Toon posts:

Cd lade gaat niet open

Pagina: 1
Acties:
  • 553 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds een aantal weken het probleem dat als ik een cd gebrand heb (maakt niet uit welk programma ik gebruik om te branden Nero, Clone cd, Cdrwin) de cd lade niet meer opengaat. De lade gaat wel open als ik hem er na het branden uithaal, maar als ik hem er dan weer in doe krijg ik de lade alleen nog open als ik naar nero ga en daar kies voor cd uitwepen. Dit gebeurt alleen met cd's die ik in de laatste 1 1/2 week gebrand heb. Ik heb deze cd's in meerdere pc's getest en overal hetzelfde resultaat. Cd's zijn van het merk Tybotec (ty) en de brander is een liteon 48x 12x 48x heb met beide hiervoor geen problemen gehad.

Wie weet wat dit kan zijn?

• pc_wracker
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17-12 14:30
Verwijderd schreef op 03 januari 2003 @ 13:46:
Dit gebeurt alleen met cd's die ik in de laatste 1 1/2 week gebrand heb. Ik heb deze cd's in meerdere pc's getest en overal hetzelfde resultaat. Cd's zijn van het merk Tybotec (ty)

Wie weet wat dit kan zijn?
Het is dus sinds je andere cdtjes heb. En die cdtjes doen in meerdere cd branders raar. Dan lijkt me toch dat het door die cdtjes komt. Koop paar andere cdtjes (ander merk) en probeer het dan nog eens zou ik zeggen.

• ZaZ
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21-12 00:53

ZaZ

Tweakers abonnee

Als het m ook niet in een gewone cdrom speler wilt uitwerpen, dan kan het zo zijn dat ie gewoon aan het proberen is om de cd te lezen.
Wat dus gelijk is aan dat ie de cd's probeert te lezen als jij al op het eject knopje drukt :)
Ik denk dat het de cd's zijn, en anders begint je brander kuren te vertonen

Lekker op de bank

Verwijderd

Topicstarter
Deze cd's zitten op een spindel en heb r al een stuk of 60 gebrand zonder problemen. De PC is de cd niet aan het lezen en het ligt volgens mij ook niet aan de PC omdat ze het op geen een PC doen :(

• T. van Beek
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-10-2024

T. van Beek

flickritus

Misschien zijn het gewoon een paar "slechte" CD's van de spindel, probeer eens een paar van onderop de spindel oid? Het lijkt mij iig aan de CD te liggen en niet aan je brander aangezien het op meerdere PC's zo is :)

http://flickr.com/photos/itommy/

Verwijderd

Topicstarter
T. van Beek schreef op 03 januari 2003 @ 16:39:
Misschien zijn het gewoon een paar "slechte" CD's van de spindel, probeer eens een paar van onderop de spindel oid? Het lijkt mij iig aan de CD te liggen en niet aan je brander aangezien het op meerdere PC's zo is :)
Even voor de duidelijkheid de cd's werken gewoon goed ze willen alleen niet meer uit het apparaat. Ik snap ook niet hoe de cd er iets mee te maken kan hebben, het is toch gewoon een mechanisch process?

• GF
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-12 22:43

GF

Als jij op de eject knop drukt is de cd speler de cd aan het lezen en hij eject hem niet blijkbaar voordat die alles gelezen heeft. Als het dan lang zou duren voordat die de cd gelezen heeft ligt het dus wel aan de cd. Probeer het eens met een ander merk cd en kijk dan of er hetzelfde gebeurt

Verwijderd

Topicstarter
Heb nieuwe cd's gehaald en het lijkt nu over. De spindel was toch bijna op dus dat maat ook niets meer uit. In ieder geval bedankt voor de hulp.
Pagina: 1