NAD T752 of Marantz SR7300

Pagina: 1
Acties:
  • 1.608 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• fisherman
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 04-04 17:10
IK BEDOEL DUS DE SR7300 !! (STOM STOM)

Ik ga aan het einde van deze maand een nieuwe reciever halen. Eigenlijk had ik al een keuze gemaakt, namelijk de NAD. Ik had eigenlijk helemaal nog niet naar Marantz gekeken, (stom stom stom) Maar goed, gisteren zat ik een beetje te kijken op internet naar andere recievers en toen zag ik die SR7300 dus en toen ben ik heel erg gaan twijfelen.

Omdat de prijs van beide apparaten niet veel verschilt de Marantz is een klein beetje duurder, maar niet zo heel veel, ben ik heel erg gaan twijfelen.

Ze zijn allebei 7.1 (gematrixed weliswaar)

De marantz heeft een aantal dingen die me nogal opvielen:

DTS 96/24
RS232 (voor toekomstige upgrade)
is een echte 6.1 versterker

De Nad is weliswaar geen echte 6.1, omdat hij 5 * 80 Watt is, maar je kan er natuurlijk wel extra eindbakken aanhangen zodat ie wel 6.1/7.1 weer kan geven, maar voor 7.1 bij de Marantz moet er ook een extra eindbak aangesloten worden.

De NAD heeft Softclipping en een groot dynamisch vermogen.

Beide versterkers zijn uitermate muzikaal, dus nu mijn vraag eigenlijk of die extra features op de Marantz nu eigenlijk wel heel handig zijn, wat ik als grootte voordeel zie is dat de Marantz een echte 6.1 is en dat kan weergeven zonder extra eindversterker.

• Audi_S2
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-12-2025

Audi_S2

Jetzt BMW Fahrer :-o

fisherman schreef op 03 January 2003 @ 14:24:

De NAD heeft Softclipping en een groot dynamisch vermogen.
De NAD heeft een erg sterke voeding, kan veel stroom leveren. Ik kan echter nergens specificaties v/d Marantz of NAD zijn voeding vinden. Om te vergelijken.
Ik ben namelijk ook geinstresseerd in deze twee recievers of eventueel de 7200 omdat deze nu goedkoper te verkijgen is.

Das Schönste in einem S2, ist das Gefühl, ihn zu fahren. Specs

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:36

GaMeOvEr

Is een hork.

Ik zou denk ik voor de Marantz gaan, klinken ook heel goed en heeft in ieder geval alle eintrappen ingebouwd. :) (Wat jij zelf ook al aangeeft)

Tevens vind ik de Marantz ook mooier om te zien, maar dat is een smaakkwestie. :)

Tevens is zo'n upgrade mogelijkheid ook erg praktisch natuurlijk, hoewel er volgens mij voorlopig geen nieuwe formaten bijkomen, maar goed. :)

Aannames zijn fataal.

• FireStarter
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-12-2025
Met komende kerst heb ik weer genoeg geld om mijn set uit te gaan breiden.

Ik heb al een keus gemaakt welke receiver ik iig ga gebruiken, De Marantz 7300 natuurlijk. Zoek op internet, alleenmaar positieve reacties erop. Is helemaal up to date voor de toekomst, en heeft lekker zowat alles wat er bestaat in huis.

Geen eerlijke keus is dit:

Afbeeldingslocatie: http://www.marantz.com/image/products/e_sr7300_lrg.gif

w00t

• fisherman
Audi_S2 schreef op 03 January 2003 @ 14:35:
[...]

De NAD heeft een erg sterke voeding, kan veel stroom leveren. Ik kan echter nergens specificaties v/d Marantz of NAD zijn voeding vinden. Om te vergelijken.
Ik ben namelijk ook geinstresseerd in deze twee recievers of eventueel de 7200 omdat deze nu goedkoper te verkijgen is.
Volgens mij kan die NAD iets van 45 Ampere leveren (piekstroom) Maar het lijkt me dat die Marantz dat ook wel kan zal iig niet veel minder zijn

• Audi_S2

Audi_S2

fisherman schreef op 03 januari 2003 @ 15:38:
[...]

Volgens mij kan die NAD iets van 45 Ampere leveren (piekstroom) Maar het lijkt me dat die Marantz dat ook wel kan zal iig niet veel minder zijn
Jammer dat je deze specs niet altijd erbij vermeld worden. NAD en Harman Kardon staan erom bekend dat ze lage Watt's aangeven en veel stroom kunnen leveren. Bij merken zoals Sony Philips JVC enz. is dit meestal andersom. Dit geeft een vertekend beeld vind ik.

