Toon posts:

Stealth3 S540 PCI overclocken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik clok uyt liefste m'n 2de (oudere pc) over omdat als er iets mis gaat dit me minder euro's kost 8)

nou is dat een Duron 1,3Ghz@1,45 (verdere oc van de proc komt pas na de waterkoeling) op een ECS K7S5A met een geweldige viedeokaart, namelijk een Diamond Stealth3 S540 32MB PCI Videokaart.

specs van de kaart:
Controller: S3 Savage4 Pro+
Memory: 32Mb SDRAM
Max dot rate: 300Mhz RAMDAC
Rendering quality: 32-bit
Anisotropic filtering: YES
Z-buffer: 24-bit
Stencil buffer: 8-bit
Large Texture support: 2048*2048
Direct 6.1 compatible

Is het mogenlijk om deze GEWELDIGE videokaart over te clocken?
dus niet of het echt zin heeft, maar of ut mogenlijk is.
en hoe, OC-bios? proggy's of wat?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 03-01-2003 13:37 ]

Verwijderd

s3tweak is een goed prog om s3 kaartjes te tweaken / oc-en. Zoek maar op google :)

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 22:36

Chakotay

Lick here to continue

Je kan Powerstrip proberen, die pakt best veel :)

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Mag ik vragen welke drivers je daar voor gebruikt, want me pa heeft dezelfde kaart in z'n bak zitten en veel spellen willen niet goed werken, bij unreal tournament wil bijv. s3 niet werken en d3d ziet er ook niet uit en openGL heb ik nooit werkend gezien met UT, bij elke pc dezelfde fout; fout in kernel32.dll , ut moet gesloten worden of zoiets.

Verwijderd

Topicstarter
bedenk dat dit een direct 6.1 kaartje is, en dat spellen die direct 8.1 vragen dus ook nooit echt fatsoenlijk zullen spelen. voor mijn drivers moet je ff na www.download.com gaan en de naam van je kaart intypen.

verder heb ik S3Tweak gedownload, maar ik kan er TOTAAL geen overclock functies in vinde...
in de help ervan staat dat ze er zijn maar het menutje waar die moeten zitten is er gewoon niet, strange

Ps : als je pa slim is koopt ie voor enkele eurotjes een betere kaart bij de pcboer om de hoek, ik speel geen spelletes op dat systeem, dus voor mij is een betere kaart nie nodig.

PS2: let wel, ik heb de PCI variant en niet de AGP

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 03-01-2003 14:06 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 03 januari 2003 @ 14:03:
bedenk dat dit een direct 6.1 kaartje is, en dat spellen die direct 8.1 vragen dus ook nooit echt fatsoenlijk zullen spelen. voor mijn drivers moet je ff na www.download.com gaan en de naam van je kaart intypen.

verder heb ik S3Tweak gedownload, maar ik kan er TOTAAL geen overclock functies in vinde...
in de help ervan staat dat ze er zijn maar het menutje waar die moeten zitten is er gewoon niet, strange

Ps : als je pa slim is koopt ie voor enkele eurotjes een betere kaart bij de pcboer om de hoek, ik speel geen spelletes op dat systeem, dus voor mij is een betere kaart nie nodig.
wat dacht je van advance options enabelen :) ff de readme lezen knul :+

Verwijderd

Topicstarter
zijn er hier trouwens mensen die zo'n kaartje hebbe overgeclocked en wat daar dan de resultate van waren?

Verwijderd

Nuttig... een PCI kaart overclocken... die zijn traag en blijven traag...

Verwijderd

Verwijderd schreef op 03 January 2003 @ 23:56:
ach als je gratis performance krijgt, waarom zou je het dan laten?

• Visgek82
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 20:39
Verwijderd schreef op 03 januari 2003 @ 23:56:
Je bent een tweaker of je bent 't niet. Elke MHZ extra is leuk meegenomen, en een PCI kaart hoeft echt niet altijd traag de zijn . En een stealth S540 draait (in metal modus welliswaar) nog steeds rondjes om een geforce3/Geforce4 (welliswaar een budgetmodel GF4 dan, maar toch) in (bijvoorbeeld) unreal Tournament.

Verwijderd

Visgek24 schreef op 04 January 2003 @ 00:03:
[...]

En een stealth S540 draait (in metal modus welliswaar) nog steeds rondjes om een geforce3/Geforce4 (welliswaar een budgetmodel GF4 dan, maar toch) in (bijvoorbeeld) unreal Tournament.
oei das en boute uitspraak die ik dan gestaaft wil zien met bewijs.
want ik denk dattie mijn gf2 ti niet uitloopt qua performance.

• Visgek82
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 20:39
Verwijderd schreef op 04 januari 2003 @ 00:18:
[...]

Je hebt gelijk, ik was ff in de war met een voodoo kaart.

Maar bij m'n eerste uitspraak blijf ik , je bent een tweaker of je bent het niet, elke mhz is mooi meegenomen :)

Mijn excuses

• Mentalist
  • Laatst online: 19-02 13:16

Mentalist

[avdD]

Verwijderd schreef op 04 January 2003 @ 00:18:
[...]

Ik heb hier wel een Savage2K te vergelijken... En dan ben ik wel benieuwd.

