Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[infrarood] ir uit laptop gehaald en op mobo aansluiten

Pagina: 1
Acties:

• Lord Palf
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 03-11 17:39
heb dus een ir (ontvanger/zender :? :? ) uit een toshiba laptop gehaald en daar ziten 5 draden aan (1 rode 4 witte) en nu weet ik toevallig dat erop mn moederbord (asus p4t) een aansluiting zit met ook 5 draden is het mogelijk om dit ding dan erop aan te sluiten zonder dat ik mn moederbord of iets anders stuk maak
(plaats vanmiddag wel foto ervan)
edit:
fotootje
Afbeeldingslocatie: http://upload.petuhr.nl/upload/61299904.jpg

[ Voor 10% gewijzigd door Lord Palf op 03-01-2003 14:57 ]

Verwijderd

Zoek maar eens op IrdA transmitter / receiver.

• Lord Palf
heb gezocht maar kon niks vinden (althans niet over zo een ding met 4 draadjes die dezelfde kleur hebben)

Verwijderd

Ohja shit, die 'normale' hebben 8 pinnen, sorry, mijn fout |:(

• miniK0bo
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-05-2024
Je moet de datasheet er van proberen te vinden, en kijken of de pin namen met elkaar corrosponderen. Dan is de kans vrij groot dat hij het wel doet.

• Lord Palf
ik heb op google gezocht naar de tekst(en) die op het printje staan maar niks gevonden (geld oko voor de omega search hier)

• McFizban
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-11 17:54

McFizban

Hackito ergo sum.

Je kan nog een zoeken met de tekst die op de IR transceiver (zwarte blokje) zelf staat.

Haardware: meuk die zo oud is dat het alleen nog nuttig is voor in de openhaard.

• DrNizeGuy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 30-11 20:01
ik heb ook een keer een IR uit een toshiba laptop gehaald, een sharp gp1u5 (12 945)
maar daar is nix mee te doen (voor zover ik uitgezogd heb dan)

• Lord Palf
de tekst op het grootste zwarte blokje begint met 5w3 de rest is zo goed als onleesbaar dus denk dat ik er niet echt veel mee opschiet

Verwijderd

uhm die kan je er op aan sluiten maar dan moet je volgens mij de hele print eraf halen aangezien je de irled en ontvanger rechtstreeks op je mobo aan moet sluiten dacht ik :S

Verwijderd

Verwijderd schreef op 03 January 2003 @ 10:24:
Ohja shit, die 'normale' hebben 8 pinnen, sorry, mijn fout |:(
IR heeft normaal 4 of 5 pinnen naar mijn weten hoor :?

Verwijderd

Misschien dat je hier meer kan vinden:
http://www.infraredport.com/ir-modul_en.HTML
Pagina: 1