Verwijderd

wat kost de 7300? Ff gegoogled maar kwam alleen de 7200 tegen bij een belgische site voor 1000 euro...

• fisherman
De adviesprijs van de 7300 is 1100, maar ik had hem al wel gezien op internet voor 925.
Ik ga hem bij Stassen halen in Venlo en die prijzen liggen ongeveer wel op het niveau van internet meestal. Ik had ze al gemaild, maar nog niets ontvangen, dus ff afw88 wat ie daar kost

• KrL
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 03-04 10:52

KrL

Doe maar duurzaam..

Ik heb de SR7300 al voor 499 pond (omgerekend ca 750 euro) gezien.. Wel flinke verzendkosten naar NL (70 pond) maar nog steeds goedkoper dan in NL.. En ze zijn erkend Marantz dealer, belangrijk ivm garantie.. Inkoopactie ?! :P
Ik ga m denk ik wel bestellen van de week..

Mocht iemand nog reviews etc van deze receiver tegenkomen zou die ze dan hier willen plaatsen ? Hij is vrij nieuw dus heb nog niet heel veel kunnen vinden maar dit is er alvast een :

Home theater forum User review

Specsheet

Er schijnt trouwens een special edition van uit te komen over een paar maanden, de SR7300 OSE.. Deze is THX gecertificeerd.. Maar zal ook wel weer wat duurder zijn..

• Nikel
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Als je het goed wilt doen zoek je natuurlijk een winkel die ze allebei heeft staan en waar je dus kan luisteren, en bekijk dan meteen meer receivers in die prijsklasse natuurlijk, Denon maakt ook erg mooie receivers, Onkyo ook (bijvoorbeeld). Ook zou ik kijken naar hoe makkelijk het ding te bedienen is (afstandsbediening ook). En zorg dat je van tevoren weet hoe bijvoorbeeld de subwoofer uitgang werkt, waar die gefiltert is, en of dat in te stellen is.

Zelf heb ik de Marantz 6200, omdat ik die het mooiste vond klinken met muziek tov een NAD, een Denon en Yamaha uit dezelfde prijsklasse.

• Arnold
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:18
Nikel schreef op 18 January 2003 @ 19:33:
Als je het goed wilt doen zoek je natuurlijk een winkel die ze allebei heeft staan en waar je dus kan luisteren, en bekijk dan meteen meer receivers in die prijsklasse natuurlijk, Denon maakt ook erg mooie receivers, Onkyo ook (bijvoorbeeld). Ook zou ik kijken naar hoe makkelijk het ding te bedienen is (afstandsbediening ook). En zorg dat je van tevoren weet hoe bijvoorbeeld de subwoofer uitgang werkt, waar die gefiltert is, en of dat in te stellen is.

Zelf heb ik de Marantz 6200, omdat ik die het mooiste vond klinken met muziek tov een NAD, een Denon en Yamaha uit dezelfde prijsklasse.
juist! luisteren is ERG ERG ERG Belangrijk!
het gaat hier om hoe iets klinkt, niet hoe anderen iets vinden klinken.
ik ben zelf na veel luisteren (paar dagen 2 uur per dag ongeveer) op de SR7200 uitgekomen met JBL boxen.
niet de mening van anderen aannemen, gewoon gaan luisteren!

Verwijderd

persoonlijk zal ik de NAD kopen. Zelf heb ik de voorloper de 751. En ben hier erg tevreden mee!!

• FFF
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-10-2025

FFF

tja, aangezien marantz tegenwoordig slechte producten afleverd maakt het de twijfel groter, marantz heeft een mooier apparaat, betere afstandsbediening, alleen heeft tegenwoordig vrij veel klachten.

Nad is wat sober, en een goed merk als je vooral voor muziek gaat.

Verwijderd

FFF schreef op 19 januari 2003 @ 20:08:
tja, aangezien marantz tegenwoordig slechte producten afleverd maakt het de twijfel groter, marantz heeft een mooier apparaat, betere afstandsbediening, alleen heeft tegenwoordig vrij veel klachten.

Nad is wat sober, en een goed merk als je vooral voor muziek gaat.
Verklaar je nader.

