Verwijderd

Topicstarter
Met welke tape (merk?, type?) heb jij de beste ervaringen. Mij is de sony-exellence aangeraden. Of heb je wel eens iets gehoord/ gelezen of ben je van mening dat het allemaal geen reet uitmaakt?!

• Sumuhtsop
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Koop gewoon wat in de aanbieding is, doe ik ook en heb geen klachen. :) Of zoek op i-net ff een DV tape forumpjuh zijn dr vast zat.

• henkleerssen
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

henkleerssen

Your life is as you narrate it

Je hebt ook nog dv tapes met een chip (zou de kwaliteit ten geode komen..) ... beter?

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:56

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Volgens mij maakt het inderdaad niet zo veel uit. De signalen worden toch als digitale info opgeslagen en daar zijn ze allemaal wel goed in.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Verwijderd

Nee, niet beter.
Dat chipje wordt door sommige sony camera's (en misschien ook wel wat andere merken) gebruikt om extra informatie over de tijdcode, tape nummer e.d. in op te slaan. Dit heeft niets met de beeldkwaliteit te maken en wordt in de meeste camera's niet eens gebuikt (check daarvoor je handleiding).
En als je het niet nodig hebt, kun je het maar betere niet kopen. Tenzij je graag van je geld af wilt natuurlijk.

Verwijderd

De kwaliteit van verschillende merken:
Op zich wordt de informatie inderdaad gewoon digitaal weggeschreven en is het alles of niets. Geen verschil dus in de tapes. Maar.... als je je tape voor de 10de keer gebruikt, of als je graag op longplay draait, dan ga je verschil merken. Slechte tapes hebben dan eerder last van banding (12 horizontale banden (10 bij NTSC)waarvan de helft één frame voor of achter loopt) en dropouts (zwart beeld).
Ik gebruik sony excelence tapes op single play en heb nog geen problemen gehad.

• thesvr
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 03 januari 2003 @ 12:05:
Nee, niet beter.
Dat chipje wordt door sommige sony camera's (en misschien ook wel wat andere merken) gebruikt om extra informatie over de tijdcode, tape nummer e.d. in op te slaan. Dit heeft niets met de beeldkwaliteit te maken en wordt in de meeste camera's niet eens gebuikt (check daarvoor je handleiding).
En als je het niet nodig hebt, kun je het maar betere niet kopen. Tenzij je graag van je geld af wilt natuurlijk.
Ik raad je zeker aan om er een met een chip er op te kopen, dit is erg handig als je een beplaald stuk zoekt en als je de zoek einde functie wilt gebruiken zodat alles netjes achter elkaar komt.

Verwijderd

Het ligt er ook aan wat voor camera je hebt, als je een JVC camera hebt zou ik alleen maar JVC tapes gebruiken, andere kunnen veel problemen geven, en bv op mijn camera (canon) werken Sony bandjes niet goed (vooral die colorpack bandjes). Als je je bandjes lang wilt bewaren zou ik geen TDK kopen, die zijn erg kort houdbaar.

• Die Bruine
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 06-02 13:48
Dat het niet uitmaakt is echt onzin. Ik heb in 1998 een DV gekocht en kan je vertellen dat ik er inmiddels wel achter ben gekomen dat er veel verschil in zit.

Voor JVC kun je alleen maar kiezen uit Fuji en JVC zelf. Je ziet wel duidelijk verschil tussen andere merken. TDK kan ook, maar die zijn wel wat gevoeliger voor de omgeving inderdaad. Persoonlijk heb ik iets van 5 Sony tapes, 10 TDK, 1 Panasonic en wat meer van Fuji en JVC. Sony is niet slecht, alleen is de tape te glad voor JVC camera's. Elke electronicaboer met verstand van zaken kan je dat meegeven. Voor mensen met Sony bandjes adviseer ik de duurdere types. Je ziet echt wel verschil, digitaal of niet. Ik heb ze uit pure noodzaak gebruikt. Er waren gewoon geen andere tapes. Dus voor JVC en kel en alleen Fuji of JVC gebruiken.

...heeft geleerd vandaag al te doen wat morgen pas hoeft te gebeuren

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

Ik heb een jvc ding (DVX 707).. ja maar sony bandjes zijn te glad Biposto? Hoe bedoel je dat?

Verwijderd

Er staat me overigens iets van bij dat die tapes met chip voor DV-Cam zijn, en niet voor Mini-DV.

