Toon posts:

[ADSL] USB modem, maximale snelheid ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Een kennis vertelde me dat je met een Speedtouch USB ADSL modem ( die je krijgt in het doe het zelf pakket van KPN en Planet ) nooit een hogere snelheid kon krijgen dan 50 KB/sec. Hij zei dat het iets te maken had met USB zelf.

Kan iemand me vertellen of dit klopt?

--> De aanvraag loopt nu ( stap 3/5 ) bij planet voor een ADSL comfort abbonement. welke 512 kbit heeft dus meer dan 50 KB/sec..

• supakeen
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-09-2025
Volgens mij kan USB wel wat sneller transferren dan 50kB(yte)/s maar het probleem ligt hem aan je 512kb(it) deel dat maar eens door 8 en kijk wat er uit komt, juist dat is de snelheid die je haalt max 64kB/s dus.

• cvs79
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12:44
512 Kbit is omgerekend 64 Kb/sec. Dit is de theoretische max snelheid. De effectieve snelheid zal iets van 10% lager zijn dus ongeveer 55 kb/sec

Verwijderd

512 : 8 = 64 Kbyte p/s

• RupS
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-01 12:46
Dat is onzin.... :)
USB heeft een theoretische max. snelheid van 11Mbit, dus 50kB moet ie zeker halen...

Houd er wel rekening mee dat je met ADSL ~10% overhead op je verbinding, dus dat je nooit echt veel meer dan 50-55kB zal halen.... Dat heeft alleen niks met je USB modem te maken.

edit:

moet sneller worden :+

[ Voor 7% gewijzigd door RupS op 03-01-2003 13:41 ]

Verwijderd

Topicstarter
ja precies 64 kb/s dus meer dan 50... en het gaat nog omhoog naar 96 kb/sec ( 786 )

Maar het modem zou het aan moeten kunnen?

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

En je USB-modem heeft daar dus ook een problemen mee. Ook de 768 kbit/s zal je binnenkort gewoon met 't ding kunnen halen.

[ Voor 23% gewijzigd door intoxicated op 03-01-2003 16:53 ]

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

• cvs79
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12:44
Ja precies wat ik zei dus. De effectieve snelheid ligt met 512 Kbit op 55 kb/sec

• blender
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
En van die 64KB/s of 96KB/s gaat nog de overhead af, effectief hou je dus iets minder over.

• supakeen
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-09-2025
blender schreef op 03 January 2003 @ 13:41:
En van die 64KB/s of 96KB/s gaat nog de overhead af, effectief hou je dus iets minder over.
Nummer 4 :P maar aangezien de snelheid omhoog gaat is het zo: 786 :8 - 10% 8)7

[ Voor 14% gewijzigd door supakeen op 03-01-2003 13:44 ]

Verwijderd

Topicstarter
Oke bedankt voor de snelle reply's.. ik weet genoeg.

Alleen nu nog wachten op tot de Order Status bij planet op "aansluiting gereed" staat. Iemand een idee hoe lang de stap van "kpn heeft uw aanvraag bevestigd" naar "aansluiting gereed" duurt in een dorpje met 12 000 inwoners?

• ddkiller0900
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-05 22:22
Ik heb hier 3 mbit down en ik kan je garanderen dat ik maximum iets van 330 kb/s haal, usb haalt idd 11 mbit en die usb modems zijn gemaakt op maximum 8 mbit, behalve de laatste nieuwe die zijn op een iets hogere snelheid gemaakt als ik mij niet vergis.

Verwijderd

lol ikheb nog nooit zoveel ppl in 1 topic het zelfde zien typen..

• Cryonist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05-05 11:04

Cryonist

- Something clever -

Dan ga ik lekker weer hetzelfde tiepen :), USB Modem kan alleen gebruikt worden in combinatie met een 512 abbo, als je hoger gaat krijg je het Ethernet modem van je provider. Tenminste, dit was zo toen ik mijn abbonement kreeg. Ik heb speciaal het Ethernet modem genomen omdat ik wou upgraden naar 1024Kb/s. Dit doen ze niet met USB modem Dus met USB modem haal je gewooon de volledige snelheid van 512Kb/s, alleen met 1024Kb/s en hoger gaat die dus moeilijkheden krijgen en moet je een Ethernet modem nemen.

