Toon posts:

[Internet & Server] Verbinding weg/terug na opstarten?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ok hier is iets heel vreemds aan de hand. Heb al geprobeerd om eruit te komen via de search maar ik ben wel zo ontzettend anti-thuis in dat netwerk gebeuren dat ik met geen mogelijkheid een oplossing kan vinden.

Het geval wil dat we dus via kabel een modem --- server --- hub --- 2 pc opstelling hebben, waarbij beide pc's dus een kabelinternetverbinding genieten via de server.
Tenminste; in theorie! Mijn pc maakt altijd moeiteloos verbinding maar die van mijn huisgenoot niet. Dan starten we zijn pc opnieuw op en dan heeft ie soms wél weer verbinding!

Nogmaals: internet is schitterend maar ik heb de ballen verstand hiervan. Dus, als iemand kan aangeven waar het probleem zit: bedankt alvast!!

• Dreamer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-06 12:47

Dreamer

Foutje

ik denk dat het handig is als je wat meer informatie geeft over je instellingen van de pc waar het fout gaat en van de server. Wat je eventueel ook kunt doen is "hoe deel ik internet" lezen, dan kom je er misschien ook wel uit

reviews: Thuisnetwerken: een uitgebreide beginnersguide aan deze link heb ik heel eel gehad vroeger hierdoor ben ik verslaafd geraakt aan netwerken bouwen :)

[ Voor 27% gewijzigd door Dreamer op 03-01-2003 00:24 ]

specs | specs server
je beste vriend is niet de vriend waar je het meeste over praat,
maar de vriend waar je het meeste aan denkt

Verwijderd

Topicstarter
ja, die heb ik al gelezen.

Nee maar het probleem is heel simpel. De pc's kunnen beide internet draaien, geen probleem (via de server en de hub dus) maar één van de pc's doet dat heel onregelmatig en soms moet je dan opnieuw opstarten om internet te krijgen. De lan verbinding blijft dan altijd wel intact.

• Dreamer

Dreamer

Foutje

wat je ff moet probeer is de netwerkkaart van de ene client in de andere te stoppen (dus niet aan de server komen) als dan het probleem van pc verhuist is je netwerkkaart brak (veel voorkomend probleem)

specs | specs server

Verwijderd

Topicstarter
mmm ja... goed plan *dat ik daar zelf niet aan heb gedacht /dom! *.

Ga het ff proberen. Bedankt voor je tijd!

• Dreamer

Dreamer

Foutje

Verwijderd schreef op 03 January 2003 @ 01:17:
mmm ja... goed plan *dat ik daar zelf niet aan heb gedacht /dom! *.

Ga het ff proberen. Bedankt voor je tijd!
daar zijn we voor op got! ook al ontgaat veel mensen dat (helaas)

specs | specs server

Pagina: 1