Hallo mede-tweakers, ik heb weer een SQL-probleempje. Ik heb een selectie gedaan waar uiteindelijk ID-paren uit komen. De bedoeling is dat het een controle doe op kruislinkse verbindingen tussen Parent en ID van een bomstructuur binnen een tabel.
Ik krijg bijv het volgende terug:
Dit betekent dat records met ID's 30 en 190 kruislinks gekoppeld zijn, en ID's 40 en 50 ook. Nu wil ik dat die dubbele paren eruit gefilterd kunnen worden, maar ik kan me niet indenken hoe. Wie helpt mij?
Ik heb al iets van "WHERE ID1 NOT IN ID2" en "WHERE ID1<>ID2" geprobeerd, maar die werken natuurlijk niet. De bedoeling is dat er iets uitkomt zoals:
Ohja, de query die ik gebruik voor het opzoeken van de kruislinke koppelingen:
Ik krijg bijv het volgende terug:
code:
1
2
3
4
5
6
| ID1 ID2 ----------- ----------- 30 190 40 50 50 40 190 30 |
Dit betekent dat records met ID's 30 en 190 kruislinks gekoppeld zijn, en ID's 40 en 50 ook. Nu wil ik dat die dubbele paren eruit gefilterd kunnen worden, maar ik kan me niet indenken hoe. Wie helpt mij?
Ik heb al iets van "WHERE ID1 NOT IN ID2" en "WHERE ID1<>ID2" geprobeerd, maar die werken natuurlijk niet. De bedoeling is dat er iets uitkomt zoals:
code:
1
2
3
4
| ID1 ID2 ----------- ----------- 30 190 50 40 |
Ohja, de query die ik gebruik voor het opzoeken van de kruislinke koppelingen:
code:
1
2
3
| SELECT A.ID AS ID1, B.ID AS ID2 FROM Tabel AS A JOIN Tabel AS B ON B.Parent=A.ID AND A.Parent=B.ID |
[ Voor 13% gewijzigd door _Thanatos_ op 03-01-2003 14:02 . Reden: de query ]
日本!🎌