In the beginning there was nothing. God said, 'Let there be light!' And there was light. There was still nothing, but you could see it a whole lot better.
D3

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

als je deelt door 9 heb je vaak gelijk de overhead er al af :P dus 786 : 9 = 87.333333333333333333333333333333 :P

39

• bazs2000
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-04 15:03

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

Verwijderd schreef op 03 January 2003 @ 13:49:
Oke bedankt voor de snelle reply's.. ik weet genoeg.

Alleen nu nog wachten op tot de Order Status bij planet op "aansluiting gereed" staat. Iemand een idee hoe lang de stap van "kpn heeft uw aanvraag bevestigd" naar "aansluiting gereed" duurt in een dorpje met 12 000 inwoners?
Geloof mij, of het een dorpje is met 12000 inwoners of een grote wereldstad, het maakt niets uit.

Een order doorloopt een vast traject.

- De order komt bij de ISP binnen.
- De order wordt doorgestuurd naar de KPN.
- De KPN voert een aantal routinechecks uit op de lijn en klantgegevens.
- De KPN maakt de opdracht voor de monteurs in de centrale om de kruisdraden te trekken.
- De KPN zorgt ervoor dat het modem in de centrale (DSLAM) de broodnodige instellingen krijgt.
- De KPN meldt de order gereed bij de ISP.
- De KPN stuurt het DHZ-pakket naar de klant of stuurt een monteur aan.
- De ISP koppelt haar verbinding aan de verbinding van de KPN.

Zo, in vogelvlucht wat er allemaal gebeurt. :)

[ Voor 3% gewijzigd door bazs2000 op 03-01-2003 15:09 ]

Krankzinnige muziek vind je hier.

Verwijderd

Hmm, ik ga eigenlijk nog best vaak over die 50 kb/s heen met mn basic abo :P Wel relax dat ze binnekort gaan versnellen :*)

Verwijderd

de USB modems van ADSL werken niet altijd lekker samen met sommige mobos wat ik weet is dat de VIA chipset (weet niet meer welke) dat dingt niet zo leuk vinden en zien ze dat ding als een massaopslag

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:14
Titel edit :)

Verwijderd

Ik heb zelf het basic adsl abbo van planet met een speedtouch USB ADSL modem.
Het komt er idd op neer dat je een gemiddelde hebt van 55 - 60 kb/s download.

• mjhzenden
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02-02-2025

mjhzenden

... vooral stilte ...

GoUdViS schreef op 03 januari 2003 @ 15:02:
Dan ga ik lekker weer hetzelfde tiepen :), USB Modem kan alleen gebruikt worden in combinatie met een 512 abbo, als je hoger gaat krijg je het Ethernet modem van je provider. Tenminste, dit was zo toen ik mijn abbonement kreeg. Ik heb speciaal het Ethernet modem genomen omdat ik wou upgraden naar 1024Kb/s. Dit doen ze niet met USB modem Dus met USB modem haal je gewooon de volledige snelheid van 512Kb/s, alleen met 1024Kb/s en hoger gaat die dus moeilijkheden krijgen en moet je een Ethernet modem nemen.
Dat klopt. Ik heb alleen een tijdje een fast adsl gehad en kon fluitend 100 kbyte/sec downloaden. Dus daar zit geen probleem in.
Als iemand nog een USB modem zoekt. Ik heb ondertussen een getweakte ethernet modem :)

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:51

JvS

Ik heb hem zelf ook

klopt het werd niet geleverd omdat het niet getest is/was :). Het modem kan het gewoon wel, je hebt alleen kans dat het met gare USB chipsets teveel stroom gebruikt, maar dat doet-ie dan met 512kbps ook. Het USB modem is uberhaupt gemiddeld gewoon een beetje een onding vergeleken met die ethernet :Ps

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Pagina: 1