Nee he! Magneet bij monitor.

Pagina: 1
Acties:
  • 173 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• TB
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 21-09 21:14

TB

pompiedom

Topicstarter
AAARGH. Ik heb per ongeluk een magneet bij de monitor gehouden. Nu zie ik dus allemaal kleurtjes. Ik dacht: ff degausen en je ziet het niet meer.
Niet dus! De kleuren gaan niet weg.

Wordt het vanzelf weer normaal of is er niets meer aan te doen???
Help me...

[edit]

Hmmm, net toen ik de topic gepost had, werd ie weer normaal... Lamaar zitten dus. Sorry voor de overlast.

• Twarp
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-12 00:47

Twarp

just grin...

Als je mazzel heb trekt het langzaam weg, dus gewoon geduld hebben.

Meh ...

Verwijderd

Zo dan heb je geluk gehad :)

• GraasGast
  • Laatst online: 30-09 19:55

GraasGast

Analogue Heaven

heb het ook wellens gehad...degaus hielp niet...zweet brak me uit...volgende ochtend was het weg :) pfouii...

• bloasfist
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08-12 09:54

bloasfist

Slot-A Crew

Ik heb het ook gehad met speakertjes op m'n monitor bij het vervoeren van m'n pc. Na een jaar ofzo was het pas ECHT helemaal weg. Het beeld is alleen nog een beetje bol. Denk niet dat dat ooit nog weggaat. Shithappens.
:(

Je drinkt PiTT bier of je drinkt geen PiTT bier! Specs

• Jur
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jur

Dus....

Je moet wel ff geduld hebben maar je kan het met een magneet ook weer wegkrijgen.Ik heb ooit is een televisie uitgeleent waar diegene een jaar lang een wekkerradio op heeft laten staan.Iedereen had dus een groen hoofd :).

Men neme weer een magneet en dan kan je de originele kleuren weer terug halen door de magneet langs de monitor te halen,je bent wel ff bezig om het weer helemaal goed te krijgen maar het lukt wel.

• _Cyber_
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-06-2021
Je hebt ook speciale DEGAUS ringen. Is een hoepel met en dia meter van iets van 30-40cm
Met daar in een koperdraad gewikkeld. In feite een grote elektro magneet.
Werking: Je houd de ring voor je beeld buis, zet hem aan. Beeld begint enorm te trillen, je loopt naar achter totdat beeld op houd met trillen, en dan zijn ook alle kleurtjes, weer 100%

-=System Specs=- | Shit does not happen, it's made by an asshole.....

• Drogo
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 20:53
klinkt gezond...

• Knightwolf
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:10
Ja, klinkt gezond.
Khebbet ook wel es gehad, monitor was finito...

Verwijderd

Ik lees hier een reactie van iemand die je aanraadt de boel met een permanente magneet weer in orde te maken. Ik zou dit absoluut niet doen. Die degauss-ringen die worden ook beroepsmatig gebruikt, daar zou ik wel vertrouwen in hebben. Waarschijnlijk dat je het met zo'n ring voor een groot deel kan fixen, mits je magnetisch veld snel genoeg van richting wisseld.

• duderuud
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-12 21:01

duderuud

Sliden is koel

Heb op een oud project ook wel eens met zo'n degaussring gewerkt, ging perfecto! Ik en collega een oude 15" helemaal vern**kt met een dikke magneet...met die ring erlangs, perfecto!

Motor-Forum.nl

Verwijderd

Ik had ook es een keer zoiets-> boxen naast mn monitor. Maar ik heb hem klappen gegeven en het hielp: hij doet ut weer helemaal.

Verwijderd

<vaag mode>Mijn monitor is na een paar uurtjes te hebben uitgestaan weer volledig hersteld van het lijden dat ik hem heb aangericht met mijn magneet.:)</vaag mode>

Sorry, kon het niet laten :). Maar met mijn monitor hielp het altijd om hem uit te zetten en een paar uur later weer aan. Met mijn 14" er is het tot nu toe nog altijd goed gegaan.

Dit is vaag. Ik heb een paar tags geplaatst die niet bestaan (denk ik), maar die worden niet geplaatst (edit mijn post en je zult zien).

• WFvN
  • Laatst online: 18-11 18:01

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Ik hoop voor je dat het niet blijvend is... Ik weet nog wel dat ik als redelijk jong knulletje helemaal geïntrigeerd was door het effect dat een magneet heeft op de beeldbuis van een televisie (ben niet voor niets natuurkundige geworden). M'n ouders waren er minder blij mee... Die vlekken waren zodanig erg dat ze dus doodleuk NIET verdwenen!!!!

Verwijderd

Je kan ook een electromagneet pakken en daar wissestoom doorheen jagen. dan hou je hem bij je monitor of tv, en het beeld is zo weer goed... :)
Pagina: 1