Welke (color) laserprinter voor beginnend bedrijf?

Pagina: 1
Acties:

• Hermanvh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-03 10:14

Hermanvh

webOS fan, hacker, developer

Topicstarter
Ik ben bezig met m'n eigen bedrijf op te zetten. Omdat ik veel aan huis aan huis verspreiding doe van simpele flyers, lijkt het me dus handig om een laserprinter te kopen :)

Echt heel erg snel hoeft ie niet te zijn, maar een 10-15 ppm (z/w) toch zeker wel....

Tevens wil ik deze printer gebruiken om mijn facturen te printen (in kleur). Is het aan te raden om hiervoor een kleuren laserprinter aan te schaffen? Of kan ik beter gekleurd briefpapier bestellen en dan met een z/w printer alles erop printen?

Ik wil er ook graag netwerksupport op hebben, zodat ik m in m'n netwerk kan hangen.

Eventueel een duplex-unit.

Iemand nog aanraders? Op wat voor bedrag moet ik rekenen voor zo'n printer?

edit:

Ik zit zelf te denken aan een HP Color LaserJet 2500.

Als ik de verschillen in prijs zie, denk ik dat ik m toch zonder netwerk support koop en dan gewoon de printer share op m'n server. Als dan later het geld een beetje binnen komt, dan kan ik altijd nog een aparte ethernetmodule aanschaffen bij HP.

Heeft iemand ervaringen met deze printer? Of andere suggesties?

[ Voor 24% gewijzigd door Hermanvh op 03-01-2003 08:34 ]

webOS all the way!

• JeroenE
  • Niet online
Hermanvh schreef op 03 January 2003 @ 08:21:
Ik ben bezig met m'n eigen bedrijf op te zetten. Omdat ik veel aan huis aan huis verspreiding doe van simpele flyers, lijkt het me dus handig om een laserprinter te kopen :)
Hm, lijkt mij niet echt handig. Printen is relatief gezien erg duur als je over grote oplagen spreekt. Dan kan je dat beter door een drukker (of een copyshop ofzo) laten verzorgen.
Tevens wil ik deze printer gebruiken om mijn facturen te printen (in kleur). Is het aan te raden om hiervoor een kleuren laserprinter aan te schaffen?
Tja, een zwart-wit laser kan je kleurenfactuur niet printen natuurlijk ;) Het ligt er een beetje aan wat je wil. Gedrukt papier vind ik altijd wat professioneler staan. Als je nog niet precies weet wat je wil kan je beter nog even wachten totdat je de factuur helemaal hebt zoals je hem wil hebben.

Je kan natuurlijk ook combineren. Wel voorbedrukt papier met logo en adres etc, maar toch de mogelijkheid om er iets in kleur bij te printen.
Iemand nog aanraders?
HP printers zijn iha wel goed. Maar je kan ook naar wat onbekendere merken kijken. QMS schijnt ook hele goede te maken, die wel goedkoper zijn.
Op wat voor bedrag moet ik rekenen voor zo'n printer?
Zie de pricewatch... Let verder ook op de prijs van de toners (en hoe lang ze mee gaan). Kijk bij winkeltjes in de buurt of je de toner ook kan kopen. Aan een printer met een lege toner heb je niet veel.

• Hermanvh

Hermanvh

Topicstarter
Ik weet dat laten drukken bij een drukker goedkoper is, maar een laserprinter vind ik practischer, omdat ik v.n.l. vanuit huis werk en in het weekend. Op die manier hoef ik niet tijd in te ruimen om naar de drukker te gaan. Aanpassingen zijn sneller gemaakt e.d.

Ik zat even te kijken naar de Minolta/QMS Magicolor 2210 :) Heeft standaard een netwerkaansluiting en is een stuk goedkoper in het gebruik dan bijv. een Lexmark C720 uitgaande van de specs. Scheelt tot wel € 25,- per toner per 7.200 pagina's... Vind ik toch best de moeite :)

Over nieuwe toners maak ik me niet zo'n zorgen.... De PC-winkel om de hoek koop ik toch niets, die zijn veel te duur naar mijn zin.... Ik bestel het wel online. Dan heb ik bij Opussupplies ook m'n spullen de volgende dag binnen :)

Iemand ervaringen met de printers van Minolta/QMS?

[ Voor 18% gewijzigd door Hermanvh op 03-01-2003 09:39 ]

webOS all the way!

