Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

ontwerp mp3speler case

Pagina: 1
Acties:

• savale
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:35
Ik heb de beschikking over een super klein compaq (200mhz) moederbordje/voeding combo en nu heb ik een ontwerp gemaakt voor de case van mijn mp3 speler. Ik kan makkelijk en goedkoop aan aluminium plaat komen
en nu dacht ik aan het volgende ontwerp:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~leth/mp3player.JPG

het blauwe balkje eromheen wil ik doorzichtig plexiglas maken en dit wil ik egaal gaan verlichten (dus het wordt een soort oplichtende balk) hiervoor heb ik ongeveer 40 blauwe ledjes.

maar ik heb 2 vragen:

1. Hoe bewerk ik aluminium plaatwerk (ca 1 a 2 mm dik) op een nette manier (op maat krijgen en afwerken)
2. hoe krijg ik die plexiglas balk mooi egaal verlicht zonder dat je echt ziet waar de ledjes zitten zeg maar.

• SmauG
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-01-2022
ik kan een antwoord geven op je laatste vraag... licht opschuren en die ledjes allemaal evenver van elkaar af in het plexi monteren, is volgens mij wel genoeg

• savale
dus stel ik heb 3mm dik plexiglas: aan welke kant moet ik het dan opschuren? beide kanten? buitenkant? moeten de ledjes tegen het plexiglas aan gemonteerd worden? verder bedenk ik me opeens vraag 3:

er zit een isa poort op dat compaq mobo maar dit is maar een helft van een isa poort. Nu zit er een modem in maar ik ben nog op zoek naar een isa ethernetkaart. kent iemand misschien een type dat maar 1 deel van het isa poortje gebruikt?

[ Voor 47% gewijzigd door savale op 03-01-2003 13:58 ]

• 1st_Ro
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07-01-2022
En als alternatief : neonstring :) Dat is zowiezo egaal qua verlichting. Maar goed, als je die LEDjes al hebt liggen, dan moet je ze inderdaad even ver/dichtbij van elkaar zetten. Kwestie van meten :)

• Super_ik
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 30-11 12:44

Super_ik

haklust!

ben je linkshandig?
als je rechts handig bent zou ik de knoppen aan de rechterkant van de lcd zetten

8<------------------------------------------------------------------------------------
Als ik zo door ga haal ik m'n dood niet. | ik hou van goeie muziek

• savale
Super_ik schreef op 03 januari 2003 @ 13:57:
ben je linkshandig?
als je rechts handig bent zou ik de knoppen aan de rechterkant van de lcd zetten
hehe goede tip :) hij word zowel via afstandsbediening als met knopjes via paralelle poort bedienbaar

• savale
1st_Ro schreef op 03 January 2003 @ 13:57:
En als alternatief : neonstring :) Dat is zowiezo egaal qua verlichting. Maar goed, als je die LEDjes al hebt liggen, dan moet je ze inderdaad even ver/dichtbij van elkaar zetten. Kwestie van meten :)
hoe werkt dat neonstring en waar kan ik dat krijgen?

hmmmz edit vergeten :)

[ Voor 4% gewijzigd door savale op 03-01-2003 14:00 ]

• Daklem
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-11 12:34

Daklem

Audio Nerd

neonstring kan je bij veel inkoopacties krijgen. ook zijn ze tekoop bij o.a http://www.wintelco.nl

• 1st_Ro
en o.a. ook bij www.freezinghardware.nl en www.regenboog.net te krijgen.

En tot zover ik het weet (correct me if I'm wrong) kan je dat neonstring ook op lengte knippen.

• savale
1st_Ro schreef op 03 januari 2003 @ 14:09:
en o.a. ook bij www.freezinghardware.nl en www.regenboog.net te krijgen.

En tot zover ik het weet (correct me if I'm wrong) kan je dat neonstring ook op lengte knippen.
]

dat zou cool zijn als je t op lengte kunt knippen :P

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 29-11 21:22
savale schreef op 03 January 2003 @ 13:56:
dus stel ik heb 3mm dik plexiglas: aan welke kant moet ik het dan opschuren? beide kanten? buitenkant? moeten de ledjes tegen het plexiglas aan gemonteerd worden? verder bedenk ik me opeens vraag 3:

er zit een isa poort op dat compaq mobo maar dit is maar een helft van een isa poort. Nu zit er een modem in maar ik ben nog op zoek naar een isa ethernetkaart. kent iemand misschien een type dat maar 1 deel van het isa poortje gebruikt?
wat jij dan hebt is een 8-bit isa bus en daar zijn (bij mijn weten) geen netwerkkaartjes voor (heb je dus toch nog een minimaal 16 bus isa nodig)

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

• Sprite_tm
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-10 06:07

Sprite_tm

Semi-Chinees

Afaik wel hoor, de meeste NE2000 dingen kan je in het configuratieprogramma zo instellen dat ze alleen het 8bit-gedeelte gebruiken. Ik meen iig dat het bij de Realtek 10mbit ISA-kaartjes wel het geval was.

