Irritant floppy probleem met XP home

Pagina: 1
Acties:

• StRuJeKeR
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-01-2024
XP home zit telkens na een reboot men floppy-drive te checken. Niet direct, dan is het norton antivirus, maar na ongeveer 2 minuten, wanneer berechten van de services in de eventlog verschijnen. Soms doet ie het dan na een 10 minuten nog een keer.
Het is begonnen toen ik een zipfile van men floppy naar harde schijf kopierde, de volgende boot begon het al.
Heeft iemand dit probleem ook of enig idee hoe ik het kan oplossen zonder reinstall? Want het irriteert me wel.

• Kristof
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09-04 17:34

Kristof

is een Belgisch product

kijk eens bij alle dingen die opstarten na, of er nergens iets van een verwijzing naar je diskette-drive te vinden zijn
(msconfig.exe en in je register)

"You can get more with a kind word and a gun than you can with a kind word alone." - Al Capone

• OZ-Gump
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 25-08 14:38

OZ-Gump

terug van weggeweest

Waarschijnlijk heeft het met de MRU-lijst van Winzip te maken. Zeker als je dan ook nog 'ns die assistent van WinZip op je PC hebt staan, want die kijkt naar de laatst geopende bestanden en probeert die bij de hand te houden, zodat je, als je die nog eens nodig zou hebben, sneller bij dat bestand kunt. Check dat maar eens...

My personal website

• StRuJeKeR
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-01-2024
Kheb die zip eerst naar men harde schijf gekopieerd voor ik die geopend heb.

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16:01

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Ik heb ook van zoiets last. Maar niet tijdens het gebruik van windows enzo.
Ik heb het bij het opstarten

Als ik bij winxp moet inloggen met m'n gebruikersaccount en dan password en dan druk ik op enter moet ik in windows iets van 2 min w8en voordat norton zich laad en ik pas van het systeem gebruik kan maken. Ik heb dit opgelost door bij het inloggen even 10 a 20 secs te w8en met inloggen. Want als ik op het inlogscherm sta begint ineens m'n hd te ratelen en gaat m'n diskdrive aan en dan weer uit. Als ik dan op enter druk om in te loggen heb ik nergens last van met dat w8en.

O ja, ik gebruik Norton Systemworks 2003.

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• OZ-Gump
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 25-08 14:38

OZ-Gump

terug van weggeweest

Norton is zowieso eng...
Heb je al eens gekeken wat er gebeurt als je (alle) Norton software er af haalt? Lijkt toch op een controle ergens van (allebei de dingen)

My personal website

• KSR
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KSR

Heb dit ook eens gehad.
Als je computer volledig is opgestart stop dan een floppy in je floppydrive, en wacht tot het nog een keer gebeurd. Verwijder daarna je floppy, en je bent er dan misschien vanaf.
Teminste bij mij was dat wel het geval :)

Be Stronger Than Your Excuses

Pagina: 1