[Win98] Laptop boot probleem *

Pagina: 1
Acties:

• SveNRG
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 08-09 21:16

SveNRG

Onderweg

Topicstarter
Zucht.

Ik heb hier een ouwe laptop liggen. Toshiba Sattelite Pro 420CDT. Win98se was verrot dus moest opnieuw geinstalleerd worden. Helaas zit er geen FDD in en ook niet extern aanwezig, en van de ingebouwde CD-ROM drive kan niet worden ge-boot volgens de BIOS. Enfin, ik heb dus een extra partitie op de HD aangemaakt en daar de inhoud van de Win98se setup CD op geknikkerd. Afsluiten, reboot naar MS-DOS modus, command van de setup partitie runnen en format c: gedaan. Prima!

Alleen nu ben ik zo STOM |:( geweest om de laptop daarna uit te zetten! Niet erg zeg je? Ik kom nu niet meer in het systeem! Als ik de machine aanzet krijg ik natuurlijk invalid system disk omdat de C:\ is geformatteerd, en booten vanaf FDD of CD is er dus niet bij zoals ik al had verteld. Weet iemand wat ik nu nog kan doen of zal ik hem gewoon maar meteen het raam uit gooien? :|

All that you know, is at an end

• WhizzCat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-10-2025

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Twee opties imho: je snort een 2e hands externe floppy drive op of je koopt een hd converter zodat je je laptop hd op je gewone bak kan aansluiten en daar geef je een format /s oid.

Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

• ZaZ
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12:43

ZaZ

Tweakers abonnee

Het eerste wat ik me zo 1 2 3 kan bedenken is om de hd aan een normale pc te hangen, dat kan met bepaalde converters dacht ik.
Ik vind het overigens wel raar dat een laptop niet van de Cd en van de Floppy kan booten, want zo is het wel gedoemd om mis te gaan

Lekker op de bank

Verwijderd

Inderdaad, proberen om de HD te koppelen aan een normaal systeem, daarna kan je van c:\ een system partitie van maken.

Booten vanaf c:\ en setup.exe starten vanaf je andere partitie.

En anders wordt het toch echt een kwestie van een FDD op de kop tikken.

• SveNRG
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 08-09 21:16

SveNRG

Onderweg

Topicstarter
Het is inmiddels gefixed. Even een Dell lattitude uit elkaar gesloopt en met enig geknutsel de harddisk overgezet. Aangezien de Dell wél een FDD aan boord had kon ik even sys c: doen en was die weer aanspreekbaar voor iedereen.

Bedankt voor jullie reakties! :)

All that you know, is at an end