Maxtor DiamondMax Plus9, ervaringen?

Pagina: 1
Acties:
  • 32 views sinds 30-01-2008

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:13
Ik heb ff zitten studeren en deze schijf komt met als zeer aantrekkelijk over, alleen amper reviews van te vinden. Hij heeft als een van de hele weinigen 80gig per platter, en ook nog 'ns 8 mb cache.

Ik ga de 80 gig halen, die staat voor 118 bij Gistron. Alleen weet ik niet zeker of het de 8mb versie is (en niet de 2), modelnr is: 6Y080L0 Plus 9. Op de maxtor site wordt ik ook niet wijzer.

Ik heb nu al 2.5jaar een DiamondMax Plus40 en die is niet kapot te krijgen, dus ik vertrouw ze wel.

[ Voor 3% gewijzigd door Sjah op 03-01-2003 03:39 ]

• Kheldar
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07-03 22:39
Ik denk dat ik deze tool ook maar ga bestellen, mijn huidige IBM maakt de laatste tijd echt een klote herrie (lijkt wel een cirkelzaag in m'n kast }-] ) en las dat deze erg stil was en in RAID echt ongekende snelheden zou moeten halen (standalone dus ook).
Ik denk trouwens dat als er geen 8MB cache bij staat in grote letters dat het dan een 2MB versie is...

• Sjoq
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-07-2023
Sjah makker, had ik je niet verteld via irc dat ik zo een schijf heb draaien?
weliswaar de 60gb versie. Hij is wel fijn :)

Linux is zo cool dat ik het koud heb

• Sjah
Klopt het is de 2mb versie hebbik uitgevonden, die gistron staat dus niet goed in de pricewatch (stond nl wel degelijk bij de 8mb versie). Ik vond in een pdf file dat als er een L in het modelnummer staat hetde 2mb is. Pas bij een P in het modelnummer is het de 8mb.

Hee Sjoq, hebje zeker net die plus9? ;) (je 80gig was toch gecrashed?)

• Sjoq
40gb was dood gegaan. 40gb in de pc van me moeder was ook dood. beiden opgestuurd. kreeg 2 nieuwe. die plus9 60gb uitvoering en een 40gb fireball3 :)

Verwijderd

Ik heb vandaag net de 80GB 2MB versie binnengekregen. Helaas heb ik niet goed gekeken en door de pricewatch aangenomen dat het om de 8MB versie ging }:O
Nouja, die zijn natuurlijk ook weer een stukje duurder. Bovendien wil 8MB nog wel eens problemen geven met Raid en is het toch niet heel erg veel sneller. Ben wel blij met mn huidige disk. Maar ergens... ergens is het toch een beetje irri...

• Sjah
jammer man, ik heb het al gemeld in Frontpage feedback vwb Gistron.

Sjoq ouwe mazzelpik.

[ Voor 3% gewijzigd door Sjah op 03-01-2003 03:32 ]

• Sjoq
Is wel bruut altijd van Maxtor dat je vaak een betere schijf krijgt als je dus in de laatste jaar je schijf naar ze stuurt :)
Ben niet altijd blij dat die schijven snel stuk gaan, maar service is wel toppie van ze.

Gistron...ach jah foutjes overkomen de beste onder ons, maar zo een grove fout mbt de cachegrootte is wel lelijk :P

• Sjoq
Maareh voor nu slaap lekkers :D

• Speedy_J
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

Speedy_J

...........

Sjah schreef op 03 January 2003 @ 03:32:
jammer man, ik heb het al gemeld in Frontpage feedback vwb Gistron.

Sjoq ouwe mazzelpik.
Had ik 2 weken geleden ook al is gedaan, maar er is sindsdien niks veranderd, hopen dat het nu wel zin heeft.

• Sjah
Dit zal Gistron wel erg goed uitkomen...........

• star-saber
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-03 20:31

star-saber

Ryzen

ik heb er 2 van 80GB met 2mb in raid 0
ze zijn rapper dan m'n WD 80GB 8Mb cache die ik hiervoor erin had

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Er lopen genoeg ervaringentopics over de DMP9..
Maxtor Plus9 7200rpm 80gb 8mb cache
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.