Toon posts:

videokaart fan kapot

Pagina: 1
Acties:
  • 43 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
De fan van mijn geforce 2 gts is stuk, hij maakt nu een teringherrie. Ik zou hem
eraf willen halen en vervangen door een koelblokje. Is het mogelijk een gf2 gts te koelen zonder actieve koeling? En waar kan ik zo'n koelblokje halen?

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan zeker niet volstaan met alleen de fan uitzetten? Ik neem aan dat dan het (plastic) fannetje vrij snel smelt?

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://images.tweakers.net/forum/templates/got/images/icons/edit.gif

* Hint *

Verder: ik heb de stroomkabel van m'n GPU-fan al meer dan 2 jaar gewoon los. Het ding draait prima. Het is dan wel een (redelijk koel lopende) Radeon.

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik was in de gauwigheid even vergeten te editen.
Volgens mij is een geforce2 niet zo koel als een radeon...maar misschien probeer ik het wel.

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

gewoon een oude P1 heatsink erop doen.
werkt perfect.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Ik heb het zelfde euvel in het verschiet. Ik denk aan een Zalman heatsink, ZM50 of 80HP. Heeft goede reviews maar is nogal zwaar en schijnt lastig te monteren te zijn.

Prijs en waar te halen in de onmisbare prijswatch.

[ Voor 3% gewijzigd door Guardian Angel op 03-01-2003 06:56 ]

ARME AOW’er

Verwijderd

Verwijderd schreef op 03 januari 2003 @ 06:42:
Ja ik was in de gauwigheid even vergeten te editen.
Volgens mij is een geforce2 niet zo koel als een radeon...maar misschien probeer ik het wel.
de mx 400 van mij is geleverd zonder fan.

• TA2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-09-2022

TA2

Een fan erop is altijd beter :)
Haal gewoon ergens zo'n simpel fannetje uit en pruts dat erop .. klaar.
Mischien wel leuk om een fan te nemen met toeren indicatie, dan kun je
je video cooler ook uitlezen in mbm5 .. oid.

Verwijderd

De geforce 2 mx is gewoon zonder fan te doen. De GTS ook wel maar word wat moeilijker, je zult wel een grote heatsink nodig hebben. En anders koop je even een ander koelertje.

• HellFish
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 31-07 15:01

HellFish

Hang The DJ

Ik heb hetzelfde aan de hand met een Creatice Geforce DDR.
IK was naar de winkel geweest ermee: een nieuwe fan speciaal voor deze kaart zou te duur zijn. Ze vertelden met om de fan eens een nachtje en ether te laten liggen. Heb ik dan ook gedaan. Het werkte terug !!! Maar na een week begon hij terug te haperen, en daarna was hij terug kapot :'(

Ik ben dan lang op zoek geweest op internet naar op How-To om een casefan erop te zette, maar niet gevonden.
Dus als iemand zo een mod weet misschien...

PS: Hij draait ondertussen wel al een maand zonder fan, maar ik speel geen UT in netwerk meet op die PC. Hetr is verlopig alleen maar op deze (GF4Ti4200).
Ik ga de problemen niet opzoeken, die fan stond er op voor een reden...

Asus A7V333 | AMD XP 2000+ | 512 MB RAM PC2700 | Aopen GF 4 Ti4200 128MB (310/500) | DVD 16/40 | WinTV Go | ADSL 3.3 Mbit | Logitech Cordless Desktop Optical

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Verwijderd schreef op 03 januari 2003 @ 06:56:
[...]

de mx 400 van mij is geleverd zonder fan.
Volgens mij is die 0,13 micron en ik geloof niet dat een geforce 2 gts dat ook is :)

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

mx400 is niet op 0.13 micron, dat is de nieuwe GF FX alleen nog maar.
GF2 en hoger is tot nu toe nog 0.18micron gebakken.

een GF2MX400 kan zonder fan omdat die op een veel lagere kloksnelheid draait. (naja, je brand je poten er wel aan maargoed).

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

FireWurX schreef op 03 January 2003 @ 17:39:

een GF2MX400 kan zonder fan omdat die op een veel lagere kloksnelheid draait. (naja, je brand je poten er wel aan maargoed).
ik dacht geforce 4 mx -fout begrepen - die is toch wel 0,13 micron

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

ook niet.
0.13 micron heeft nVidia speciaal voor de GF FX gebruikt.
het zou 1 van de voorwaarden zijn om dat ding te produceren.

