Toon posts:

Win2k install van netwerk?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

ik heb een toshiba portege 3480ct laptop met een floppy disk en een netwerkkaart, ik heb geen cd-rom. Nu wilde ik weten of het mogelijk is om met netwerkkaart te booten en dan op een manier win2k installeren.

de laptop heeft geen os behalve dos van opstartdiskette en kan booten vanaf netwerk kaart met dhcp.

iemand een oplossing

Verwijderd

Heeft jouw harde schijf meerdere partities???
Als je je laptop aansluit op het netwerk dan zou je via het netwerk je installatiebestanden op je tweede partitie kunnen zetten!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb 2 partities, maar hoe zet je via netwerk alles over als ik geen os heb en alleen een bootdisk

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09-09 21:44

Arno

PF5A

Als je een DOS based bootdisk met netwerk ondersteuning maakt, dan kun je gewoon met met use commando's een share mappen naar je netwerk machine en de i386 folder overzetten naar je laptop, i386\winnt.exe start dan de setup.

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Als je met die bootdisk kan booten, draait er een OS. Zorg dat je partitie geformatteerd is, zodat er data op kan, zorg dat hij zich aanmeldt op je netwerk, en kopieer de I386 directory van je W2K naar de 2e partitie.
Vervolgens kan je setup draaien vanuit die dir. Je moet geloof ik wel ff vanaf de CD een W2K bootdisk maken (4 floppy's nodig geloof ik).

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09-09 00:21

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Als je Windows 2000 Server zou hebben geinstalleerd op een server, zou je dmv van BootP vanaf het netwerk Windows 2000 Professional Setup kunnen laden.
Bij Windows .NET Server kan dit geloof ik ook met Windows XP. Maar ik heb zo het vermoeden dat je deze pakketten niet allemaal zo in je laatje hebt liggen ;)

Tesla Model Y RWD (2024) ▪︎ Daikin Altherma 3 6kW (300L SWW) ▪︎ 20x AIKO NeoStar 2S+ 465Wp ▪︎ Sigenergy SigenStor EC 10+10 (12kW + Gateway HomePro TP)

• k-oz
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 29-12-2021

k-oz

do not feed the trolls

BredeP schreef op 03 januari 2003 @ 12:24:
Als je met die bootdisk kan booten, draait er een OS. Zorg dat je partitie geformatteerd is, zodat er data op kan, zorg dat hij zich aanmeldt op je netwerk, en kopieer de I386 directory van je W2K naar de 2e partitie.
Vervolgens kan je setup draaien vanuit die dir. Je moet geloof ik wel ff vanaf de CD een W2K bootdisk maken (4 floppy's nodig geloof ik).
floppyless install: winnt32 /b /s:bronpad

...Microsoft KB article Q172653: "Sometimes Barney Starts Playing Peeka boo on His Own""

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de 4 diskettes aangemaakt en start daarme de laptop op, maar na diskette 4 wanneer die win2000 opstart dan geeft ie een error dat ie geen bootdevice kan vinden en kapt ermee :?

• k-oz
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 29-12-2021

k-oz

do not feed the trolls

dan moet je tijdens de installatie even een juiste bootdevice driver laden...... je kunt voor de install op F6 drukken

...Microsoft KB article Q172653: "Sometimes Barney Starts Playing Peeka boo on His Own""

Pagina: 1