Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Wap provider maken met oude gsm, hoe?

Pagina: 1
Acties:

• arjandijk162
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-11 22:31
Ik heb via de universiteit een heel mooi telefoonabbonement gekregen van O2, ik mag per maand 3600 min bellen met O2 abbonees.

Nu heb ik een wap telefoontje, en dit lijkt me een leuke mogelijkheid om te gebruiken, zeker omdat de telefoon ook pop3mail ondersteund.

Ik heb op mn kamer een vaste internetverbinding en nu had ik het idee om een oude telefoon met o2 kaart aan te sluiten op mn pc en daar een gateway van te maken voor mijn telefoon. Dus dat ik met mn wap-telefoon inbel op die oude telefoon, en dat ik op die manier gratis kan wappen.

Is dit mogelijk en is dit veel moeite, het liefst wil ik hier windows voor gebruiken

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:59

Predator

Suffers from split brain

NT -> IT

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Verwijderd

Je moet in ieder geval even checken of DATA-verbindingen ook bij die 3600 belminuten horen, want bij veel providers worden die alsnog los verrekend.
Verder zou het O2 kaartje in die oude gsm ondersteuning voor dataverbindingen moeten hebben, want dit is standaard meestal ook niet het geval. Volgens mij krijg je daar dan zelfs een apart telefoonnummer voor.

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09 06:16
In het geval van WAP wordt er meestal per megabyte verrekend, en dat hoort niet bij de belminuten.

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Je hebt dan WAP-gateway software nodig, weet niet of dat ergens gratis te krijgen is. Maar waarom maak je niet gewoon een WAP-site in PHP. Of je nou 3600 minuten wapt via O2 of naar een andere telefoon maakt toch niet uit?

• arjandijk162
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-11 22:31
jawel, ik kan 3600 min gratis bellen met O2, als ik ga wappen betaal ik gewoon mn belminuten

Het gaat in dit geval op WAP, niet om GPRS, dus je betaald niet per MB en heb je er geen speciale data-verbinding voor nodig, nee, het werkt gewoon hetzelfde als een normaal modem.

Alleen in dit geval is de bandbreedte beperkt tot 9600 bps. Die oude telefoon is een Eriksson SH-888 met ingebouwd modem, dus dat is ook geen probleem.

Is WAP op zich trouwens erg anders dan http en ip enzo, of is het gewoon een vereenvoudigd HTML-formaat dat gewoon met IP werkt enzo, volgens mij wel nl

• Stoffel
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 14-11 13:35

Stoffel

Engineering the impossible

arjandijk schreef op 04 January 2003 @ 00:35:
jawel, ik kan 3600 min gratis bellen met O2, als ik ga wappen betaal ik gewoon mn belminuten

Het gaat in dit geval op WAP, niet om GPRS, dus je betaald niet per MB en heb je er geen speciale data-verbinding voor nodig, nee, het werkt gewoon hetzelfde als een normaal modem.

Alleen in dit geval is de bandbreedte beperkt tot 9600 bps. Die oude telefoon is een Eriksson SH-888 met ingebouwd modem, dus dat is ook geen probleem.

Is WAP op zich trouwens erg anders dan http en ip enzo, of is het gewoon een vereenvoudigd HTML-formaat dat gewoon met IP werkt enzo, volgens mij wel nl
WAP werkt met WML, en dat is idd ongeveer hetzelfde op wat dingetjes na.
kijk ook hier eens, staat alle info die je nodig hebt wel tussen lijkt me :)

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Bij O2 valt het WAPpen (in ieder geval het WAPpen via Genie) onder je belbundel. Je kan uiteraard, voor de zekerheid, contact op nemen met de helpdesk (als die al een antwoord weten Afbeeldingslocatie: http://www.nbproducties.nl/smilies/why.gif).

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Verwijderd

maartena: Dat heeft eigenlijk niets met wap te maken. Je bedoelt de verbinding waarover gewapt wordt. Als deze verbinding via GPRS gaat, dan betaal je per megabyte, maar dat is arjan helemaal niet van plan. Hij wil een data-verbinding via naar een andere gsm met o2 sim opzetten.

Bigs: Een gratis wap gateway is wel te vinden op FreshMeat. Maar of je naar een andere o2-gsm belt of dat je wapt maak waarschijnlijk wel degelijk uit, want er wordt altijd gezegd "3600 minuten bellen naar andere o2-gebruikers". Daarom vermoed ik dat het leggen van een data-verbinding niet onder die 3600 minuten valt.

pven: Er zijn hier twee belbundels in het spel. Het is inderdaad misschien zo dat het valt onder de gewone belbundel, maar of het ook binnen die 3600-minuten-naar-andere-02-gebruikers valt betwijfel ik.

arjandijk: Je hebt er WEL een speciale dataverbinding voor nodig. Je kan namelijk kiezen bij je wap-settings of je een analoge of een isdn-verbinding op wilt gaan zetten. Dus je provider moet dan zorgen dat ze jouw uitgaande gesprek over een isdn-modem naar het gekozen nummer leiden. Een data-verbinding wordt gewoon anders opgebouwd over het gsm netwerk dan een voice-verbinding, dus O2 kan precies zien dat je dat doet.
En ik weet 99% zeker dat je een apart data-nummer voor die andere simkaart moet regelen, want anders zal je er nooit en te nimmer data-verbindingen mee kunnen ontvangen.
Quote vanaf vodafone.nl:
Om gegevens die verzonden worden vanaf het vaste net te kunnen ontvangen, hebben we Vodafone Data&Fax. Uw medewerkers krijgen naast een nummer voor spraak een extra nummer voor data en fax-communicatie.
Ik vermoed dat die bij O2 niet veel anders zal zijn.

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-11 21:51
Dit idee had ik ook met die ondernemers abbo's. Ik dacht van: Gewoon een oude mobiel aan een router-pctje, en dan inbellen op 9600 boud.
Maar voor zover ik weet gaat het niet werken, O2 laat je lekker betalen voor deze dataverbindingen....

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Verwijderd schreef op 05 January 2003 @ 11:48:
pven: Er zijn hier twee belbundels in het spel. Het is inderdaad misschien zo dat het valt onder de gewone belbundel, maar of het ook binnen die 3600-minuten-naar-andere-02-gebruikers valt betwijfel ik.
Goed punt, maar Genie is van O2 dus waarom zou het dan niet onder je O2-belbundel vallen?
Ik kom terug op een vorig punt: neem contact met ze op en met wat geluk weten ze het antwoord.

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Pagina: 1