Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Fanhole mooi maken.

Pagina: 1
Acties:

• bassio
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:56
Ik heb een vraagje. Ik heb gezocht in de search maar kan geen bevredigend antwoord vinden.

Ik heb de stoute schoenen aan getrokken en ben ook aan het modden geslagen. (met 1 1/2 linkerhand).

Ik heb al een tijdje mijn kast helemaal vol met fans en heb sinds een week ook een mooie rheobus. Nu wilde ik er nog een 120mm fan bij voor de koeling.

Ik heb in mijn aluminium deurtje van mijn Chieftec twee fanholes gemaakt. Een 120 mm op de plaats waar eerst de 80mm zat, en een 80mm ter hoogte van de processor.

Echter, de 120 mm is een beetje mislukt. :'( :'( |:(
Ik ben iets uitgeschoten met de decoupeerzaag en zelfs met de dremel krijg ik het niet mooi. Als ik verder doorga kan er een 140mm fan in. (idd ik ben een }:O )

Nu ben ik eigenlijk opzoek naar een mooie afwerking van het gat. Niet met een dremel dus, dat gaat niet (de 80mm was overigens wel goed gelukt).

Hebben jullie hier misschien al een keer mee te maken gehad.

Ik zat zelf te denken aan iets van een raamrubber of zo maar dat vind ik toch ook niet zo heel mooi. Wellicht hebben jullie voorbeelden?

• Tarin
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05:52

Tarin

Just plain weird.

Je kan er zo'n basbuis in hangen, maar dat neemt meestal nogal wat ruimte in (paar cm. diep).
Anders zou je er idd raamrubber in kunnen doen, of, als je toch bezig bent, er meteen een raam van kunnen maken :Y).

Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN

• bassio
Als ik er een raam van wil maken wordt het helemaal leuk denk ik. Dat ga ik dus maar niet doen. Ik wil gewoon het rondje weer rond maken. De fan zit er tegenaan dus ik heb niet echt veel ruimte tussen mij deur en de fan.

Oh ja, wat is een Basbuis?

[ Voor 7% gewijzigd door bassio op 03-01-2003 00:19 ]

Verwijderd

maak een ster van het gat, of een aluminuim stipje eroverheen, een basreflexpoort erin, enz! je kunt toch zeker genoeg verzinnen!!

wat pics zouden trouwens niet slecht zijn!! :-)

• bassio
Ik heb helaas geen camera. Zal die morgen even van mijn werk proberen mee te nemen. Ik hoop dat ik de foto's durf te laten zien. Een aluminium strip zal niet gaan want het moet rond zijn. eigenlijk wil ik gewoon iets op mijn kast plakken wat over de rand van het gat gaat.

• rupert
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

rupert

a.k.a. fritz

Ooit gehoord van raamrubbers...
Die zijn er dun genoeg te krijgen en bovendien lijkt het netjes.

©zweitausendundsechs

• rupert
  • Niet online

rupert

a.k.a. fritz

Ooit gehoord van raamrubbers...
Die zijn er dun genoeg te krijgen en bovendien lijkt het netjes.

Niet moeilijk gaan doen, op de makkelijke manier gaat zoiets perfect...
Die raamrubbers ken je zo bij den Praxus oid haleuh.

©zweitausendundsechs

• bassio
Maar een raamrubber heeft toch altijd de vorm van een H-profiel? Ik heb dus maar één open kant nodig, de kant die over het aluminium van mij deurtje gaat. Vandaar dat ik al in mijn eerste post zei dat ik dat niet zo mooi vind.

Of er moeten ook raamrubbers zijn met een u profiel. Dan kan ik daarvoor wel naar de halfords of zo gaan.

• rupert
  • Niet online

rupert

a.k.a. fritz

hmmmz dat moest edit geweest zijn |:(

©zweitausendundsechs

• rupert
  • Niet online

rupert

a.k.a. fritz

Ken jij die raamrubbers aan de binnenkant zien van buitenaf?
Of het idee staat je natuurlijk niet aan...

©zweitausendundsechs

• bassio
Het gaat er juist om dat de buitenkant van mijn fanhole dus niet mooi rond is. Er zit geen raam in maar is een gat waar lucht doorheen gaat. Je ziet dus aan de buitenkant dat het niet mooi is. Dit wil ik oplossen door er iets overheen te maken zodat het wel mooi rond lijkt.

Een beetje hetzelfde wat je kan doen met een ventilatierooster in bijvoorbeeld de keuken. Daar hebben ze toch ook van die opzet kapjes voor. Zoiets bedoel ik.

Verwijderd

rubert record in onozele postings!!!!!! :+

maar inderdaad!! je zou even naar halfords kunnen gaan!! of natuurlijk een tuinslang aan 1 kant opensnijden en die eroverheen schuiven! dat is goedkoper en waarschijnlijk bij de hand (als jullie een tuin hebben!!!)!! alleen wel uitkijken dat je ouders niet leip worden als ze erachter komen dat jij hun tuinslang in je pc bent het verwerken!! :Y)

• bassio
Ik heb geen tuin, alleen een balkon... dus dat gaat inderdaad niet. Maar dat is ook redelijk dik en het mag eigenlijk maar een 1 mm hoog zijn. Ik weet het, ik ben niet veel eisend.

Ik ga er sowieso een fanquard overheen doen maar het is te lelijk om het gat zo te laten.

• damouzer
  • Laatst online: 09:26
Misschien nog een oplossing. Maak een mooi figuurtje van het gat (bedenk maar iets). Maak dan een gat van 120 in een plexiglas plaat en maak deze er achter. En tadaa daar kan dan mooi je 120mm fan in :).

• bassio
Ik ga denk ik meedoen aan deze inkoopactie. Dit bedoel ik dus. Ik dacht dat een raamrubber altijd twee openingen had maar dat is dus niet zo. Ik ga proberen of ik het hiermee mooi kan maken.

In ieder geval bedankt voor de reacties en als jullie nog andere leuke oplossingen hebben hoor ik dat graag.
Pagina: 1