• Sparhawk
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-08 13:14

Sparhawk

Can bind minds with his spoon

Hermanvh schreef op 03 januari 2003 @ 09:38:

Iemand ervaringen met de printers van Minolta/QMS?
Heel erg uit de 2e hand :) .....
De vader van m'n vriendin heeft de QMS magicolor 2200 staan. Erg gaaf apparaat, is erg snel ook, en makkelijk aan te sluiten op het netwerk. Schijnt alleen dat de drivers voor winXp nog niet helemaal goed zijn (om over het netwerk te printen dus). Je kunt hem zowel via het netwerk als parrallel aansluiten, erg handig. Ik heb er nog geen klachten over gehoord, behalve dat het weer au doet als je een nieuwe ronde toners mag bestellen... Ik heb dus verder geen ervaring met kleurenlasers, en ik hoop dat je hier wat aan hebt.
Succes ermee. :)

Wil iedereen die in telekinese gelooft mijn hand opheffen a.u.b.

• Arjan
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

we hebben thuis een oki gehad, op proef, dat kun je ook vragen of je aon ding op proef mag hebben. In principe is het ene prima apparaat al helemaal als je kijkt naar de prijs :)

ondanks dat zijn we toch voor een xerox phaser 8200 gegaan, omdat deze mooiere kleurweergave gaf. Het ging ons namelijk net om de kleurechtheid.

oprecht vertrouwen wordt nooit geschaad

• FastBunny
  • Laatst online: 31-07 20:55

FastBunny

Give it the Works !

In de PC-Active staat een Color Laser printer onder de 1000€ in. Natuurlijk is hij met kleur niet zo super snel maar uit mijn hoofd was hij met kleur 4 ppm en met zwart rond de 14 ppm. Zal even kijken welke het precies is.

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

• ZaZ
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07-07 01:04

ZaZ

Tweakers abonnee

Ik heb zelf een Oki z/w laser, maar daar is de papierinvoer niet helemaal zoals het hoort.
Ik weet niet of het een typisch Oki probleem is (hij heeft het bijna altijd al gehad nl), maar ik dacht ik ga het toch maar ff melden :)

Lekker op de bank

Verwijderd

Houd er (iig bij de Magicolor) rekening mee dat je na een flink rondje printen ook de OPC drum en nog wat andere consumables kunt gaan vervangen!

• mvdejong
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-11-2024

mvdejong

When does the hurting stop ?

Bulk-flyers zou ik door een print-/copy-shop laten maken. Als het gekleurde deel (bijv. achtergrond/logo's) altijd dezelfde is en alleen zwarte tekst bij elke nieuwe reeks verandert, zou ik alleen het kleurengedeelte uitbesteden, en dan een redelijk snelle zwart/wit-laserprinter gebruiken om ze te bedrukken, dat is verreweg de meest economische oplossing. Eventueel plaats je nog een kleuren-inkjet (HP 1120C ofzo) ernaast voor het uitproberen van gekleurde dingen.
Goede en snelle kleurenlasers zijn duur in aanschaf en gebruik.

The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large

Verwijderd

Wij hebben aan de zaak een Oki C9200. Super apparaat, rete snel veel papieropties (A3+) en nog meer fratsen. Toch is dit apparaat vrij prijzig, een C7200 of de opvolger hiervan is een beter alternatief. Eventueel verkoop ik ze ook. Mail naar pwa@pwa-it.nl

• Hermanvh

Hermanvh

Topicstarter
Verwijderd schreef op 03 januari 2003 @ 10:19:
Houd er (iig bij de Magicolor) rekening mee dat je na een flink rondje printen ook de OPC drum en nog wat andere consumables kunt gaan vervangen!
Dat heeft Lexmark volgens mij ook... Maar om de hoeveel afdrukken moet je die vervangen? 1:1 met de toners?

Ben er wel uit dat het een kleur gaat worden.... Meeste bedrukkingen zullen z/w zijn, maar facturen en nog wat andere zaken zullen in kleur zijn.

Ik wil ong. max. € 1.500,- aan uitgeven.

Iemand nog aanraders?

webOS all the way!

• neanderthaler
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20-07 22:49

neanderthaler

Are friends electric?

Minolta-QMS 2300! Zie www.dekleinsteprinter.nl

Dook ergens in de pricewatch al op voor 999 euro!

• Hermanvh

Hermanvh

Topicstarter
neanderthaler schreef op 03 January 2003 @ 12:29:
Minolta-QMS 2300! Zie www.dekleinsteprinter.nl

Dook ergens in de pricewatch al op voor 999 euro!
Inderdaad een heel mooi printertje... Ik zit toch nog een beetje te twijfelen als ik voor Minolta zou gaan... Zou ik dan toch de 2210GN nemen, ook al is ie € 597,- duurder? Hij heeft wel 1200x1200 dpi i.t.t. de 2300. Tevens heeft ie 128MB en de 2300 maar 32MB. De toners voor de 2210 zijn een stukje voordeliger dan voor de 2300.