Als je doelt op de onderbemeten trafo's, dat probleem is alleen bij de X200 serie en daar heeft de sr-7300 dus geen last van ;)

(het geplop bij schakelen tussen surround modus)

• KrL

KrL

Doe maar duurzaam..

Hmm.. Ik zei hierboven wel voor de gein inkoopactie maar wellicht niet een heel stom idee om gezamenlijk een paar SR7300's uit de UK te bestellen als er meer mensen geinteresseerd zijn ?
De prijs van 499 pond is unbeatable maar 70 pond verzendkosten...... Scheelt alweer als je t met z'n 2'en doet :)

Dit is de winkel (is erkend Marantz dealer)..

Verwijderd

Sorry KrL, maar ik vetrouw het niet dat het wel degelijk om de Sr7300 gaat.
Zo zet het gewicht wat ze daar melden mij al op een verkeerd been. Het zit namelijk dichter bij de SR7200 dan de SR7300.
Verder wordt de RS-232C upgrade mogelijkheid vreemd genoeg daar helemaal niet genoemd en de eerste regel doet mij helemaal twijfelen:
"Take the SR6200, add more power, Multiroom compatability and a cool LCD learning remote control, and you have the SR7200!"
(wellicht dat er meerdere zaken niet helemaal kloppen, maar dit viel mij 123 op)

Dan mag voor de rest op die bewuste pagina wel telkens de SR7300 worden genoemd, maar voor zo'n bedrag ga ik niet de gok aan en kunnen mijn twijfels dan denk ik ook niet meer worden weggenomen.

• Cliffie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 03-04 13:51

Cliffie

Trompetslet

Verwijderd schreef op 20 January 2003 @ 02:58:
Sorry KrL, maar ik vetrouw het niet dat het wel degelijk om de Sr7300 gaat.
Zo zet het gewicht wat ze daar melden mij al op een verkeerd been. Het zit namelijk dichter bij de SR7200 dan de SR7300.
Verder wordt de RS-232C upgrade mogelijkheid vreemd genoeg daar helemaal niet genoemd en de eerste regel doet mij helemaal twijfelen:
"Take the SR6200, add more power, Multiroom compatability and a cool LCD learning remote control, and you have the SR7200!"
(wellicht dat er meerdere zaken niet helemaal kloppen, maar dit viel mij 123 op)

Dan mag voor de rest op die bewuste pagina wel telkens de SR7300 worden genoemd, maar voor zo'n bedrag ga ik niet de gok aan en kunnen mijn twijfels dan denk ik ook niet meer worden weggenomen.
Inderdaad, dit is mij ook wat tegen de borst stoot. Zelf ben ik ook erg te spreken over de SR7300, deze staat daarom ook op mijn to-get lijstje :)

Als er gegarandeerd kan worden dat het om de SR7300 gaat, dan wil ik eventueel wel meedoen aan de inkoopactie :P

17x DMEGC DM300-M156-60BK @ Enphase | 3300Wp Oost & 1800Wp West (Gouda)

• KrL

KrL

Doe maar duurzaam..

Hmm.. Had k nog helemaal niet op gelet eigenlijk.. Zal eens info'en bij ze..
Zou jammer zijn, is toch een leuke prijs voor een leuk apparaat..

Verwijderd

Om de keuze nog wat moeilijker te maken (ik vind dit een goede kandidaat)

Ik presenteer de nieuwe Harman Kardon 4550 en 5550:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~bruuuuut/4550.JPG

*Nieuwe* Harman Kardon AVR 5550/AVR 4550 receivers-7 kanaals

• fisherman
Verwijderd schreef op 19 januari 2003 @ 17:53:
persoonlijk zal ik de NAD kopen. Zelf heb ik de voorloper de 751. En ben hier erg tevreden mee!!
Ik heb de NAD T752 dus vorige week besteld, zat nog wel een levertijd op.

• Ruidasilva
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Ruidasilva

Funky & Creative

In de gedacht van, het oog wilt ook wat, zou ik toch voor de Marantz 7300 gaan......
Maar dat is uiteraard persoonlijk ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Ruidasilva op 20-01-2003 14:03 ]

Music is no longer an expression of the soul or the work of an artist; it's a 'product' that is manufactured, packaged, catalogued, distributed, managed, regulated, and above all sold!

