asus P5A - APM/ACPI

Pagina: 1
Acties:

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-08 11:58
ja, dit is al eens vaker langs gekomen.
het gaat erom dat hij in win2k niet automatisch afsluit. Nu is dat op te lossen door win2k opnieuw te installeren en dan op f5 te drukken in het begin. Nou zou ik het graag willen verhelpen zonder win2k opnieuw te installeren. is dit ook mogelijk? heb het nog niet terug kunnen vinden met de search...

als ik handmatig het type computer in acpi verander, krijg ik een mooie bsod bij het opstarten: inaccessable boot device... dat werkt dus niet..
iemand een oplossing?

Verwijderd

APM inschakelen in Bios tijdens installatie...
Misschien dat repair-install met ingeschakelde APM het oplost ? (volgens mij niet)...
Bij mij was het opgelost na een reinstall.

Overigens over ACPI:
Waarom staan alle devices op 1 IRQ?

Dit komt vrijwel altijd door ACPI. ACPI is een standaard voor verschillende beheersystemen, en het device beheer valt daar ook onder. ACPI zorgt er in Windows 2000/XP vaak voor dat er veel devices op 1 IRQ gezet worden. Meestal is dat IRQ 9 of 11. Hoewel deze IRQ sharing theoretisch probleemloos zou moeten zijn, is de praktijk anders. Het is dan ook aan te raden om het OS zonder ACPI te installeren zodat je van deze problemen af bent. Het enige wat je dan moet missen, is de luxe powermanagment features die ACPI biedt, maar voor de meeste mensen weegt deze luxe niet op tegen de IRQ problemen.
Uit de FAQ

[ Voor 67% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2003 05:47 ]

Verwijderd

Welke bios versie heb je?

• Meuk
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-07 13:08
er is een beta bios, en die is acpi, de rest zijn standard biossen... haal em van ftp://ftp.asuscom.de/ het kan niet missen :P

ASUS TUF Gaming Z690-PLUS WIFI D4, Intel Core i5-12600KF, Kingston Fury Beast KF432C16BB1K2/32, Gigabyte AORUS GeForce RTX 3070 Master, Lexar NM790 2TB