• Die Bruine
henkleerssen schreef op 03 January 2003 @ 21:25:
Ik heb een jvc ding (DVX 707).. ja maar sony bandjes zijn te glad Biposto? Hoe bedoel je dat?
De chip is bedoeld voor de SOny camera's. Er waren meer bedrijven die afspraken hadden om gebruik te maken van de chip, maar dat is volgens mij niet goed gegaan. Die chip doet overigend niet veel bijzonders, het is meer extra info zoals grootte, datum, tracks e.d.

De banden zijn te glad voor de kop. Dat heb ik op Schiphol gehoord en een speciaalzaak in Den Haag. Na zoeken op internet ben ik het ook 2 x tegen gekomen. Mensen met een zo een bandje kunne het zo checken. Ik had er op alle 3 de JVC's last van en nog steeds. Erro E03, dan moet je de accu verwijderen. Komt doordat de electronica niet meer weet waar het bandje is, omdat die doorgegleden is.

• Bor

Bor

Biposto schreef op 03 januari 2003 @ 13:24:
Dat het niet uitmaakt is echt onzin. Ik heb in 1998 een DV gekocht en kan je vertellen dat ik er inmiddels wel achter ben gekomen dat er veel verschil in zit.

Voor JVC kun je alleen maar kiezen uit Fuji en JVC zelf.
Inderdaad, maar het zijn alleen de JVC camera's die daar allemaal last van hebben. Daar is al een paar keer iets op kassa geweest en de consumentenbond als ik mij niet vergis. Voor een JVC alleen JVC tapes.

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

Goh.. Maar waar moet ik op letten.... op wat voor problemen? Want ik heb hier gewoon Sony dv tapes die ik gebruik (zonder chip).. naar tevredenheid... longplay
Fuji en TDK.. gebruik ik ook...

Verwijderd

Het is niet alleen Jvc die daar last van heeft, op bv een canon draaien Sony tapes slecht en zo zijn er bij elk merk camera's tapes die beter dan andere lopen

• Bor

Bor

Verwijderd schreef op 04 January 2003 @ 18:19:
Het is niet alleen Jvc die daar last van heeft, op bv een canon draaien Sony tapes slecht en zo zijn er bij elk merk camera's tapes die beter dan andere lopen
Daar heb je gelijk in, maar het is bekend dat er jvc cams zijn die absoluut niets anders slikken dan jvc tapes (en anders is het loopwerk binnen jaar kapot omdat de tapes van een ander merk te strak zouden worden opgewonden)

• Die Bruine
henkleerssen schreef op 04 January 2003 @ 17:03:
Goh.. Maar waar moet ik op letten.... op wat voor problemen? Want ik heb hier gewoon Sony dv tapes die ik gebruik (zonder chip).. naar tevredenheid... longplay
Fuji en TDK.. gebruik ik ook...
Het kan natuurlij altijd dat jij er geen last van hebt. Ik heb het op al mijn 3 JVC's gehad. Wat altijd werkte was om 3 bandjes terug te spoelen, meestal weigert de 2de dan al. De camera loopt ook altijd vast als ik FF gebruik. Afspelen en spoelen gaat niet zo goed.

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:23

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Alle antwoorden over de chip zijn niet helemaal correct: de chip wordt gebruikt om titels op te slaan die je bij een fragment kan opslaan. Stel je filmt een verjaardag, dan kan je op de Sony camera een titel "verjaardag" instellen. BIj de opnamen wordt deze titel met de tijdcode op de chip opgeslagen.
Ik heb zo'n camera die dat kan, en ik heb het 1x gebruikt. Het is vreselijk omslachtig, en je hebt er eigenlijk vrij weinig aan. En ik bewerk alle DV's achteraf toch met Pinnacle Studio, dus heb je die titel toch niet nodig.
Zoeken naar het eind van de opname zoals iemand noemde wordt niet door de chip gedaan, maar door de camera. Hij zoekt gewoon de laatste datum/tijdcode van de laatste opname.
Het antwoord op je vraag is dus: neem gewoon merk tapes, Sony, TDK, Fuji e.d. Ik heb er iig nog nooit problemen mee gehad.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

Biposto schreef op 04 January 2003 @ 22:53:
[...]

Het kan natuurlij altijd dat jij er geen last van hebt. Ik heb het op al mijn 3 JVC's gehad. Wat altijd werkte was om 3 bandjes terug te spoelen, meestal weigert de 2de dan al. De camera loopt ook altijd vast als ik FF gebruik. Afspelen en spoelen gaat niet zo goed.
goh... Nou .. als ik FF doe of FB.. het maakt geen donder uit.. hier blijft die goed werken.... de sony tape.. dus...
Pagina: 1