• fisherman
Tja, maar het oor ook :). Niet dat de Marantz niet mooi klinkt, maar ik vind de NAD mooier klinken :). En tja het sobere uiterlijk vind ik persoonlijk ook wel iets hebben. Niet dat ik de Marantz niet mooi vind, das nog steeds een ongelooflijk geile bak :)

• pling
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 30-03 21:07

pling

Lekker Kepjoeteren

Ik zag laats een silveren T751 (-i) (als ik het goed heb). Was dat een speciaaltje of doet NAD wel vaker silver ? Ik zou liever een silveren T752 hebben in dat geval. (Dacht oh, de silverseries (http://www.nadelectronics.com/SilverSeries.html) is ook wel interresant van NAD, maar 3000 + 3500 EURO is wel wat veel voor een 5.1 setje.)

• fisherman
Volgens mij heb je dat dan toch verkeerd gezien, of hij is overgespoten ;).
Bij de nieuwe serie is er van de T742 een titanium versie beschikbaar, maar niet van de T752 en de T762, die zijn alleen in zwart/grijs te verkrijgen.

• pling

pling

Lekker Kepjoeteren

wellicht was het titanium (silverkleurig?), twas bij RAF Amsterdam. Typenummer zal ik wel naast zitten inderdaad.

• Dr. Strangelove
  • Laatst online: 10:36
Klopt, NAD heeft de 742 in titanium uitgebracht, evenals de nieuwe 512 DVD speler. Plastic frontje, dat wel. De zwaardere modellen (752 en 762) zijn niet in titanium te krijgen.

De RS232 poort op de SR7300 is volgens mij NIET voor mogelijke upgrades, maar voor integratie met andere Marantz producten (zoiets als de bekende 12V trigger ingangen die o.a. op NAD en Arcam producten zitten).

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Verwijderd

Hmm niet mee eens de RS232C poort is er wel degelijk voor om de software in de versterker te vernieuwen. Maar ik vraag me af wat voor nut dat heeft. Want met software kan je niet zomaar een nieuwe DTS of DD invoeren. Dus dan krijg je firmware upgrades voor je software. En als die software goed draait, waarom zou je dat dan doen?? betere performance krijg je er niet door.

• fisherman
s_roubos schreef op 20 januari 2003 @ 17:27:
Klopt, NAD heeft de 742 in titanium uitgebracht, evenals de nieuwe 512 DVD speler. Plastic frontje, dat wel. De zwaardere modellen (752 en 762) zijn niet in titanium te krijgen.

De RS232 poort op de SR7300 is volgens mij NIET voor mogelijke upgrades, maar voor integratie met andere Marantz producten (zoiets als de bekende 12V trigger ingangen die o.a. op NAD en Arcam producten zitten).
Op de NAD T752 zit ook een rs232, maar op de site van NAD wordt hierover niet veel gezgegd mbt de mogelijkheden ervan

• Dnc1n
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-11-2025
Verwijderd schreef op 20 januari 2003 @ 17:43:
Hmm niet mee eens de RS232C poort is er wel degelijk voor om de software in de versterker te vernieuwen. Maar ik vraag me af wat voor nut dat heeft. Want met software kan je niet zomaar een nieuwe DTS of DD invoeren. Dus dan krijg je firmware upgrades voor je software. En als die software goed draait, waarom zou je dat dan doen?? betere performance krijg je er niet door.
een nieuwe prologic mode moet technisch wel mogelijk zijn.
in powerdvd zit ook softwarematig prologicII ingebakken.
dus als de marantz dat ook kan heb je wel ff prologic III ZONDER een nieuwe receiver te kopen :9~
of logic7!

Verwijderd

Dnc1n schreef op 21 January 2003 @ 11:34:
[...]

een nieuwe prologic mode moet technisch wel mogelijk zijn.
in powerdvd zit ook softwarematig prologicII ingebakken.
dus als de marantz dat ook kan heb je wel ff prologic III ZONDER een nieuwe receiver te kopen :9~
of logic7!
Dat is uiteraard erg interressant, als dat mogelijk is, kan je zonder veel nieuwe formaten te missen, bijna je gehele leven mee werken. Denk namelijk niet dat het na 8 volledig gescheiden banen nog verder gaat (8.1).

Natuurlijk is dit niet te voorspellen, maar weet wel dat ik no way 10 speakers + sub ga gebruiken. Waarvan je er bij muziek trouwens maar 2 van gebruikt 8)7

Verwijderd

Met CD's gebruik je er maar 2 ja, maar met DVD-audio en SACD is de standaard al opgeschroefd naar 5.1

Verwijderd

Verwijderd schreef op 21 January 2003 @ 11:43:
Met CD's gebruik je er maar 2 ja, maar met DVD-audio en SACD is de standaard al opgeschroefd naar 5.1
Multi-Channel audio, ik heb er al eens naar mogen luisteren, maar behalve bij een concert vindt ik het niks.

