[php] Heel vreemd foutje met verzenden van formulieren

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slagroom
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-10-2024
Hallo,

Ik heb 2 php scripts. Één met een file field en eentje zonder. De eerste heeft deze form tag:
code:
1
<form name="layout" enctype="multipart/form-data" method="post" action="<?=$PHP_SELF?>">

en de andere deze:
code:
1
<form name="ophalenartlijst" action="dwn_art.php" method="post">
.

Wanneer ik de scripts op mijn eigen server heb staan gaat alles goed wanneer ik op submit druk. Maar zodra ik ze op een andere server zet gaat het bij het eerste formulier mis. Hij verzend de data uit het formulier niet. Hoe dit mogelijk is mag joost weten.

Trouwens, waneer ik dit verwijder: enctype="multipart/form-data" werkt hij wel. Hoe kan dat nou? De andere server is net geïnstalleerd met plesk (http://www.plesk.com). Weet iemand waar het aan kan liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArmEagle
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22-07 07:24

ArmEagle

Duzz.

Dit probleem heb ik een tijdje geleden ook gehad. En idd. dat enctype="multipart/form-data" verwijderen werkt. Ik zal eens kijken hoe ik het opgelost heb.

Edit:

Ik denk, dat op een server waar file upload uitgeschakeld is, oa. voor security redenen, zo'n enctype gewoon geweigerd wordt. Ik kan helaas geen andere methode op mijn HD vinden dan wat jij hebt gebruikt voor file upload.

[ Voor 45% gewijzigd door ArmEagle op 03-01-2003 11:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slagroom
ArmEagle schreef op 03 January 2003 @ 10:53:
Dit probleem heb ik een tijdje geleden ook gehad. En idd. dat enctype="multipart/form-data" verwijderen werkt. Ik zal eens kijken hoe ik het opgelost heb.
Als je dat zou willen doen... bvd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slagroom
Ik heb het. Je hebt gelijk. In php.ini staat:
code:
1
2
; Whether to allow HTTP file uploads.
file_uploads = Off