Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[EL] Handige fanbus aansluitingen gezocht.

Pagina: 1
Acties:

• Xavier
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
IK ben nu al een hele lange tijd op zoek naar handige fanbus aansluitingen.
Aan de achterkant van mijn fanbus moet ik de fans aansluiten. maar ik weet niet wat ik daar makkelijk voor kan gebruiken.

Ik heb al van die speakerklemmen gehad. Daar kunnen maar 2 draden in 1 klem. Terwijl ik er soms wel 3 of 4 fans aan hang. Dus dat is geen oplossing.

Ik heb nu van die soort jumper pennetjes. Dat is ook niks. Dat breekt allemaal af.

Tulp stekkers vind ik te groot en te onhandig.

Het moeten dus stekkertjes zijn die ik het liefst meerdere boven elkaar kan vastzetten. Zodat ik dus de fans bovenelkaar kan aansluiten op 1 knop.

Wat ik dus nu heb is dit:
Foto 100kb
Dat zijn die jumper aansluitingen. Bovenelkaar en elke knop heeft dus zijn eigen "balkje" met aansluitingen.

Snapt iemand dit wel? Beetje klote uit te leggen.

Verwijderd

Zoek hier eens: http://www.phoenixcontact.com/index.html

De bekende groene stekkers zijn er in 1000 formaten.... Met een beetje geluk nog te vinden/bestellen bij je lokale electroboer ook !

• Xavier
  • Niet online
Verwijderd schreef op 03 January 2003 @ 09:29:
Zoek hier eens: http://www.phoenixcontact.com/index.html

De bekende groene stekkers zijn er in 1000 formaten.... Met een beetje geluk nog te vinden/bestellen bij je lokale electroboer ook !
Hmm erg lastige site voor mij. Ik ken al die begrippen niet. Dus ik snap niet echt waar ze het over hebben.

• Silentpuma
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-11 19:21

Silentpuma

To much mind...

(jarig!)
Volgens mij heb je nu van die breek-contact stekkertjes. Die gebruik ik nu ook, werkt best! Kan me fans er direct op aansluiten, ideaal toch? Ik snap je probleem niet helemaal...

Dit heb ik:
Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/getpicture.php?id=22407

En die heb jij ook als het goed is? :?

Use the Search Luke...

• Xavier
  • Niet online
Die heb ik ja. Die moet je met een mesje doorsnijden. Alleen al die dingen breken bij mij.
Die van jou zien er ook iets anders uit.

Verwijderd

je kunt het ook proberen met tulp stekkers werkt ook wel makkelijk schijnt

• Xavier
  • Niet online
Verwijderd schreef op 03 januari 2003 @ 11:53:
je kunt het ook proberen met tulp stekkers werkt ook wel makkelijk schijnt
Xavier schreef op 03 januari 2003 @ 09:08:
Tulp stekkers vind ik te groot en te onhandig.
Lees aub eerst het topic en reageer dan.

• Tentacle1
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-03 09:12

Tentacle1

60% Puur Sap!

Ik ben nu ook een baybus aan t maken en ga daarvor van die schroefklemmen gebruiken die je op een print kan solderen, is dat niet iets? Of wil je per-se een connector verbinding hebben?

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~ehorde/GoT/schroefklem.jpg
Zoiets dus, alleen dan verticaal i.p.v. horizontaal zoals op het plaatje.

Meerdere fans aansluiten? Gewoon erbij prakken (of netjes twisten ;))

[ Voor 39% gewijzigd door Tentacle1 op 03-01-2003 12:02 . Reden: plaatje toegevoegd ]

System specs

• Tarin
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05:52

Tarin

Just plain weird.

Silentpuma schreef op 03 January 2003 @ 11:36:
Volgens mij heb je nu van die breek-contact stekkertjes. Die gebruik ik nu ook, werkt best! Kan me fans er direct op aansluiten, ideaal toch? Ik snap je probleem niet helemaal...

Dit heb ik:
[afbeelding]

En die heb jij ook als het goed is? :?
Het probleem wat hij ook aangeeft is dat hij er eenvoudig meerdere fans tegelijk op aan wil kunnen sluiten.

Wij hadden bij onze modeltrein mooie kleine stekkertjes, waar je aan de zijkant een ander stekkertje in kon steken. Het neemt in de breedte iets meer ruimte in, maar het werkt best mooi. Misschien dat ze iets dergelijks bij de elektroboer/betere modelbouwzaak hebben?
Het gaat er dan overigens zo uit zien:
code:
1
2
3
4
|-
 |-
  |-
   |-

De streepjes zijn dus stekkertjes ;) (ik ben niet zo goed in ascii-art.

Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-11 08:19

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Tentacle1 schreef op 03 januari 2003 @ 11:58:
Ik ben nu ook een baybus aan t maken en ga daarvor van die schroefklemmen gebruiken die je op een print kan solderen, is dat niet iets? Of wil je per-se een connector verbinding hebben?

[afbeelding]
Zoiets dus, alleen dan verticaal i.p.v. horizontaal zoals op het plaatje.

Meerdere fans aansluiten? Gewoon erbij prakken (of netjes twisten ;))
Die dingen kan je ook maar voor 2 draden gebruiken.. heb een rheobus thuis liggen die ook van die dingen heeft.

