Toon posts:

[MySQL] Importeren van een dump file

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey tweakers. Ik heb een probleem en ik kom er niet uit :(. Voor een database wil ik de mogelijkheid bieden om een backup te maken en deze later weer te importeren. Voor het maken van de backup gebruik ik het volgende command (word door php uitgevoerd):
PHP:
1
exec('mysqldump -u xxxxx --password=xxxxx -h xxxxx databasenaam > /pad/naar/dump/file.sql');

Werkt perfect. Er komt een goede dumpfile in deze dir te staan en wanneer ik deze download en lokaal importeer werkt het. Maar nu het volgende. Ik wil dus ook een optie maken deze database te importeren mbv php. Het volgende heb ik nu maar het werkt niet :(
PHP:
1
exec('mysqlimport -u xxxxx --password=xxxxx -h xxxxx dumptest pad/naar/dump/file.sql');

Het uitvoeren van shell commands gaat dus wel goed, maar bij het importeren krijg ik helemaal geen reactie.

Verwijderd

Topicstarter
Sorry :( heb al opgeslost. Oplossing:
PHP:
1
exec('mysql -u xxxxx --password=xxxxx -h xxxxx dumptest < /pad/naar/dump/file.sql');

• paulh
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 22-06 15:30
Je kan volgens mij ook doen:

PHP:
1
2
3
<?
exec('mysql -u xxxxx --password=xxxxx --execute="source /pad/naar/dump/file.sql"');
?>

eventueel --silent erbij doen om niet alle insert statements over je scherm te zien rolen.

[ Voor 33% gewijzigd door paulh op 04-01-2003 11:37 ]

[ZwareMetalen.com] - [Kom in aktie tegen de CO2 maffia]

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik zou trouwens --password=xxxxx vervangen door --password en pas als erom gevraagd wordt je pw invullen.

[ Voor 11% gewijzigd door Olaf van der Spek op 04-01-2003 13:03 ]

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13:53

chem

Reist de wereld rond

OlafvdSpek schreef op 04 januari 2003 @ 13:02:
Ik zou trouwens --password=xxxxx vervangen door --password en pas als erom gevraagd wordt je pw invullen.

idd, mocht iemand een top of ps draaien dan ziet men je password er gewoon tussenstaan :)

je kan ook -p geven.

Klaar voor een nieuwe uitdaging.