Misschien dat het bij meer klassieke muziek mooi klinkt, maar bij gewone pop vindt ik het niks.

• Dnc1n
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-11-2025
ik ook niet, luistert vermoeiend! :)

Verwijderd

Heb ze nog niet voorbij zien komen, de prijzen bij eurohopper:

Nad T752 €850
Marantz 7300 €925

Nog wat vergelijkbare receivers (kwa prijs)

Yamaha RX-V1300RDS €895
Vincent SV-382 €850
Pioneer Vsx-D1011 €960
Onkyo SR700e €965

Ik zelf ben erg nieuwschierig naar de Vincent, hij is volledig 6.1 en ik kan me herinneren dat ik gehoord heb dat Vincent erg muzikaal is. Weet iemand daar wat meer vanaf?

• fisherman
Die had ik al wel gezien die prijzen bij eurohopper, maar ik heb hem bij Stassen besteld, daar was ie 875, dus dat scheelt niet zo heel veel, als ik voor de marantz gegaan was dan had ik hem denk ik wel bij eurohopper besteld, maar alleen omdat dat dichtbij is, normaal zou ik niet via internet bestellen. Maar Stassen is ook dichtbij, dus.

[ Voor 14% gewijzigd door fisherman op 21-01-2003 20:44 ]

• KrL

KrL

Doe maar duurzaam..

Even gemaild met die UK site en het is echt de Marantz SR7300 die ze daar hebben voor 499 pond.. Denk niet dat ik 'm in NL voor die prijs kan vinden bij n erkend dealer (is Eurohopper niet)..

[ Voor 9% gewijzigd door KrL op 21-01-2003 21:37 ]

• KrL

KrL

Doe maar duurzaam..

Argh, quote ipv edit :'(

[ Voor 94% gewijzigd door KrL op 21-01-2003 21:36 ]

• fisherman
Tja maar wat kost het over laten komen ervan? Is toch niet misselijk een pakket van 17 kilo ofzo.

• KrL

KrL

Doe maar duurzaam..

70 pond.. Maar als je dat deelt met z'n 2'en ofzo (heb doorgeklikt tot het moment van betalen en blijft 70 pond bij 2 stuks)..

Verwijderd

KrL schreef op 21 January 2003 @ 22:01:
70 pond.. Maar als je dat deelt met z'n 2'en ofzo (heb doorgeklikt tot het moment van betalen en blijft 70 pond bij 2 stuks)..
Dan is dit een zeer interressante aanbieding. Prijs is dus goed en garantie ook goed te regelen.

Want ik neem aan dat je hier in Nederland gewoon de garantie via de importeur kan regelen?

• Dr. Strangelove
Ja, zijn ze tot verplicht. Zeker als je bij een geauthoriseerde reseller hebt gekocht, en volgens mij zelfs ook als je het bij een niet-geauthoriseerde reseller koopt, maar daar ben ik niet zeker van.

• fisherman
Volgens mij verschilt dat per merk, er zijn merken die geen garantie geven wanneer ze niet bij een geauthoriseerde winkel gekocht zijn, Denon is daar een voorbeeld van.

• KrL

KrL

Doe maar duurzaam..

Volgens mij Marantz ook.. Staat zoiets op hun site..
Maarre.. Nog iemand geinteresseerd ?! :)

• Audi_S2

Audi_S2

Ik ben vandaag bij een audio zaak geweest om beide receivers te beluisteren. Jammergenoeg hadden ze de set niet klaar staan en moest ik een afspraak maken.
Toch gaf de verkoper mij het advies om voor de Marantz te gaan, omdat deze beter bij mijn speakers zou passen. Ik heb namelijk Tannoy 638's met Dual Concentric. Doordat de speakers zelf al zeer helder en direct klinken. Zal dit met de NAD een stapje te erg worden (vooral in surround). Marantz heeft daarentegen een warmer geluid wat de juiste balans geeft met mijn speakers.
Ik kan de reciever wel een weekendje mee krijgen om te proberen. En dat ga ik zeker doen :)

Maar zal er veel verschil zitten tussen een 7200 en een 7300?
De 7200 is namelijk in de aanbieding. Ook waren er leverings problemen met de 7300 omdat de vraag heel groot zou zijn.

even terzijde;
Heeft iemand trouwens ervaring met NAD i.c.m Tannoy Dual Concentric?

