[Delphi] Damn hint in code explorer

Pagina: 1
Acties:

• OZ-Gump
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 25-08 14:38

OZ-Gump

terug van weggeweest

Topicstarter
Heyz...

Google en google groups levert me niks op: Op mijn Win XP bak heb ik in Delphi (zowel 6 als 7) het probleem dat na verloop van tijd mijn hints niet meer worden weergegeven. Nou is dat voor de componenten nog niet zo erg, die ken ik onderhand wel uit mijn hoofd, maar als ik aan 't debuggen of testen ben, en ik wil 'ff snel' de waarde van een variabele checken, laat 'ie die dus ook gewoon niet zien. Zijn er meer mensen met dit probleem en eventueel met een oplossing? Alvast bedankt!

//Greetz

My personal website

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-06 10:32

_Thanatos_

Ja, en kaal

Dat probleem bestaat al sinds die hints geintroduceerd zijn (Delphi 4 dacht ik). Ze hebben er nog geen oplossing voor dus...

Delphi ff opnieuw starten is tot nu toe de enige workaround. Kleine moeite ook, gaat zo snel.

Als een debug-hint niet wordt weergegeven, betekent dat meestal dat het geen waarde is, maar een property met algoritme voor "read" of het is een functie. Of de expressie kan op het moment niet uitgevoerd worden (variabele ontoegankelijk door optimalisatie, enz).

[ Voor 40% gewijzigd door _Thanatos_ op 03-01-2003 12:50 . Reden: nog wat erbij ]

日本!🎌

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-08 19:49

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

En anders een watch toevoegen voor de variabele die je wilt checken.

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

• OZ-Gump
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 25-08 14:38

OZ-Gump

terug van weggeweest

Topicstarter
Inderdaad allebei redelijk simpele oplossingen. Had ik eigenlijk ook best zelf aan kunnen denken. ;) Ik had het probleem pas sinds de install van SP1 van XP, dus ik dacht: misschien is het een instellinkje ofzo.. Of misschien iets met de delay voor de mouse-hover in Windows ofzo...
Voorlopig zal het wel een watch worden. Thanx

My personal website