UT bench, 1024*786 en alles zo hoog als maar kan met S3 MeTaL. Specs : Athlon XP 1800+, MSI KT3 Ultra en 256MB PC2700@PC2100 mem. En dan had ik deze demo gedraait : http://ut.tweakers.net/?p=8.

2936 frames rendered in 66.42 seconds. Min 29.16 Max 66.60 Avg 44.20 fps.

Volgens de resultaten die daar staan 0wn ik deze kaarten (avg fps) :P :

GF2MX (@640X480)
NVidia Riva TNT2 16MB
NVIDIA GeForce2 GTS
Geforce 2 Pure 32MB
Voodoo3 3000 AGP
Software Rendering, Duron 1200 @ 640x480
TNT2 M64 16MB 150/175
Nvidia TNT II 32MB
Leadtek GF4 4200 64MB
Ati Rage 128 32MB

Maar ik moet nog zien dat de rest allemaal op 1024 met alles hoog heeft gedraait.

Tot zover offtopic...

TS : jammer dat je een pci kaart hebt, want naar wat ik heb gehoord is de pci versie van de Savage 4 stukken trager dan de AGP versie. En OCen, idd gewoon S3 Tweak. Maar voor je gaat OCen moet je wel de beste drivers uitzoeken : http://www.hastec.nl/driv...lth3s540/stealth3s540.htm. Want met drivers kun je vaak ook al snelheidswinst halen...

Hier staat ook S3 Tweak, 1.10a werkt een stukje beter dan die nieuwe versie. Daarvan de readme lezen en je vind de OC opties wel. Ook S3 MeTaL vind je hier, werkt goed in UT en UT-based games (Nerf Arena b.v. :P).

[ Voor 3% gewijzigd door Mentalist op 04-01-2003 00:39 ]

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Verwijderd

gelukkig maar ik was al bijna bang dat het en foutje van mijn kant was (:D
volgens en paar benchmarks progs loopt mijn gf2 ti de gf 4 mx serie eruit en niet z'n klein beetje ook.
heb hem wel wat overclockt btw 260/480 loopt ie stabiel op.
oja hij heeft ook 64 mb ddr dat scheelt ook en leuk slok

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2003 00:58 ]

Verwijderd

Topicstarter
de G4 mx serie is meer naam dan kaart, mat geef ik toe. maar een Stealth3 S540 die hem aankan???

denkut niet, in 3dmark haal ik met m'n Duron 1,3@1,45 op de ECS K7S5A met de Diamond Stealth3 S540 32MB PCI Videokaart en 2 * 128MB cas 2,5 SD-RAM nog geen 1000 punten, tis geen typfout, maar echt nog geen 1000, zit dichter bij de 500 dan de duizend.

Elke G2, G3 en G4 halen m'n pci kaart is.
PCI zelf is 2* zo sloom als AGP, dus.

Verwijderd

ik heb net maar weer eens en benchje gedaan en het is niet slecht hoor.
3DMark Score 4948 3D marks.
alleen voor doom 3 voorzie ik problemen met draaien, de rest gaat nog wel.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 04 January 2003 @ 01:24:
ik heb net maar weer eens en benchje gedaan en het is niet slecht hoor.
3DMark Score 4948 3D marks.
alleen voor doom 3 voorzie ik problemen met draaien, de rest gaat nog wel.
[offtopic]

Sorry maar mijn mx 440 haalde 5600 en een beetje puntjes.

[/oftopic]

En bavariaboy gewoon proberen zie maar of ie sneller word.

Verwijderd

Topicstarter
keb door de overclock van de CPU al een winst van +/- 7% in 3Dmark, keb nog eventjes niet overgeclocked, maar wel nieuwere drivers geinstalleerd en ben nou 3Dmark opnieuw aan het runnen.

verder heb ik ff voor de lol (en te vergelijk) een G3 Ti500 64MB in het systeem gehad en dit haalde een dikke 6500.

ik kijk zo wel van de 3Dmark is met de nieuwe drivers diek via W3ird_N3rd's tip heb gedownload.

YES, weer 2% meer in 3Dmark 8)
zit nou op 538

aantal punten, niet de radio zender B)

heb ff snel door S3 tweak heen gekeken, en ff de GPU 15% (in stapjes van 5) verhoogt, en heb nou een 3Dmark van 623 >:)

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2003 10:05 ]

• Bartjuh
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Verwijderd schreef op 03 januari 2003 @ 14:03:

PS2: let wel, ik heb de PCI variant en niet de AGP
Me pa heeft ook de pci versie :)

Het rare is, vroeger werkte UT wel heel goed met s3 textures en dat zeg er toen echt wel :9~ uit voor die tijd !
Half-Life werkte ook goed en een heleboel andere spellen.
Tegenwoordig, paar pc's verder, heb ik de drivers van hun site gedownload, maar die zijn echt flut.

Dus het kaartje kan het wel, maar de drivers zijn niet goed ofzo ...

Verwijderd

Topicstarter
via de search (die er nou uit ligt) had ik iets gevonden over drivers, maar doordat de search er nou uitligt kan ik ut us ff nie meer vinde...
Pagina: 1