• Dr. Strangelove
Volgens mij Marantz ook.. Staat zoiets op hun site
Kan zijn... maar let wel dat ze van alles op hun site kunnen zetten en zeggen over de telefoon (en dat doen ze ook), uiteindelijk vallen ze onder de Europese wetgeving. Maar zoals gezegd, ik weet niet hoe die luidt wanneer het over authorised resellers gaat.

Verwijderd

Vandaag bij Correct R'dam geweest,

De prijzen:

Marantz SR 7300: €799 €899
Nad T752: €899 €999

Beide op voorraad en dus nu best te betalen. Vooral de prijs van de 7300 viel me heel erg mee aangezein hij bij Eurohopper zelfs duurder is dan de NAD.

Weet alleen niet of ze officieel dealer van Marantz zijn.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 25-01-2003 09:57 ]

• KrL

KrL

Doe maar duurzaam..

Wow, weet je zeker dat die prijs van de Marantz klopt ?
Dat het niet toevallig de 7200 ofzo is ?
Anders is het ECHT goedkoop (en dan rij ik binnenkort zeker ff naar R'dam :P) !

Ohja, en volgens de Marantz site zijn ze erkend dealer !

[ Voor 23% gewijzigd door KrL op 25-01-2003 02:27 ]

• KrL

KrL

Doe maar duurzaam..

Argh, reply ipv edit :(

[ Voor 93% gewijzigd door KrL op 25-01-2003 02:26 ]

Verwijderd

Correct is official dealer Marantz. Goede ondersteuning en garantie. Ooit was mijn cd-5000 kapot, en heb ik hem naar correct service punt gebracht. Deze hebben hem naar Marantz toe gestuurd en mij een reparatie rapport laten zien wat Marantz aan de CD-Speler heeft gerepareerd.

Verwijderd

Op het prijskaartje stond echt 7300, ook de receiver die er boven stond was een 7300. Ga er dus wel vanuit dat het om een 7300 ging.

Ik raad je nog wel ff aan om naar Correct te bellen, weet je zeker dat je niet voor niks gaat ;)

Tis trouwens de vestiging aan de Bergweg (Consumer Electronics)

Verwijderd

Zit net het correct krantje door te lezen en daar staat de T752 in voor 999, dat betekend dat de 7300 geen 799 is, maar 899.

De Nad was namelijk €100 duurder. excuses ;)

Verwijderd

Er schijnt toch ook een bug in de nieuwe SR7300 te zitten, een licht hoorbare pieptoon in diverse luistermodes. Wel vervelend, want dit is dan al de 2e Marantz in de SR7000 reeks van Marantz met een bug.

Maar de nieuwe en duurdere modellen komen er alweer aan.
Zo hier wat info over de SR7300 Special Edition:

SR7300 OSE: Upgraded, Original Special Edition Performance
The new 6.1-channel SR7300 OSE (Original Special Edition) Digital Surround Receiver builds upon the performance of the standard SR7300 with upgraded Marantz Original Special Edition enhancements for exceptional sound quality, such as audiophile-grade parts specially selected for maximum sonic purity, a copper internal chassis, gold-plated connectors, HDCD decoding and numerous additional electronic and mechanical refinements. The SR7300 OSE provides 110 watts into each of its six main channels, and retains all the features that make the SR7300 one of the most versatile and flexible receivers available today, including wide-bandwidth component video switching, compatible decoding of all popular 6.1- and 5.1-channel surround sound formats, multi-room audio/video operation and much more. The Marantz SR7300 OSE also includes an RS-232C port enabling integrated system control and software upgradeability, and is supplied with an ergonomic programmable, learning remote control.
The Marantz SR7300 OSE (Original Special Edition) Digital Surround Receiver carries a suggested retail price of $1,299 and will be available January 2003.

Ook van de SR4300 is er een upgrade versie:

SR4320 Stereo Receiver: Because Music Matters
Marantz stereo receivers have always been prized by audiophiles for their rich, musical sound, and the SR4320 continues the tradition of Marantz excellence, providing outstanding audio quality along with a host of useful features including full remote control operation. The SR4320 includes video switching for three A/V sources, a phono input, a precision AM/FM tuner with 30 presets and station naming, speaker A/B selection, extensive sound tailoring capabilities, convenience functions such as a sleep timer and much more.
The Marantz SR4320 carries a suggested retail price of $429 and is currently available.

