In deze topic een discussie over de mogelijkheden om een digitale camera te verzekeren. Ikzelf heb aardig geinvesteerd in mijn camera en ben er erg zuinig mee (neem hem bijvoorbeeld niet mee op wintersport). Maar wat zijn eigenlijk de mogelijkheden?
- Is hij meeverzekerd met de inboedel en zo ja wanneer?
- Is hij meeverzekerd met een doorlopende reisverzekering en in welke gevallen?
- Is hij meeverzekerd met je WA-verzekering en op welke manier (waarschijnlijk niet)?
- Of moet/kun je hem apart verzekeren?
Ik kan me voorstellen dat hij bij de inboedelverzekering hoort als je huis leeggestolen wordt. Verder kan ik me voorstellen dat hij met de reisverzekering verzekerd is als je echt op reis gaat. Maar hoe zit het met dagjes uit? En is hij alleen verzekerd tegen diefstal of ook tegen vallen en/of zand op het strand en/of water vanwege regen?
En welke waarde krijg je terug: dagwaarde - eigen risico of nieuwwaarde - eigen risico?
Verder ben ik benieuwd naar ervaringen met bovenstaande verzekeringen en digitale camera's en eventueel ervaringen met speciale verzekeringen (ook kosten).
- Is hij meeverzekerd met de inboedel en zo ja wanneer?
- Is hij meeverzekerd met een doorlopende reisverzekering en in welke gevallen?
- Is hij meeverzekerd met je WA-verzekering en op welke manier (waarschijnlijk niet)?
- Of moet/kun je hem apart verzekeren?
Ik kan me voorstellen dat hij bij de inboedelverzekering hoort als je huis leeggestolen wordt. Verder kan ik me voorstellen dat hij met de reisverzekering verzekerd is als je echt op reis gaat. Maar hoe zit het met dagjes uit? En is hij alleen verzekerd tegen diefstal of ook tegen vallen en/of zand op het strand en/of water vanwege regen?
En welke waarde krijg je terug: dagwaarde - eigen risico of nieuwwaarde - eigen risico?
Verder ben ik benieuwd naar ervaringen met bovenstaande verzekeringen en digitale camera's en eventueel ervaringen met speciale verzekeringen (ook kosten).
[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 02-01-2003 23:45 . Reden: typo ]