Per 6000 afdrukken scheelt het al € 50,- voor een zwarte toner (8>

€ 28,- per kleur per 6000 afdrukken... Dus die rekensom is snel gemaakt lijkt me :)

Tevens zijn de opc's een stukje goedkoper voor de 2210.
Bij echt veel gebruik haal je de meerkosten van de 2210GN er dus makkelijk uit...

Oki ziet er op zich ook wel OK uit, echter de opc's moeten per kleur vervangen worden en deze zijn bijna 2x zo duur als bij Minolta-QMS 2210.

Op dit moment denk ik dus aan een Minolta QMS- 2210GN op het moment. Iemand nog andere suggesties?

webOS all the way!

• Duinkonijn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06:23

Duinkonijn

Huh?

de HPcolor laserjet preseteert prachtig

heb deze op me werk.
http://www.netquote.nl/ma...lijk&_ProductId%3D2549=on

echt foto kwaliteit

5 toners aan boord

Het is makkelijk om iemand zijn negatieve eigenschappen te benoemen, maar kan je ook de positieve eigenschappen benoemen?

• Hermanvh

Hermanvh

Topicstarter
Duinkonijn schreef op 03 January 2003 @ 14:42:
de HPcolor laserjet preseteert prachtig

heb deze op me werk.
http://www.netquote.nl/ma...lijk&_ProductId%3D2549=on

echt foto kwaliteit

5 toners aan boord
Sorry, maar ik had gezegd rond de € 1.500,- incl. BTW en dan kom jij aanzetten met een printer van € 6.000,- ex. :?
LEZEN!

webOS all the way!

• Duinkonijn

Duinkonijn

Huh?

Hermanvh schreef op 03 January 2003 @ 14:46:
[...]

Sorry, maar ik had gezegd rond de € 1.500,- incl. BTW en dan kom jij aanzetten met een printer van € 6.000,- ex. :?
LEZEN!
IK ZEG TOG NIET DAT JE DEZE MOET HEBBEN
|:(

ik geef alleen aan dat hp prachtig presteerd.

en om aantegeven dat ik niet uit me nek lul gaf ik aan dat ik met deze werk

Het is makkelijk om iemand zijn negatieve eigenschappen te benoemen, maar kan je ook de positieve eigenschappen benoemen?

• Hermanvh

Hermanvh

Topicstarter
Duinkonijn schreef op 03 January 2003 @ 14:50:
[...]

IK ZEG TOG NIET DAT JE DEZE MOET HEBBEN
|:(

ik geef alleen aan dat hp prachtig presteerd.

en om aantegeven dat ik niet uit me nek lul gaf ik aan dat ik met deze werk
Van die HP's weet ik dat ze goed presteren, maar prijs/prestatie komt ie er niet echt super uit :( Op m'n werk hebben we een 4500N, die wil ik ook zo mee naar huis nemen >:)

HP is niet echt een optie, omdat die een aardig stukje boven m'n budget zitten voorlopig....

webOS all the way!

• Duinkonijn

Duinkonijn

Huh?

Hermanvh schreef op 03 January 2003 @ 14:56:
[...]

Van die HP's weet ik dat ze goed presteren, maar prijs/prestatie komt ie er niet echt super uit :( Op m'n werk hebben we een 4500N, die wil ik ook zo mee naar huis nemen >:)

HP is niet echt een optie, omdat die een aardig stukje boven m'n budget zitten voorlopig....
ik zou als beginnend bedrijf alles laten drukken (brieven hoofden enz)

om vervolgens met een zwart wit laser af te drukken

[ Voor 3% gewijzigd door Duinkonijn op 03-01-2003 14:59 ]

• Hermanvh

Hermanvh

Topicstarter
Duinkonijn schreef op 03 January 2003 @ 14:59:
[...]

ik zou als beginnend bedrijf alles laten drukken (brieven hoofden enz)

om vervolgens met een zwart wit laser af te drukken
Mwah, ben ik teveel afhankelijk van een drukker :( Ik doe m'n bedrijf vooral 's avonds en in 't weekend en dus normaal gesproken geen tijd om naar een drukker te gaan.... Met m'n eigen printer kan ik zelf bepalen wanneer ik wat doe......

webOS all the way!

• Duinkonijn

Duinkonijn

Huh?

Hermanvh schreef op 03 January 2003 @ 15:02:
[...]

Mwah, ben ik teveel afhankelijk van een drukker :( Ik doe m'n bedrijf vooral 's avonds en in 't weekend en dus normaal gesproken geen tijd om naar een drukker te gaan.... Met m'n eigen printer kan ik zelf bepalen wanneer ik wat doe......
je kan tog een voorraad laten drukken ?