En tot slot voor de echte Die Hards:
The Marantz SR8300 Digital Surround Receiver carries a suggested retail price of $1,799 and will be available April 2003.
The Marantz SR9300 Digital Surround Receiver carries a suggested retail price of $3,199 and will be available April 2003.

• Dr. Strangelove
Marantz heeft ingezien dat er een te groot gat zat tussen de 7200 en de 8200... de 7300, 7300OSE en 8300 vullen elkaar goed aan.

• KrL

KrL

Doe maar duurzaam..

Verwijderd schreef op 28 januari 2003 @ 00:26:
Er schijnt toch ook een bug in de nieuwe SR7300 te zitten, een licht hoorbare pieptoon in diverse luistermodes. Wel vervelend, want dit is dan al de 2e Marantz in de SR7000 reeks van Marantz met een bug.
Waar heb je dit vandaan eigenlijk ?
Want dacht toch eindelijk m'n keus te hebben bepaald :)

• fisherman
Ik heb die reciever (NAD T752) nu 4 dagen en hij bevalt uitstekend :).

[ Voor 9% gewijzigd door fisherman op 28-02-2003 16:30 ]

• fisherman
.

[ Voor 99% gewijzigd door fisherman op 28-02-2003 16:30 ]

• fisherman
Eindelijk tijd gehad om er een fotootje van te maken :)
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/ekokrebbers/NAD/NADT752.JPG

Verwijderd

Audi_S2 schreef op 22 januari 2003 @ 18:18: Marantz heeft daarentegen een warmer geluid wat de juiste balans geeft met mijn speakers.
Een versterker hoort geen warm gluid te hebben, een versterker hoort de signalen die hij binnen krijgt te versterken en dus door te geven als aangeleverd door de bron.

Niet dat ik de Marantz een slechte keuze vindt, ik ben zelfs blij met dit topic. Ik zit zelf ook te kijken naar een neiuwe amp en denk ook dat het Marantz wordt. Dit is goed genoeg voor een set zelfbouw fronts (als die er zijn :P) en voor mijn eisen :)

• Boekster
  • Laatst online: 07-01 15:25

Boekster

Naimoholic

Eh, er zijn maar weinig versterkers die niet kleuren naar mijn weten. Tenmisnte, in de 'normalere' prijsklasse. En anders dan gaan je speakers kleuren, hoewel dit meestal meer de bedoeling is :) .

Music Addicted

• pling

pling

Lekker Kepjoeteren

Is het niet een beetje suckend dat die T752 maar vijf kanalen versterkt ? Ik ben nu eigenlijk geneigd om de T742 te kopen. Ik hoef niet perse een speaker achter en nog is een versterker kopen heb ik geen zin in. Of ik koop direct de T762, deze heeft immers 6 versterkers en wellicht dat ik in de toek wel een zesde speaker achter wil.

Verwijderd

Foei fisherman, koop een een fatsoenelijk audiomeubel! In de tussentijd zal ik hem wel een mooi plaatsje geven:+

Over de T752, wat ik zou doen als ik hem kocht, is een stereo eindtrap (de C270 oid) voor de fronts gebruiken en de 5 ingebouwde versterkers dan voor het surround gedeelte gebruiken, zo heb je een 7.1 (gesimuleerd) opstelling.

• fisherman
Tja, nou als ik een 7.1 of 7.2 (wat ook mogelijk is, heeft namelijk 2 subwoofer aansluitingen) zou willen, koop ik gewoon een eindversterker erbij. Het is volgens mij niet mogelijk om een eindversterker erbij te kopen en dan de interne eindversterkers te gebruiken voor de 2 achterkanalen. Volgens mij moet je namelijk voor de achterkanalen zowieso een eindversterker los erbij kopen, als je die wil gebruiken. Je kan wel voor de fronts en de center een aparte eindversterker aansluiten (kan zijn dat je een beter stereobeeld wil creeren, dan is dat wel noodzakelijk, maar ik vind hem zo ook wel goed genoeg weergeven in stereo). Voor alle kanalen zijn er pre-outs aanwezig.

Tja een audiomeubel is idd niet zo verkeerd nee, moet ik toch ook maar eens naar gaan kijken. :)
Pagina: 1