Toon posts:

Fdisk loopt vast :S

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mensen, ik heb een probleem met een p166...

Ik had SuSE 8 (linux) er op staan, maar dat werkte niet goed met me ISDN

Nu wilde ik dus weer windows erop hebben maar hij vindt nu mijn HD's niet meer.
(in het bios vind ie ze allebei nog wel gewoon)

als ik dan Fdisk opstart, dan vraagt ie of ik ondersteuning voor een schijf van groter dan 512(?) MB wil, en dan type ik 'Y' (m'n primary master is 2 GB en m'n slave is 1 GB) maar dan wordt het beeld zwart en knippert alleen nog een cursor waar ik net de 'Y' in heb getypt :S

Toen heb ik de primary slave eraf gehaald en toen deed ie het nog steeds niet. En toen ik later Fdisk deed (zonder de slave schijf) en in plaats van 'y' , 'n' intypte kwam ik er wel gewoon in en vond ie m'n 2 GB schijfje weer.... Opnieuw gepartitioneerd (FAT32) en op 'active' gezet, maar bij het opnieuw opstarten vond ie weer geen C-schijf.... (alleen de RAM-drive die mijn win98-bootdisk had gemaakt)

toen heb ik weer m'n andere HD angesloten en dan kan ik helemaal niet meer in fdisk komen, ook niet als ik op 'N' druk :S

Wie kan me hier mee helpen....?? ik snap het nu echt niet meer ....

• Wijnbo
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 18-03 22:28

Wijnbo

Electronica werkt op rook.

weet je zeker dat je niet een oude versie van F-disk hebt? Ik ken een kameraad die ook zo'n probleem had, maar hij werkte met de eerste fdisk ofzo...

Maak anders bij op een andere compu met Win98 SE ff een bootdisk aan met fdisk erop. Probeer het daarmee nogeens

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Heb je na het partitioneren wel geformatteerd? Dan pas kun je in de C-schijf komen :)

Verwijderd

Topicstarter
ik heb net een nieuwe bootdisk gemaakt op m'n moeders PC met Win 98 SE, dat zal het dus niet zijn denk ik

en formatteren lukt dus niet :( omdat hij de c-schijf helemaal niet ziet ...

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 03-01-2003 11:38 ]

Verwijderd

Komt denk ik doordat je linux een schijfindeling hebt gehad...
wat je zou kunnen doen: even een andere partition manager (b.v. ranish: http://www.ranish.com/part/ ) gebruiken, alle partitiegegevens verwijderen en opnieuw aanmaken.

• TweakerNummer
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Je kan Win2K/XP installatie opstarten om daarmee een nieuwe partitie indeling te maken of bij HD companies zoals Maxtor/Seagate hun partitie indeling proggie downloaden of een partitie indeling proggie van een ander bedrijf (zijn er erg veel van, kijk maar eens op downloads.com).

FDisk is een beetje erg verouderd en kan niet met sommige dingen overweg.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb dus een p166, en die wil niet van CD booten :(, en als ik met bootdisk opstart en dan op de cdrom naar de dir. I386 ga en dan 'WINNT' intyp dan kom ik nix verder omdat ie tenminste 330 mb oid vrij moet hebben op de c-schijf

• ZaZ
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-03 00:48

ZaZ

Tweakers abonnee

Als je pmagic hebt oid dan kan je proberen om op een andere computer daar een bootflop mee te maken en zo het probleem op te lossen

Lekker op de bank

• RAMeijer
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-02 13:39
Zou 'fdisk /mbr' niet kunnen helpen in dit geval?

Of vanaf een Linux CD booten en met die fdisk alle partities weghalen :)

Verwijderd

Topicstarter
ik heb de HD ook in me andere pc gehad, en daar in win xp, met partition magic opnieuw gepartitioneerd (wat ook veel moeite heeft gekost) en geformatteerd

Fdisk /mbr doet het ook niet

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 03-01-2003 11:52 ]

Verwijderd

Of gebruik even 'slate', veegt je hele HD schoon, in deze pagina staat een download linkje:http://members.tripod.com/~diligent/harddisk.htm

Verwijderd

Topicstarter
slate heb ik nu, maar daar moet je de drive aangeven en dat kan ik niet omdat hij geen dirve vindt :S

Verwijderd

toen heb ik weer m'n andere HD angesloten en dan kan ik helemaal niet meer in fdisk komen, ook niet als ik op 'N' druk :S

Wie kan me hier mee helpen....?? ik snap het nu echt niet meer ....
Zijn ze wel weer goed aangesloten nu ?

(edit) -> ik heb hetzelfde probleem gehad na mijn eerste (mislukte) installatie van linux, maar ranish had 't zo gefixed (gewoon delete, delete, delete tot er nix meer staat, daarna wizard fat32 opstarten en voila...)

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 03-01-2003 12:22 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Gooi anders je hdd even leeg met debug. net zo makkelijk
Pagina: 1