standaart waterkoeling tekoop !!!

Pagina: 1
Acties:

• demisoft
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10-11-2021
Dit is niet voor de echt tweakers onder ons maar voor de mensen die nog een beetje angst hebben hun pc te bewerken met een hamer en slijptol.
Ik wil in de toekomst pc's standaart gaan uitrusten met waterkoeling. Het gaat hierom pc's met alles intern in de kast deze zijn dus niet geschikt voor extreen tweaken (geen peltiers) maar voor mensen die gewoon een super stabiel systeem willen en geen herrie aan hun kop. Het systeem bevat op dit moment een ventilator. Het idee is deze in de toekomst ook te laten verdwijnen. Verder staat er op het program een tweakkast voor extreem tweaken (dual peltier 260w) deze heeft echter aan de achterkant 2 pluggen voor in en uitvoer van water. Afhankelijk van de water temperatuur zal deze kast de vapochill voorbij streven. Prijzen zijn nog niet bekent maar zullen rond de 600,- kosten bij aanschaf van nieuw systeem en 700 voor inbouw ( nieuwe kast + 300/400 watt voeding ). De tweakkast f700-800.
Het is een hoop geld maar voor die het zelf niet durven is er mischieneen oplossing.

voor meer info demisoft@zonnet.nl

p.s. er zit garantie op lekkages en maxium temperatuur, niet op overclock prestaties.

Acer 1501 : P4 bak

• RdB_IA
  • Registratie: December 1999
  • Niet online

RdB_IA

42

ik wens je veel succes maar ik denk niet dat je erg succesvol zal zijn.

oh ja, verder is dit geen reclamebord ofzo. een slotje past op zich denk ik wel.

• Phaeton
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 23-08 21:22
ik vind het wel een leuke actie en hoop dus ook dat het doorgaat, zeker die met de peltiers :P.
Laat weten of het doorgaat.

• Macros
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 24-08 21:59

Macros

I'm watching...

Ik heb wel interesse. Ik vind het wel leuk om compu's in elkaar te zetten en een beetje overklokken enzo, alleen ik ben geen kei met de slijptol, heb dat soort tools ook helemaal niet.
Een mooie kast wil ik heus wel wat geld in steken en vooral een stille kast, want ik wordt al een beetje tureluurs van die twee Alpha op mijn dual Celeron.
Dus volgend jaar, als ik een nieuw systeem ga kopen wil ik wel zo'n water ding van je kopen. Voorwaarden:

Mooie kast (liefst midi)
Beetje stil (of beter erg stil)
Super betrouwbaar
Nog wel ruimte voor mijn 4 HD's enzo.

"Beauty is the ultimate defence against complexity." David Gelernter

• 0rbit
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13:02
Standaart?

Ik ben geheel voldaan, dank u wel!

Verwijderd

standaarT? Ik vind persoonlijk dat een tweaker meer iemand is die zelf iets in elkaar knutselt dan iemand die het hele spul laat assembleren... maar dat is IMHO.
Veel succes.

• demisoft
Dit bericht is niet bedoeld als recleme, maar meer een soort markt onderzoek. Leveren zal pas Q1 2001 zijn. Hij gaat trouwens om een big tower met alles in een, met externe waterkoeling kan elke maat zijn. Zeker omdat de meeste warmte (70%) extern wordt afgegeven.
En zoals ik al had vermeld is dit niet voor echte tweakers. Het zelfbouwen geeft toch de grootste voldoening. Maar als je voor save wil spelen is dit misschien een betere oplossing.

• RdB_IA
  • Registratie: December 1999
  • Niet online

RdB_IA

42

70%???
waar baseer je je op, mag ik dat weten? (dit is geen 'aanval' ofzo hoor..)

• koekum
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 01-12-2022

koekum

Case....., net als m'n broer!

Heb je al enige ervaring met waterkoeling of lijkt het je gewoon een gat in de markt?
(laat eerst maar eens zien wat je huidige configuratie is, PICS;))

Een cliche is ooit origineel begonnen

• demisoft
70% is een grove schatting ( had ik erbij moeten vermelden ) als alle warmte van cpu ,video en voeding weg gevoerd wordt houdt je niet veel over. Heb een kleine berekening gemaakt en even gerekent dat alle opgenomen vermogen in warmte wordt omgezet.

mij eigen systeem bestond uit cel2 566@1050 123 watt peltier + v7100@ mem 215 core 205 dual fan ( water+peltier element is in de maak) water wordt gekoelt met tafelmodel koelkast met extra warme wisselaar in diepvries. cpu temp -12C met de koe helaas heb ik met een ultime poging meer uit dit systeem te krijgen (1133) mijn cel2 zijn core gekraakt :-( ( 3dmark2000 5573)
heb nu even een p800 eb te leen maar mijn be6-2 wil niet boven 140 Mhz. Ik heb belooft aan degene van wie ik de p800 heb geleent niet te gaan overclocken dus dat doe ik dan maar niet. Ben nu een a7v aan het ombouwen tot waterkoeling. Ik wil eens kijken wat een TB900 met dual peltier 130 watt doet. Dit wordt teven ook het demonstratie model.

Verwijderd

Hmm wil ik best hebben zo een laag geluid makende kast.

Heb mijn computer in mijn kamer staan met kabelmodem. Dus wil hem snachts laten draaien om te downen. Dan moet hij wel stil zijn.

Heb een P3 800, GeForce2 GTS, 256mb RAM. 30gb HD (zijn er 2) En nog wat heel gaaf spul.
Pagina: 1