• Hermanvh

Hermanvh

Topicstarter
Duinkonijn schreef op 03 January 2003 @ 15:06:
[...]

je kan tog een voorraad laten drukken ?
Klopt, maar de dingen die ik nodig heb verschillen van keer tot keer. Ik zou dus elke keer naar de drukker moeten gaan....

In het begin moet ik toch nog veel experimenteren met bepaalde dingen.... Om dan meteen 1000-en kopieën te laten drukken en die dan later weg te gooien lijkt me niet verstandig...

webOS all the way!

• Duinkonijn

Duinkonijn

Huh?

Hermanvh schreef op 03 January 2003 @ 15:10:
[...]

Klopt, maar de dingen die ik nodig heb verschillen van keer tot keer. Ik zou dus elke keer naar de drukker moeten gaan....

In het begin moet ik toch nog veel experimenteren met bepaalde dingen.... Om dan meteen 1000-en kopieën te laten drukken en die dan later weg te gooien lijkt me niet verstandig...
ah

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

http://h10010.www1.hp.com...1-236268-15077-81954.html

starting at $999.99*

Pa van een colega heeft hem ook gekocht en is er heel content mee
aleen zo'n netwerkaart is fokking associaal duur !!!!!! :r
er kan aleen geen duplex unit op!

[ Voor 29% gewijzigd door Fish op 03-01-2003 20:29 ]

Iperf

• Hermanvh

Hermanvh

Topicstarter
Die HP heb ik ook over zitten denken, maar die is met netwerkkaart € 200,- duurder dan de Minolta-QMS Magicolor 2210 GN. Tevens biedt HP maar 600x600dpi (optisch wel 2400x2400dpi zeggen ze :?). Ik kan helaas ook niets vinden over het tonerverbruik, waardoor ik niet echt een prijs per afdruk kan bepalen :(

webOS all the way!

• Duinkonijn

Duinkonijn

Huh?

Hermanvh schreef op 03 januari 2003 @ 22:13:
Die HP heb ik ook over zitten denken, maar die is met netwerkkaart € 200,- duurder dan de Minolta-QMS Magicolor 2210 GN. Tevens biedt HP maar 600x600dpi (optisch wel 2400x2400dpi zeggen ze :?). Ik kan helaas ook niets vinden over het tonerverbruik, waardoor ik niet echt een prijs per afdruk kan bepalen :(
dat is met een kleuren moeilijker te bepalen om dat je met meer toners werkt

• Hermanvh

Hermanvh

Topicstarter
Duinkonijn schreef op 03 januari 2003 @ 22:52:
[...]

dat is met een kleuren moeilijker te bepalen om dat je met meer toners werkt
I know, maar alle fabrikanten geven aan: x pagina's bij een 5% paginabedekking... Bij de 2500 kan ik dat nergens vinden :?

webOS all the way!

• Jaymz
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01-08 19:26

Jaymz

Keep on moving !

Titelchange :)

• TD-er
  • Laatst online: 09-07 10:05
Mischien een idee om ook eens te kijken naar Xerox.
Die heeft bij een aantal kleurenlasers de deal dat je bij aanschaf, levenslang zwarte toner kunt krijgen.
Ik heb geen flauw idee of dit ook geldt voor goedkopere modellen en of Xerox ook goedkopere modellen heeft, maar het is wel de moeite om ff te checken :)

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

• Arjan
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

TD-er schreef op 04 januari 2003 @ 03:47:
Mischien een idee om ook eens te kijken naar Xerox.
Die heeft bij een aantal kleurenlasers de deal dat je bij aanschaf, levenslang zwarte toner kunt krijgen.
Ik heb geen flauw idee of dit ook geldt voor goedkopere modellen en of Xerox ook goedkopere modellen heeft, maar het is wel de moeite om ff te checken :)
volges mij gold dit alleen voor de eerste serie phasers wat zehadden (waxprinters) zover ik weet doen ze dit nu bij geen serie meer.

oprecht vertrouwen wordt nooit geschaad

• Hermanvh

Hermanvh

Topicstarter
Atgast schreef op 04 January 2003 @ 07:25:
[...]

volges mij gold dit alleen voor de eerste serie phasers wat zehadden (waxprinters) zover ik weet doen ze dit nu bij geen serie meer.
De goedkoopste Xerox Phaser kost ruim 2x m'n budget :'( Valt dus inderdaad af :'(

webOS all the way!

• TD-er
  • Laatst online: 09-07 10:05
jammer, 'k vond het wel een stoere actie.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

• Hermanvh

Hermanvh

Topicstarter
TD-er schreef op 04 January 2003 @ 09:42:
jammer, 'k vond het wel een stoere actie.
De actie op zich wel..... Alleen de prijs :'( Nog ff doorsparen dan ga ik voor de Minolta-QMS 2210 :)

webOS all the way!

Pagina: 1