Toon posts:

Chieftec en Antec!

Pagina: 1
Acties:
  • 51 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Weet iemand het verschil tussen Chieftec en Antec? En als er geen verschil is waarom zijn er dan 2 verschillende merken?

Verwijderd

De vrije markt economie, het hart van onze beschaving ;)

Verwijderd

Topicstarter
Maar ze zijn precies hetzelfde dat mag toch helemaal niet? :? 8)7
Verwijderd schreef op 03 January 2003 @ 01:38:
De vrije markt economie, het hart van onze beschaving ;)

• Sir_Killalot
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-08 10:53
Chieftec stopt een Chieftec voeding in ze kasten en Antec een... juist ;)

Ze worden wel door dezelfde fabrikant gemaakt, ben alleen ff de naam kwijt :)

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-08 22:02

Exirion

Gadgetfetisjist

Waarom bestaan er zoveel automerken!!! Ze hebben allemaal 4 wielen????? :? :? :?

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Emcee
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-08 12:05
De fabrikant was Chenming, en ze hebben ook wel verschillende kasten hoor, maar ook wat type's die bijna identiek zijn, beide merken zijn wel goed, kijk gewoon ff wat de extra's zijn zoals wat voor voeding zit erin(als die erin zit) en of er casefans bij zitten. Ik heb laatst de antec sx1035BII gekocht, en deze heeft ook nog een stoffilter bij de intake aan de voorkant :D

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Sir_Killalot schreef op 03 January 2003 @ 01:42:
Chieftec stopt een Chieftec voeding in ze kasten en Antec een... juist ;)

Ze worden wel door dezelfde fabrikant gemaakt, ben alleen ff de naam kwijt :)
Ik niet :) Chenming, Uneec

ARME AOW’er

• Wok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

Wok

Dakloos...

Exirion schreef op 03 January 2003 @ 01:44:
Waarom bestaan er zoveel automerken!!! Ze hebben allemaal 4 wielen????? :? :? :?
Met alle respect, maar deze opmerking raakt mijns inziens kant noch wal. Topicstarter refereert hier naar een reeks kasten die zowel door Chieftec als door Antec op de markt worden/zijn gebracht, terwijl deze uiterlijk identiek zijn. De vergelijking tussen computerkasten en auto's gaat hier niet helemaal op.

P.S.: Dat neemt niet weg dat er natuurlijk verschillende types van verschillende merken van een en dezelfde band rollen, maar dat is niet helemaal hetzelde. Een Renault Trafic wordt niet als Opel Vivaro verkocht, terwijl het wel dezelfde auto is, maar met uiterlijke verschillen. ;)

Anderzijds kun je ook beginnen over Hyundai: Kijk naar de Hyundai Sonata en de Kia Magentis: 90% van het plaatwerk is uitwisselbaar.

Echter, hier gaat het om uiterlijke verschillen, welke (in de meeste gevallen) niet waarneembaar zijn als je een Chieftec kast vergelijkt met een van Antec.

dussss ;)

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

Verwijderd

Topicstarter
Maar mag het dan wel 2 dezelfde kasten onder een andere naam verkopen?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op 03 January 2003 @ 09:09:
Maar mag het dan wel 2 dezelfde kasten onder een andere naam verkopen?
Waarom niet?

bovendien zit er een verschil in de voeding en ik meen dat Antec een fan in de zijkant erbij zet.

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online
Terw_Dan schreef op 03 January 2003 @ 10:23:
[...]

Waarom niet?

bovendien zit er een verschil in de voeding en ik meen dat Antec een fan in de zijkant erbij zet.
Ik dacht dat Alienware een fan in de deur propte (en niet Antec)?

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

NitroX_infinity schreef op 03 January 2003 @ 12:06:
[...]

Ik dacht dat Alienware een fan in de deur propte (en niet Antec)?
Antec deed dat geloof ik ook (niet de deur, maar de zijkant)

http://www.antec-inc.com/en_plus660amg.html
zie hier, idd een fan aan de zijkant (wat chieftec niet heeft)

• Randy
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10-08 14:07
De gekleurde chieftec bigtowers hebben i.i.g een fan aan de zijkant alleen de zwarte en de beige versie hebben geen fan.

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
wokmaster schreef op 03 januari 2003 @ 01:55:
[...]

Met alle respect, maar deze opmerking raakt mijns inziens kant noch wal. Topicstarter refereert hier naar een reeks kasten die zowel door Chieftec als door Antec op de markt worden/zijn gebracht, terwijl deze uiterlijk identiek zijn. De vergelijking tussen computerkasten en auto's gaat hier niet helemaal op.

P.S.: Dat neemt niet weg dat er natuurlijk verschillende types van verschillende merken van een en dezelfde band rollen, maar dat is niet helemaal hetzelde. Een Renault Trafic wordt niet als Opel Vivaro verkocht, terwijl het wel dezelfde auto is, maar met uiterlijke verschillen. ;)

Anderzijds kun je ook beginnen over Hyundai: Kijk naar de Hyundai Sonata en de Kia Magentis: 90% van het plaatwerk is uitwisselbaar.

Echter, hier gaat het om uiterlijke verschillen, welke (in de meeste gevallen) niet waarneembaar zijn als je een Chieftec kast vergelijkt met een van Antec.

dussss ;)
Dit ben ik niet helemaal met je eens.
Voorbeeld:
De Peugeot Partner enerzijds, de Citroen Berlingo anderzijds.
Dat zijn toch echt dezelfde auto's hoor, alleen andere merkjes erop geplakt.
Hetzelfde gaat ook op voor de Seat Inca en de Volkswagen Caddy.

Bij het laatste voorbeeld is het dan ook nog zo dat ze van dezelfde fabrikant afkomen (VAG).

• OnTracK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08:37
ANtec leverd geloof ik bij alle kasten 2 casefans, in ieder geval wel bij de mijne. Verder vindt ik (en de reviewers ook) dat de voedingen van Antec een tikkeltje beter zijn dan die van Chieftec. Sterker nog, 't zijn een van de beste volgens de laatste review hier van T.net.

Edit: ik heb dus een Antec SX1040B (Zwart; 4x 5,25"; 6x 3,5"; 400W Antec Truepower)

[ Voor 18% gewijzigd door OnTracK op 03-01-2003 13:13 ]

Not everybody wins, and certainly not everybody wins all the time.
But once you get into your boat, push off and tie into your shoes.
Then you have indeed won far more than those who have never tried.

Verwijderd

Topicstarter
Welke zouden jullie me aanraden? (ik heb 1 week gelden een Chieftec Midi Dragon DX-01SL-D besteld) Is dit een beetje een goede kast?

• Rhy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-12-2024

Rhy

Once a nerd; always a geek

utfs ... deze topic is al zo vaak voorbij gekomen in de laatste 2 jaar

• LopeZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06:04

LopeZ

Too much is never enough

idd