Toon posts:

[WIN2k] RRAS probleem op Win2k memberserver

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

in ons NT4-domein hebben wij een aantal Win2k memberservers. Op dit moment draait RRAS op een NT4 server, alleen zijn wij NT4 aan het uitfaseren om over te stappen op Win2k.

Op deze win2k memberservers willen wij nu graag RRAS configureren, alleen wat wij ook proberen we krijgen steeds de foutmelding "Acces is denied" wanneer wij op de OK knop klikken na de Wizard van Routing and Remote Access.

Is het uberhaupt wel mogelijk om RRAS te configureren op een memberserver in een mixed mode NT 4 domein ?

En zo ja, heeft iemand misschien een tip ?

Verwijderd

Ben je niet als per ongeluk als guest ingelogd...............nee serieus hier kwam ik al aardig wat tegen:
http://www.google.com/sea...de+ras&btnG=Google+Search

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

die link die je me stuurde van Microsoft gaat over servers die in een Windows2000 domein hangen.
Echter gaat het hier om een Wint4 domein in mixed mode.

Verwijderd

je hebt gelijk, excuses

Ik kan wel veel over de omgekeerd situatie vinden, dus NT 4 ras servers in 2000 domein, maarja daar heb je dus geen fluit aan

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 03 januari 2003 @ 14:22:
je hebt gelijk, excuses

Ik kan wel veel over de omgekeerd situatie vinden, dus NT 4 ras servers in 2000 domein, maarja daar heb je dus geen fluit aan
Maakt niet uit, 'k had zelf ook al zitten Google-en (nieuw werkwoord) maar kon er niks over vinden. Ook niet bij Microsoft.com.

Iemand anders een idee ?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 03 januari 2003 @ 14:16:
Hoi,

die link die je me stuurde van Microsoft gaat over servers die in een Windows2000 domein hangen.
Echter gaat het hier om een Wint4 domein in mixed mode.
lol nt4 in mixed mode

maar ik zou zeggen gooi je account eens in de local admin groep...

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 28-04 13:26

Equator

Crew Council

#whisky #barista

NT4 kent inderdaad geen Mixed Mode.
Maar wanneer jij de Windows 2000 Server lid hebt gemaakt van het domain, en je hebt 1 of meerdere modems / ISDN adapters o.i.d. geinstalleerd, dan kan je dit gewoon starten.

Nou neem ik aan dat je de server inderdaad lid hebt gemaakt van het domain.

In principe is het dus geen probleem. Ik heb hier ook meerdere Windows 2000 servers in het NT4 domain staan. 1 daarvan draait ook als RAS server. (RRAS)

Hmm, ik las net nog eens beter, maar je krijgt de melding Nadat je de Wizard hebt gehad.
Staat de service RRAS misschien disabled :?
Welke meldingen krijg je in je Systemlog in de event viewer :?

[ Voor 22% gewijzigd door Equator op 06-01-2003 08:16 ]

Pagina: 1