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

• Tentacle1

Tentacle1

60% Puur Sap!

Okee nog een idee. Dan maak je gebruik van een ic-connector met zo'n hefboom (net als een processor socket). Die kan je open doen, de draden erin stoppen en vervolgens het hefboompje omlaag halen om ze vast te klemmen. Die gaatjes zijn net groot genoeg voor die kleine draden :)

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~ehorde/GoT/socket.jpg
Zoiets dus..

[ Voor 13% gewijzigd door Tentacle1 op 03-01-2003 12:51 . Reden: Illustratie toegevoegd :) ]

System specs

Verwijderd

Schroefklemmen oftewel printkroonsteentjes zijn eigenlijk maar vvoor één draad per aansluiting bedoeld.
Moet je je printje zo ontwerpen dat er 4 van die dingen naast elkaar komen te zitten en parallel aan elkaar dan, elektrisch gezien. Je kunt ze btw aan elkaar vast schuiven.

• The Dolf
  • Niet online
Ik heb het gewoon via minijacks (stereo) en dat werkt imho het beste

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

Verwijderd

Dan maak je wel steeds even sluiting bij het in- en uitpluggen van de stekers, dat is het nadeel van die dingen.

• The Dolf
  • Niet online
Verwijderd schreef op 03 January 2003 @ 14:12:
Dan maak je wel steeds even sluiting bij het in- en uitpluggen van de stekers, dat is het nadeel van die dingen.
Nee. Je moet alleen goed weten waar je de 12V en de 0V op zet.

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

Verwijderd

Ow. Nou, dan heb ik zeker andere jack pluggen.

• AtomicShockwave
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-11 23:58

AtomicShockwave

Hadde maar een vak moette lere

tulpstekkertjes zijn volgens mij ideaal, maar als et aan mij ligt dan doe ik et gewoon met een brede balk kroonsteentjes :D werkt prima, en je kunt het zelfs nog loshalen :D

Verwijderd

Tentacle1 schreef op 03 January 2003 @ 12:44:
Okee nog een idee. Dan maak je gebruik van een ic-connector met zo'n hefboom (net als een processor socket). Die kan je open doen, de draden erin stoppen en vervolgens het hefboompje omlaag halen om ze vast te klemmen. Die gaatjes zijn net groot genoeg voor die kleine draden :)

[afbeelding]
Zoiets dus..
PFFF weet je wel hoe duur dit soort ZIFsockets zijn??? Dan kun je beter naar een andere oplossing zoeken

• insan1ty
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-03-2023
Verwijderd schreef op 03 januari 2003 @ 14:59:
[...]

PFFF weet je wel hoe duur dit soort ZIFsockets zijn??? Dan kun je beter naar een andere oplossing zoeken
Plus dat al die draadjes loskomen als je dat hendeltje omhoogdoet..

• Xavier
  • Niet online
Verwijderd schreef op 03 januari 2003 @ 14:07:
Schroefklemmen oftewel printkroonsteentjes zijn eigenlijk maar vvoor één draad per aansluiting bedoeld.
Moet je je printje zo ontwerpen dat er 4 van die dingen naast elkaar komen te zitten en parallel aan elkaar dan, elektrisch gezien. Je kunt ze btw aan elkaar vast schuiven.
Dat is mogelijk.

Maar dan kan je maar zo een 4 fans naast elkaar aansluiten.

Ik wil max 4 fans per kanaal aansluiten op mijn LM317 rheobus. Voor mijn fanbus wil ik dezelfde oplossing.
Dus er moeten 16 aansluitingen komen.
(LM317 is van exter)

Die hefboompjes lijkt me niks. Wil je er eentje los halen. Dan schiet alles los.

Die dingen met schroevjes enzo is ook niks. Moet ik eerst mijn fanbus/rheobus eruit halen voordat ik wat kan aansluiten. Mijn schroevendraaier kan die hoek niet maken.

• Silentpuma
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-11 19:21

Silentpuma

To much mind...

(jarig!)
Hmm, je bent wel een moeilijke hoor! :p

Waarom kijk je niet eens bij je lokale electro-boer? Die hebben meestal wel een wat bakken met allerlei soorten aansluitingen, dus even wat ideeen opdoen :)

En volgens mij zijn die breek-connectoren (die je nu hebt) ook in grotere maten te verkrijgen, en dus steviger. Dat zijn naar mijn mening, de enige connectoren waarmee je alle kanten op kan.
En wat doe jij er wel niet mee dat die dingen breken?! 8)7 Wat breekt er dan eigenlijk af?

Use the Search Luke...

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:58

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Kijk anders eens in de modelbouw. RC besturing maar ook modeltreinen kennen een uitgebreid assortiment stekkers.....

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

• Xavier
  • Niet online
Ik heb net stuutdebruin gemaild. En die hadden geen "zwaardere" jumpers.

Iemand anders een ideetje?

• Tentacle1

Tentacle1

60% Puur Sap!

Mn laatste idee:

Zoek bij conrad eens bij de connectoren, want "als conrad het niet heeft, vergeet het dan maar" ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Tentacle1 op 13-01-2003 15:45 ]

System specs

Pagina: 1