Ellende met extern modem en XP Home

Pagina: 1
Acties:

• robenroute
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 06-03 14:27

robenroute

VuurDraad was fijn...

Topicstarter
Hoi allen,

Tock maar overstag gegaan en XP (Home) geïnstalleerd op een wat ouder bakkie (350MHz, 384MB en 10GB &40GB). Alles draait lekker maar toch een wat vreemd probleempie dat bij Windows 98 niet voorkwam.

Als het externe modem (E-Tech Bullet 56K6) niet is ingeschakeld als XP opstart, dan ziet XP het hele modem niet meer. Ook niet als dit modem voor het opstarten door XP herkend en correct geïnstalleerd was (en werkend bovendien). Wanneer het modem wordt aangezet en dan wordt XP pas opgestart, is er geen vuiltje aan de lucht. Toch wel wat vreemd hoor, en bovendien erg irritant!

Zijn er mensen die zoiets hebben van "heeee, dat herken ik (en ik heb er een oplossing voor)" of vertel ik iets heel erg nieuws?

Oh ja, voor alle duidelijkheid: noch in de MS Knowledge Base, noch op de rest van het Internet heb ik er iets over kunnen vinden. Ook nog even MS gebeld: alleen al het aanhoren van een vraag gaat me 50 euro kosten. Right, ga toch ernstig nadenken over mijn welwillendheid om MS-producten legaal te gebruiken....

Ik dwaal af. Iemand die hier iets op weet (behalve dan het modem maar eerst aanzetten alvorens XP op te starten)?

Alvast bedankt, Rob

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07:47

Shunt

Boe

robenroute schreef op 03 januari 2003 @ 01:04:
Hoi allen,

Tock maar overstag gegaan en XP (Home) geïnstalleerd op een wat ouder bakkie (350MHz, 384MB en 10GB &40GB). Alles draait lekker maar toch een wat vreemd probleempie dat bij Windows 98 niet voorkwam.

Als het externe modem (E-Tech Bullet 56K6) niet is ingeschakeld als XP opstart, dan ziet XP het hele modem niet meer. Ook niet als dit modem voor het opstarten door XP herkend en correct geïnstalleerd was (en werkend bovendien). Wanneer het modem wordt aangezet en dan wordt XP pas opgestart, is er geen vuiltje aan de lucht. Toch wel wat vreemd hoor, en bovendien erg irritant!

Zijn er mensen die zoiets hebben van "heeee, dat herken ik (en ik heb er een oplossing voor)" of vertel ik iets heel erg nieuws?

Oh ja, voor alle duidelijkheid: noch in de MS Knowledge Base, noch op de rest van het Internet heb ik er iets over kunnen vinden. Ook nog even MS gebeld: alleen al het aanhoren van een vraag gaat me 50 euro kosten. Right, ga toch ernstig nadenken over mijn welwillendheid om MS-producten legaal te gebruiken....

Ik dwaal af. Iemand die hier iets op weet (behalve dan het modem maar eerst aanzetten alvorens XP op te starten)?

Alvast bedankt, Rob
aangezien de com en lpt poorten niet plug and play zijn ;) moet de modem idd aan de pc zijn aangesloten zijn en aan staan als hij boot ;) dit zal je ook hebben met windows 2000 windows 98 is gewoon dom en neemt altijd aan dat als je een driver voor een modem er op heb staan dat de modem dan ook altijd aan staat
maar windows xp die kijkt voor dat je in winhoos zit iederekeer of er wel iets op de poort zit ;) en als hij dan uit staat ziet hij niets op de poort zitten dus zegt hij uitschakelen die hap

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

• robenroute
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 06-03 14:27

robenroute

VuurDraad was fijn...

Topicstarter
Noem dat maar "dom" van W98....

Uiteraard wel bedankt voor de uitleg! :)