MS-6178 laat zich niet oc'en?

Pagina: 1
Acties:

• JaY-
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 27-12-2025

JaY-

Het is mij.

Topicstarter
Goedemorgen,
ik heb een MS-6178 mobo'tje met een celeron 466. Standaard kun je een stuk of 3 verschillende waarden invullen in de bios voor de fbs. Daarnaast kun je het mobo verder overclocken door een specifieke jumper open te zetten (in dit geval J25), zodat je een fbs van 60 tot 150 kunt specificeren. Op het moment dat ik deze jumper open zet, gebeurt er gewoon niets meer. Zet de comp aan, fans gaan draaien, hd en cd-rom worden aangesproken, maar krijg niet de gebruikelijke piep en al helemaal geen beeld....... Iemand een idee?
BVD :)

• Flake
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
CPU die het niet trekt? RAM die het niet trekt? Hardware die het niet trekt?

• jantje112
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:34
Probeer het eens met SoftFSB of Cpucool/fsb om te kijken of die de fsb zowieso wel kan trekken

• snars
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
SONiCB00M schreef op 03 januari 2003 @ 12:53:
CPU die het niet trekt? RAM die het niet trekt? Hardware die het niet trekt?
Wat is dit nou voor reactie?

De MSI-site krijg ik niet te pakken, maar ik gok dat het toch terug te vinden is in de handleiding. Heb je een idee met welke FSB het moederbord opstart als je die jumper omzet? Als dat belachelijk hoog is (133 oid) is het logisch dat het niet wil opstarten.

I reject your reality, and substitute my own.

• JaY-

JaY-

Het is mij.

Topicstarter
_sNaRs_ schreef op 03 januari 2003 @ 13:06:
[...]
De MSI-site krijg ik niet te pakken, maar ik gok dat het toch terug te vinden is in de handleiding. Heb je een idee met welke FSB het moederbord opstart als je die jumper omzet? Als dat belachelijk hoog is (133 oid) is het logisch dat het niet wil opstarten.
Dat zou idd wel is kunnen, want ik heb em stabiel gekregen met een fbs van 83 uit dat standaard rijtje, misschien dat ie de 100 nog redt, maar dat valt te proberen ;)

In de handleiding heb ik hier trouwens niet echt iets over gelezen. Het staat er ook nogal vaag bij, niet echt duidelijk.....

Verwijderd

wat ook kan zijn is dat hij boot met 60 MHz en daarom niet wil booten. sommige systeempjes weigeren dat omde vreemdste redenen...

• snars
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
JaY- schreef op 03 January 2003 @ 13:12:
[...]

Dat zou idd wel is kunnen, want ik heb em stabiel gekregen met een fbs van 83 uit dat standaard rijtje, misschien dat ie de 100 nog redt, maar dat valt te proberen ;)

In de handleiding heb ik hier trouwens niet echt iets over gelezen. Het staat er ook nogal vaag bij, niet echt duidelijk.....
7 * 83 = 581Mhz, das al best aardig. Heb je al geprobeerd om het core-voltage (Vcore) op te schroeven? En wat voor geheugen heb je?

I reject your reality, and substitute my own.

• JaY-

JaY-

Het is mij.

Topicstarter
ja het is al best aardig heh, maar ik heb het gevoel dat het meer kan ;)
Het probleem met het core-voltage opschroeven is dat de hardware-monitor gaar lijkt. In theorie zou die op mijn mobo moeten zitten, maar ik zie zoiezo al geen stats in de bios, die er volgens de manual wel zouden moeten zijn.......

geheugen = 2 x 64mb pc100 (merk even niet bekend)
Pagina: 1