Ik ben bezig om een programma te schrijven in Visual Basic die de printerpoort aanstuurt. Er zitten 8 ledjes op, die ik afzonderlijk kan aansturen, wil ik bijvoorbeeld ledje 1 laten branden, dan stuur ik de waarde 1, wil ik ledje 2 laten branden dan stuur ik de waarde 2, voor ledje3 stuur ik de waarde 4, en voor ledje4 de waarde 8, enz. enz. (steeds *2)
Nu kan het ook voorkomen, dat de eerste 2 ledjes moeten branden, dan moet ik de waarde 3 sturen. Of ledje 3, 7, 8 dan moet ik weer een de waarde sturen.
Is hier niet een makkelijke bereking voor te doen, dat ik snel kan zien welke waarde ik moet sturen, of moet ik alle aansturingen hard vermelden. Dus zoiets als
Nu kan het ook voorkomen, dat de eerste 2 ledjes moeten branden, dan moet ik de waarde 3 sturen. Of ledje 3, 7, 8 dan moet ik weer een de waarde sturen.
Is hier niet een makkelijke bereking voor te doen, dat ik snel kan zien welke waarde ik moet sturen, of moet ik alle aansturingen hard vermelden. Dus zoiets als
code:
1
2
3
4
| if led1.enabeld = true then writeln 1 if led8.enabeld= true then writeln 8 enz. |