Toon posts:

alleen gedeelte van tabel verversen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een pagina, opgemaakt door middel van tabellen. Simpel gezegd zijn er twee kolommen. als ik op een link klik in de linker kolom, verschijnen in de rechterkolom de bij deze link horende database velden. Deze staan tussen <div> tags. Nu is het zo dat als ik links klik de hele pagina opnieuw wordt opgebouwd, wat een lelijk, onrustig beeld geeft. Hoe krijg ik het voor elkaar dat de pagina blijft staan en alleen de rechterkolom opnieuw wordt opgebouwd? (zonder frames te gebruiken)

Alvast bedankt voor de gouden tip!

• Hoppie
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Je kunt met JavaScript de inhoud van een cell in een tabel vervangen. De gewenste inhoud zou je uit een externe xml-file kunnen halen.

• Hangloozz
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 13-07 17:24

Hangloozz

{ @$%&# }

in principe kan dat niet.

Wat je wel kan doen, tegen je zin dus, is een hidden frame gebruiken waar je de database velden inlaad warna je het overhevelt naar de huisige pagina en met JS cellen delete en opbouwt.

www.jurgroessen.nl

Verwijderd

Topicstarter
Dit forum doet het ook zoals ik wil. Het bovenste gedeelte (dat gele met het logo)blijft altijd staan en alleen de berichten worden opnieuw geladen lijkt het.

• Hoppie
  • Niet online
Hangloozz schreef op 03 januari 2003 @ 11:08:
in principe kan dat niet.

Wat je wel kan doen, tegen je zin dus, is een hidden frame gebruiken waar je de database velden inlaad warna je het overhevelt naar de huisige pagina en met JS cellen delete en opbouwt.
Volgens mij kan dat dus wel! >:)
Je kunt namelijk op een JavaScript linkje klikken die vervolgens uit een XML-file de nieuwe content van de cell haalt.
Zal 's kijken of ik een voorbeeldje kan maken.

• Willem
  • Laatst online: 26-08 21:05
jopp34 dat van "dit forum" is niet waar, het is gewoon een tabellen kwestie waarbij de top content telkens hetzelfde is en die vanuit een database gegenereerd wordt.

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
Hoppie schreef op 03 January 2003 @ 11:11:
[...]

Je kunt namelijk op een JavaScript linkje klikken die vervolgens uit een XML-file de nieuwe content van de cell haalt.
Ik weet wel zeker dat dat kan, ik heb ooit nog eens een online server statistics pagina gemaakt waarbij er door een progje elke minuut een xml file werd gemaakt wat door javascript elke minuut werd uitgelezen en in een tabel geupdate werd.

Roomba E5 te koop

• Hangloozz
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 13-07 17:24

Hangloozz

{ @$%&# }

Hoppie schreef op 03 January 2003 @ 11:11:
[...]

Gaarne, ik ben nooit te beroerd om te leren hoor :)

En wat betreft dit forum: die images zitten in je cache vastgeroest; die staan er dus direct (vanaf je eigen HD).

www.jurgroessen.nl

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
Oude versie gevonden: (ik heb de tabs er even uitgehaald, verneukte de layout een beetje erg)
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
<html>
<head>
<title>
eMule statistics
</title>
<script language="JavaScript">
function getNode(dom,xpath)
{
var node = dom.selectSingleNode(xpath);
var value = node.text;
return value;
}

function updateReadings()
{
dom = new ActiveXObject("Msxml.DOMDocument");
dom.async = false;
dom.load("http://lt213/coolmon.xml");

uptime.innerHTML = getNode(dom,"CoolMon/Raw/Uptime");
}

function eMule()
{  
window.setInterval('updateReadings()',1000);
}
</script>
</head>
<body onLoad="eMule()">
<table width=100% height=100% border=0>
<tr>
<td align=center valign=middle>
<table border=0>
<tr>
<td colspan=2 align=center>
[img]eMule.gif>
</td>
</tr>
<tr>
<td[/img]
&nbsp;
</td>
</tr>
<tr>
<td colspan=2>
Connected to <span id="uptime"></span>
</td>
</tr>
</table>
</td>
</tr>
</table>
</body>
</html>

Misschien (als ik zin heb, m'n webserver meewerkt en m'n downloads klaar zijn) kijk ik nog ff of ik een werkende versie online kan zetten.

[ Voor 25% gewijzigd door sig69 op 03-01-2003 12:00 . Reden: Overbodige code verwijderd ]

Roomba E5 te koop

Pagina: 1