• Zap
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Zap

~

HellFish schreef op 03 januari 2003 @ 12:15:
Ik heb hetzelfde aan de hand met een Creatice Geforce DDR.
IK was naar de winkel geweest ermee: een nieuwe fan speciaal voor deze kaart zou te duur zijn. Ze vertelden met om de fan eens een nachtje en ether te laten liggen. Heb ik dan ook gedaan. Het werkte terug !!! Maar na een week begon hij terug te haperen, en daarna was hij terug kapot :'(

Ik ben dan lang op zoek geweest op internet naar op How-To om een casefan erop te zette, maar niet gevonden.
Dus als iemand zo een mod weet misschien...

PS: Hij draait ondertussen wel al een maand zonder fan, maar ik speel geen UT in netwerk meet op die PC. Hetr is verlopig alleen maar op deze (GF4Ti4200).
Ik ga de problemen niet opzoeken, die fan stond er op voor een reden...
De fan van mijn Creative Geforce 256DDR deed 't ook niet meer. Die kaart is een behoorlijk heethoofd, dus als je ermee wil gamen zou ik er zeker een andere fan op doen.. :)

Maargoed, ik had een nieuwe fan geregeld via de garantie (3 jaar :P), dat ding aangesloten... doet ie 't nog niet :( Denk dat er in mijn geval dus iets mis is met de stroomtoevoer van de kaart naar de fan :? Wil dat ding nu direct aan de voeding hangen. Weet iemand hoe ik dat 't beste kan doen? Tis een gewoon 12V fannetje, kan ik die bij een molex plug van een van mijn harde schijven erbij stoppen op de een of andere manier, of is er een betere optie? Dr zit zo'n klein pluggetje aan dat je normaliter op de videokaart moet prikken..

#

• Zap
  • Niet online

Zap

~

mja wat daar staat weet ik allemaal wel ;) Maar toch bedankt voor je hulp :)

Ik doelde eigenlijk meer op hoe ik die draadjes 't beste kan verlengen/monteren op een nette manier :)

#

• Pollewob
  • Niet online
Bij electronica shops zijn allerlei connectortjes te krijgen waarmee je die fan kan aansluiten op een molex, neem desnoods ff het fannetje mee naar de winkel en dan kunnen ze je wel helpen :)

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

FireWurX schreef op 03 January 2003 @ 17:39:

Wat een gelul, volgens deze site is de Geforce 4 mx 0,15 micron?

linkje

Verwijderd

ik denk dat je gf2 gts zonder fan wel goed zal draaien. zoals al eerder gezegd, een nieuwe fan speciaal voor jou kaart kost knaken. je kan ook simpel zo'n pci exhaust blower zo dicht mogelijk onder je videokaart plaatsen. dan heb je aardig goede koeling, en is het geen probleem om de kaart volop te gebruiken. ikzelf doe het ook al maandje of 8 op deze manier. werkt perfect, en is een lekker goedkope oplossing

• HellFish
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 31-07 15:01

HellFish

Hang The DJ

Zap schreef op 03 January 2003 @ 21:24:
[...]

De fan van mijn Creative Geforce 256DDR deed 't ook niet meer. Die kaart is een behoorlijk heethoofd, dus als je ermee wil gamen zou ik er zeker een andere fan op doen.. :)

Maargoed, ik had een nieuwe fan geregeld via de garantie (3 jaar :P), dat ding aangesloten... doet ie 't nog niet :( Denk dat er in mijn geval dus iets mis is met de stroomtoevoer van de kaart naar de fan :? Wil dat ding nu direct aan de voeding hangen. Weet iemand hoe ik dat 't beste kan doen? Tis een gewoon 12V fannetje, kan ik die bij een molex plug van een van mijn harde schijven erbij stoppen op de een of andere manier, of is er een betere optie? Dr zit zo'n klein pluggetje aan dat je normaliter op de videokaart moet prikken..
Ik weet het, daarom ben ik op zoen naar een mod om een casefan op die kaart te zetten. De verkoper zegt dat een nieuwe fan speciaal voor 3d-kaarten zo duur zou uitvallen, dat ik dan beter een GF4MX koop, en daar heb ik geen zin in.

Asus A7V333 | AMD XP 2000+ | 512 MB RAM PC2700 | Aopen GF 4 Ti4200 128MB (310/500) | DVD 16/40 | WinTV Go | ADSL 3.3 Mbit | Logitech Cordless Desktop Optical

• Pollewob
  • Niet online
Beetje nutteloze kick, TS heeft al antwoord gehad, en wat je post is geen aanvulling oid voor het topic. Dicht dus :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.