En daarbij: Als je op een computerbeurs komt zie je meestal zat van die 8bit kaartjes in de grabbel-maar-raak-voor-een-knaak-doos zitten

[ Voor 26% gewijzigd door Sprite_tm op 03-01-2003 15:25 ]

Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog

• savale
hehe heeft toevallig iemand niet zo een ding liggen? :)

• Thunderman_303
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-11 00:58

Thunderman_303

Watercooled Thunder-Li

savale schreef op 03 januari 2003 @ 15:55:
hehe heeft toevallig iemand niet zo een ding liggen? :)
Een neon-string heb ik hier wel liggen, alleen die kan NIET op maat worden geknipt, wel heb je een soortgelijk idee, alleen is dat een soort folie, en dat kun je wel op maat knippen, een soort NEON-folie zeg maar.

Zal ff kijken of ik ergen een picje vandaan kan halen

Mijn nieuwe Thunder-Li Specs

• savale
Thunderman_303 schreef op 03 January 2003 @ 16:09:
[...]

Een neon-string heb ik hier wel liggen, alleen die kan NIET op maat worden geknipt, wel heb je een soortgelijk idee, alleen is dat een soort folie, en dat kun je wel op maat knippen, een soort NEON-folie zeg maar.

intressant :)

• Thunderman_303
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-11 00:58

Thunderman_303

Watercooled Thunder-Li

Thunderman_303 schreef op 03 januari 2003 @ 16:09:
[...]

Edit: In dit topic: [rml][ Casebadge] Lighted Henk[/rml] staat wel een fotootje, ergens op driekwart van de pagina

Mijn nieuwe Thunder-Li Specs

• 1st_Ro
savale, heb net even bij Freezing Hardware en Regenboog gekeken, maar ook daar staat nix dat je hem op maat kan knippen ... :/ Misschien heb ik het ergens gelezen, maar je kan deze dus niet op maat knippen. Sorry, foutje van mij ... :'(

• savale
ik denk toch dat ik het met leds ga proberen dan alleen moet ik ff wat gaan testen hoe ik het mooist een egaal licht krijg... btw ik heb goed nieuws over dat 8bits isa kaartje: iemand heeft er 15 liggen zegt ie dus kan ie er vast wel eentje missen :P

• 1st_Ro
Je kan het zowiezo proberen toch ? :) Kan je voeding zoveel LEDjes wel aan ? :/ Ik weet niet hoeveel stroom die dingen trekken, maar als je er 30 ofzo gebruikt, dan tikt dat wel aan denk ik.

• savale
ik hebe even een testje gedaan met plexiglas opgeschuurd en dan ledjes erachter...het mooist is de ledjes ongeveer 15 cm achter het plexiglas te zetten ca 5 cm uit elkaar... dit was met slechte ledjes dus denk dat ik met mijn nieuwe ledjes er minder nodig heb en stuk of 30 ledjes is geen probleem :) 30 x 25ma is 750 ma is niet echt veel dus. ik zet ze toch op 12volt in serie dan trekken 30 blauwe misschien iets van 250 ma not a big deal imho

btw een aardige tweaker stuurt me een netwerkaartje voor 1 euro + verzendkosten :P

[ Voor 9% gewijzigd door savale op 03-01-2003 16:57 ]

• Steefph
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 18-11 12:42
Het aluminium kun je het best knippen. Als je geen beschikking hebt over een kniptafel (weet effe geen beter naam) dan kun je het ook zagen met een ijzerzaag.

De randen afwerken doe je mbv een vijl. Je vijlt dan met de knip/zaag snede mee dus niet haaks erop.

Alles is terug te redeneren naar 4

Verwijderd

is die 1 euro als symbolisch bedrag bedoeld?

• savale
Verwijderd schreef op 04 January 2003 @ 15:31:
is die 1 euro als symbolisch bedrag bedoeld?
yepz :) voor de moeite
Pagina: 1