zie je ook dat het om een normale isa poort gaat.

Verwijderd

savale schreef op 03 januari 2003 @ 14:39:
ik draai op server: windows xp en op client windows 95 ik wil dus NIET via een centrale werken. Het probleem is dat fr client pc geen poorten heeft om wat in te zetten behalve dan een "halve" isa poort waar nu mijn modem in zit. Als iemand daar raad mee weet? met halve isa poort bedoel ik alleen het voorste deel van een isa slot. (compaq) helaas heb ik nog geen utp kaartje gezien die daar op gaat werken denk ik.

misschien dus een beter idee om een topic te openen naar de zoektocht naar exotische isa ethernetkaartjes? :P
Je hebt dus alleen een 8-bits ISA poort tot je beschikking..

/me kijkt even z'n kast met hardware...

Heb hier nog een 8-bit netwerkkaartje liggen van HP, met BNC(=coax) aansluitingen (HP27250) Komt uit een stinkend oud servertje. :P

(Kwam ook gelijk nog een Symbios Logic SCSI-kaartje tegen, ook 8-bit - wist niet dat er zoveel oude troep in m'n kast lag :D )

• Shuriken
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 19-08 13:47

Shuriken

Life is all about priorities

Is geen isa maar een uitbreidingsslot van compaq (lijkt op 8 bits isa slot). Zit in de oudere PPro bakjes e.d.

I rather have a bottle in front of me, then a frontal lobotomie

Verwijderd

misschien dat je hier wat aan hebt?
http://h18007.www1.hp.com...asConradEthernetNICs.html

• savale
Shuriken schreef op 03 januari 2003 @ 14:52:
Is geen isa maar een uitbreidingsslot van compaq (lijkt op 8 bits isa slot). Zit in de oudere PPro bakjes e.d.
zou jammer zijn als t geen isa is :( hoe kom ik hierachter?

zal dus wel moeilijk worden om aan een 8bits utp kaartje te komen?

Verwijderd

is een null-modem (serieel of parallel) wellicht een optie

Verwijderd

Verwijderd schreef op 03 January 2003 @ 14:57:
of een usb bridge

Verwijderd

of een usb bridge
USB met win95?

• savale
Verwijderd schreef op 03 januari 2003 @ 14:57:
hoe snel gaat dit ongeveer? het moet dan een seriele null worden omdat ik mijn praralelle poort voor lcd en knopjes nodig heb :) (ja het wordt een mp3 speler)

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

savale schreef op 03 januari 2003 @ 15:03:
[...]

hoe snel gaat dit ongeveer? het moet dan een seriele null worden omdat ik mijn praralelle poort voor lcd en knopjes nodig heb :) (ja het wordt een mp3 speler)
koop je een lpt poortje erbij ;)

Verwijderd

oeps niet gezien dattie 95 had. maar de usb update van 95 werkt toch gewoon voor simpele toepassingen?

• savale
ik heb geen usb alleen vrije seriele poort waar ik data mee kan sturen en een 56k modem :) lijkt me allebei geen feest :) iemand ideeen?

Verwijderd

dat weet ik niet zo 123. Maar ik denk vergelijkbaar met een modem. Ligt aan diverse factoren: RS-232 poort van je langzaamste machine, lengte/kwaliteit van de kabel. Maar een 57k6 moet je wel kunnen halen denk ik.

• savale
Verwijderd schreef op 03 januari 2003 @ 15:12:
dat weet ik niet zo 123. Maar ik denk vergelijkbaar met een modem. Ligt aan diverse factoren: RS-232 poort van je langzaamste machine, lengte/kwaliteit van de kabel. Maar een 57k6 moet je wel kunnen halen denk ik.
serieel is 11kb/s haalbaar niet echt wat ik zoek denk. ik denk dat het maar een mp3 speler met een extern aan te sluiten cdrom speler wordt om muziek over te zetten.

Verwijderd

Over welk type compaq hebben we 't nu eigenlijk?

ik kan me namelijk geen moederbord van compaq herinneren dat een 'proprietary'-uitbreidingsslot heeft met dezelfde afmetingen als een 8bits ISA slot.

De sloten die bedoelt zijn voor die PCI/ISA riser-cards van compaq hebben namelijk andere afmetingen en bepinningen.

Kan je anders een foto maken van 't slot?

En probeer anders eens voorzichtig of een 16bits ISA kaart in 't slot past. Als 't groote deel van de connector past, weet ik zeker dat 't wél een 8-bits is.

• savale
ehm ik heb gekeken en het is naar mijn idee een 8bits isa slot. op het grote deel van het isa slot past namelijk iedere 8bits isa kaart. kan alleen niet testen of het werkelijk ook werkt want dan moet ik het hele moederbord er uit gaan halen omdat de case mijn 8bits lptje niet toe laat :) weet iemand of er 8bits isa ethernet kaartjes bestaan met utp ipv bnc aanluiting?

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

savale schreef op 03 January 2003 @ 15:27:
ehm ik heb gekeken en het is naar mijn idee een 8bits isa slot. op het grote deel van het isa slot past namelijk iedere 8bits isa kaart. kan alleen niet testen of het werkelijk ook werkt want dan moet ik het hele moederbord er uit gaan halen omdat de case mijn 8bits lptje niet toe laat :) weet iemand of er 8bits isa ethernet kaartjes bestaan met utp ipv bnc aanluiting?
die bestaan ;)
alleen dan wel met UTP en BNC :P
maar wordt wel flink zoeken dan ;)
heb je helemaal geen andere sloten over?

[ Voor 7% gewijzigd door Erkens op 03-01-2003 15:30 ]

• savale
ok dat er dan OOK bnc op zit is niet erg maar ik heb helaas geen andere sloten over nee... het is een klein vaag atx mobootje met voeding dus wat dat betreft ideaal voor mp3 speler (sound onboard) hij werkt ook nog eens fanloos :P
mocht iemand zoiets hebben liggen nog... :P

Verwijderd

savale schreef op 03 januari 2003 @ 15:03:
Modem zou ook via de seriele aansluiting gaan toch :? Het zal echt niet sneller worden door een modem te gaan gebruiken i.p.v. een seriele nulmodem-verbinding... alleen heb je voor zo'n nulmodem-kabel over de hele afstand (minstens) drie draden nodig...

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

savale schreef op 03 januari 2003 @ 15:32:
ok dat er dan OOK bnc op zit is niet erg maar ik heb helaas geen andere sloten over nee... het is een klein vaag atx mobootje met voeding dus wat dat betreft ideaal voor mp3 speler (sound onboard) hij werkt ook nog eens fanloos :P
mocht iemand zoiets hebben liggen nog... :P
je zou vraag&aanbod kunnen proberen ;)
Pagina: 1