[php]Mail ophalen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:38
Ik ga een script maken waarvoor dat nodig is, maar ik ben nu benieuwd hoe en wat de allersnelste manier is... De mail wordt na het ophalen opgeslagen in een database....

Maar als er nu 300 bezoekers tegelijk komen wordt de mail 300 keer gecontroleerd en dat lijkt me minder gezond...

Wat is nu het beste?

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:59

chem

Reist de wereld rond

Wat wil je precies, een algemene webmail aanbieden of een interface naar je local mailserver?
geval 1: niet doen, neem een kant en klare
geval 2: zet IMAP op je server en neem een kant en klare.

Zelf schrijven is een enorme klus (iig met mimetypes en de hele shit) en er zijn al hele goede webmail clients.

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
Kijk, ik ga een script schrijven zodat je via de mail maar ook via het internet een maillijst kan bekijken, voor zo'n lijst komt er gewoon een apart account, en de mail wordt daar van af gehaald...

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

is een news server niet makkelijker? Kijk anders eens naar ecartis (mailing list manager) en ga die verbouwen...
POP3 is niet geschikt hiervoor, omdat je bij de meeste mta's maar één keer ingelogd mag zijn (maar dat had je waarschijnlijk al door)

Ik weet niet wat voor MTA je gebruikt, maar misschien kun je aangeven dat, voor elk mailtje wat binnenkomt voor een bepaald account, een scriptje gestart wordt. Dat scriptje zet het mailtje in de DB en je PHP kijkt alleen maar in de DB wat voor berichten er zijn (kun je nog cachen ook)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:59

chem

Reist de wereld rond

Is het je eigen server? Maw die de mail ontvangt?
Je kan nl. de mail vanuit sendmail voor een bepaalde user automatisch door PHP laten opvangen. Oftewel: alle inkomende mail komt als variabele binnen bij een PHP script.

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
chem schreef op 03 januari 2003 @ 10:57:
Is het je eigen server? Maw die de mail ontvangt?
Je kan nl. de mail vanuit sendmail voor een bepaalde user automatisch door PHP laten opvangen. Oftewel: alle inkomende mail komt als variabele binnen bij een PHP script.
Het zou mijn eigen server kunnen zijn die de pop meuk regelt... maar de kans is klein, ik bedoel dus, die methode zit er niet in...

Misschien is het toch iets te ambitieus om dit te proberen :(

|>

Pagina: 1