Xbox One X | iPhone 12 | iPad Pro 11 | MacBook Air M1 | Sony HX50v | Sony HX400
dit soort problemen is vaker langsgekomen volgens mij, kon met de search even zo snel niets vinden thoughpvdlaan schreef op 03 January 2003 @ 08:15:
Hoi,
Wie kan me helpen m`n hdd weer goed te krijgen.
Ik heb gister m`n ibm 40gb hdd moeten formateren, maar die is tijdens het formateren onderbroken en opnieuw gestart ...
En nu wordt ie door m`n bios niet meer herkent.
Houd dit nu in dat ie overleden is, of is er nog een manier op hem weer zo te kunnen maken dat er weer windows XP op geinstalleerd kan worden ...
alvast bedankt.
Heb je hem al eens geprobeerd in een andere pc of op een andere IDE poort
Hoi
Check eerst je kabels e.d. eens.. (gewoon alles goed aanduwen, luisteren of de hdd ook opspint).
Een hdd kan normaal gesproken niet kapot gaan door tijdens normaal formateren te rebooten o.i.d.
Misschien dat het met een low-level format een ander verhaal zou zijn, maar zelfs dan moet het eigenlijk nog kunnen
Een hdd kan normaal gesproken niet kapot gaan door tijdens normaal formateren te rebooten o.i.d.
Misschien dat het met een low-level format een ander verhaal zou zijn, maar zelfs dan moet het eigenlijk nog kunnen
Het lijkt me dat er hardwarematig iets misgegaan is waarna het formatteren werd afgebroken in plaats van dat het formatteren voor hardwareproblemen zorgde...
Inderdaad kabels en dergelijke even nakijken!
Inderdaad kabels en dergelijke even nakijken!
Ik heb weleens gehad dat een brakke voeding ervoor zorgde dat een harde schijf niet meer reageerde. Is misschien ook een mogelijkheid.
ik heb nu dus alles gecontroleerd en klopt, waarschijnlijk zaten de kabels niet goed vast.
Maar nu kan ik hem niet meer formateren.
Met de windowsXP cd-rom kan ie geen /windows aanmaken en als ik eerst dos wil installeren dan gaat ie hem eerst formateren mar komt ie niet verder dan 82 en 83 %
Ik heb al geprobeerd Fdisk, maar die kan ik niet op een opstart diskette krijgen
wat doe ik verkeerd, ik vind het zonde die 40gb hdd weg te gooien
Maar nu kan ik hem niet meer formateren.
Met de windowsXP cd-rom kan ie geen /windows aanmaken en als ik eerst dos wil installeren dan gaat ie hem eerst formateren mar komt ie niet verder dan 82 en 83 %
Ik heb al geprobeerd Fdisk, maar die kan ik niet op een opstart diskette krijgen
wat doe ik verkeerd, ik vind het zonde die 40gb hdd weg te gooien
Probeer eens een tooltje van IBM om de schijf helemaal te checken?
En als je gewoon een standaard bootdisk maakt staat fdisk er dacht ik al op
En anders kun je wel een bootdisk downloaden..
Verwijderd
http://www.bootdisk.comTwynn schreef op 06 januari 2003 @ 09:33:
Op de site de win98 oem diskette downloaden daar staat fdisk op, download ook dan geliujk de nieuwe versie van fdsik die grotere schijven aan kan
bij IBM is er niks meer over te lezen, ze verwijzen je door naar hitachi.Twynn schreef op 06 januari 2003 @ 09:33:
Maar zullen die dirvers de IBM schijf dan ook suporten ...
ik ben eerst maar even bezig via bootdisk.com een windowsXP bootdrive te downloaden. misschien lukt het daar al mee, want ik wil er wel windowsXP op zetten.
pvdlaan schreef op 06 januari 2003 @ 09:56:
bij IBM is er niks meer over te lezen, ze verwijzen je door naar hitachi.
Maar zullen die dirvers de IBM schijf dan ook suporten ...
Jawel hoor
http://www.hgst.com/hdd/support/download.htm
hij doet het weer, weet niet precies hoe het gegaan is, maar ik heb hem een paar keer getest met drive fitness tool en feature tool. en na een paar keer "erase disk" is het uit eindelijk gelukt.
hij gaf aan "DFT has dectected a corrupt sector at LBA 01a2ad5e, 01a2ad5f, 01a2ad60, 01a2ad61 & 01a2ad62 , this is located in a partition with an unsupported file system (neighter FAT16, FAT32 or ntfs). a repair of this corrupted sector could lead to instability of the operation system. Should DFT repair this sector anyway: Yes/NO "
Toen heb ik yes gedaan, daarna kwam weer deze melding.
Weer yes gedaan en toen weer een test gedaan, toen af ie deze melding:
ICL32L040AVER07-0
One or more corrupt sectors found.
For sectors repairing FT offers two different functions:
1> erase disk, entire disk wil be rewritten
2> sector repair, corurupt sectors are rewritten.
Ik heb hier toen gekozen voor 1 en daarna gaf ie geen melding meer.
Ik hoop dus dat het nu allemaal verholpen is en dat het probleem van de corrupt sectors niet meer terug komt.
bedankt voor jullie hulp !
hij gaf aan "DFT has dectected a corrupt sector at LBA 01a2ad5e, 01a2ad5f, 01a2ad60, 01a2ad61 & 01a2ad62 , this is located in a partition with an unsupported file system (neighter FAT16, FAT32 or ntfs). a repair of this corrupted sector could lead to instability of the operation system. Should DFT repair this sector anyway: Yes/NO "
Toen heb ik yes gedaan, daarna kwam weer deze melding.
Weer yes gedaan en toen weer een test gedaan, toen af ie deze melding:
ICL32L040AVER07-0
One or more corrupt sectors found.
For sectors repairing FT offers two different functions:
1> erase disk, entire disk wil be rewritten
2> sector repair, corurupt sectors are rewritten.
Ik heb hier toen gekozen voor 1 en daarna gaf ie geen melding meer.
Ik hoop dus dat het nu allemaal verholpen is en dat het probleem van de corrupt sectors niet meer terug komt.
bedankt voor jullie hulp !
Hmmm.. Als je disk bad sectors gaat geven is het ding niet echt betrouwbaar meer.. (en dat geld zeker voor de oudere IBM-series)..
Ik zou even kijken of je nog garantie hebt (ik dacht standaard 3 jaar fabrieksgarantie), en als je inderdaad nog garantie hebt even RMA gaan aanvragen
Ik zou even kijken of je nog garantie hebt (ik dacht standaard 3 jaar fabrieksgarantie), en als je inderdaad nog garantie hebt even RMA gaan aanvragen
Pagina: 1