Toon posts:

PCMCIA -> UTP verloopje (Hoe heet dit?)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan echt nergens vinden hoe een dergelijk verloopstukje heet, en kan ook niet in de handleiding kijken, is een laptop van mijn vader zonder iets erbij die ik even in bruikleen heb om te installeren (en mee te spelen, maar dat zeg ik er niet bij :P).

Ik denk dat het verloopstukje dat erbij zat kapot is, als ik hem aansluit krijg ik wel een ledje dat brand aan de PCMCIA kaart kant, maar het link lampje wil alleen branden als ik de UTP stekker er met de hand goed tegenaan houd, zodra ik hem loslaat is de link weer weg... (Heb al geopereerd, hopeloos).

Dus wordt denk ik een nieuw verloopstukje, maar kan niet vinden hoe een dergelijk ding heet, en weet dus al helemaal niet of je ze wel los kan kopen en hoe duur ze zijn. Iemand enig idee?

• Dreamstar
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-03 10:34
Je bent dus op zoek naar een dongle (voor zover ik uit je verhaal kan op maken)
Das het kabeltje/plugje van je kaart naar je utp/bnc aansluiting

Van 3com zijn ze los te krijgen, alleen zul je een goeie zaak moeten vinden, die ze voor je kan bestellen, want ik denk niet dat die dingen ergens op voorraad liggen.
Van Xircom zijn ze met een beetje moeite ook te krijgen. Verdere merken heb ik nooit losse dongles van gezien

• LoneWolf
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 14-10-2025

LoneWolf

Just a Byte

Ook van dynalink kun je losse dongles bestellen..

Life is to short to mess with it... Mijn V&A

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Let wel dat die krengen niet goedkoop zijn. Die van mij was eens kapot en dat koste me 60,- (gulden) voor een kabeltje van krap 5cm. :X

• zandpaddo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-07 08:01

zandpaddo

Samsung HD's!!!!

welk merk heb je? ik heb hier misschien nog wel 1tje van 3com liggen

Verwijderd

Topicstarter
Hmmm... is een of ander raar merk waar ik verder nog nooit van gehoord heb: "Twister".

Iis ook niet erg veel over te vinden op inet. Maar als die dingen ook nog per merk kaart verschillend zijn, kan ik het denk ik maar beter opgeven en een nieuw pcmcia kaartje halen.

• Zak
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 27-07 14:10

Zak

Pas op dat je wel de juiste dongle bij de juiste kaart koopt. Bij 3com zit er verschil in de dongles voor 10 en 10/100

• Dreamstar
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-03 10:34
Twister is een redelijk bekend budget merk, wordt onder meer geleverd door Quote components (www.quote.nl)

Je kan hun een keer bellen om te vragen naar een dealer waar je zo'n ding kan kopen (quote is een leverancier, en verkoopt dus alleen pc winkels enzo)

Verwijderd

Kan je een foto maken van het verloopstukje??

Verwijderd

Topicstarter
Helaas niet,
ligt thuis, en ik zit op school (thuis ook geen internet :().

Aan de ene kant steek je hem in je pcmcia kaart, aan de andere kant zit een printplaatje, met een coax en utp aansluiting (10Mbps dus) in een klein "doosje"/stekker-achtig-dingetje.

Verwijderd

hier op het werk noemen ze het een "pigtale" dongle is volgens mij een ding wat je op de parallele poort zet als copieer beveiliging.

• Duinkonijn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06:23

Duinkonijn

Huh?

dunnet heeft ze op voorraad

Het is makkelijk om iemand zijn negatieve eigenschappen te benoemen, maar kan je ook de positieve eigenschappen benoemen?

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Verwijderd schreef op 03 January 2003 @ 14:46:
hier op het werk noemen ze het een "pigtale" dongle is volgens mij een ding wat je op de parallele poort zet als copieer beveiliging.
ik noem het altijd een dingetje aan m'n netwerkkaart :)

maar idd als ik het over een dongle of hardware lock heb dan heb ik het over een hardwarematige beveiliging/key om een bepaald stukje software te mogen gebruiken, eg bartender van seagull.

wat je mischien ook kan overwegen is om een nieuw kaartjke te kopen met een vaste connector die zijn waarchijnlijk een stuk minder fragiel
Afbeeldingslocatie: http://213.159.6.47/images/products/117503.jpg
www.safeway.to

35,= € (Cardbus)

[ Voor 27% gewijzigd door Fish op 03-01-2003 20:49 ]

Iperf

Pagina: 1