Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
In deze topic een discussie over de mogelijkheden om een digitale camera te verzekeren. Ikzelf heb aardig geinvesteerd in mijn camera en ben er erg zuinig mee (neem hem bijvoorbeeld niet mee op wintersport). Maar wat zijn eigenlijk de mogelijkheden?

- Is hij meeverzekerd met de inboedel en zo ja wanneer?
- Is hij meeverzekerd met een doorlopende reisverzekering en in welke gevallen?
- Is hij meeverzekerd met je WA-verzekering en op welke manier (waarschijnlijk niet)?
- Of moet/kun je hem apart verzekeren?

Ik kan me voorstellen dat hij bij de inboedelverzekering hoort als je huis leeggestolen wordt. Verder kan ik me voorstellen dat hij met de reisverzekering verzekerd is als je echt op reis gaat. Maar hoe zit het met dagjes uit? En is hij alleen verzekerd tegen diefstal of ook tegen vallen en/of zand op het strand en/of water vanwege regen?

En welke waarde krijg je terug: dagwaarde - eigen risico of nieuwwaarde - eigen risico?

Verder ben ik benieuwd naar ervaringen met bovenstaande verzekeringen en digitale camera's en eventueel ervaringen met speciale verzekeringen (ook kosten).

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 02-01-2003 23:45 . Reden: typo ]

Verwijderd

waarom informeer je gewoon niet bij zon verzekerings bedrijf die kunnen waarschijnlijk veel meer vertellen dan wij

• Cybersijp
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-11 13:57
Topje,

Bij de meeste reis en inboedelverzekeringen zijn er maximale uitkeringen voor computerapparatuur, hifi ed.Dat verschilt per verzekering.Bijv. mijn inboedelverzekering dekt tot 10.000€ apparatuur gerelateerd aan computers(dus ook modem etc.).

Bij reis verzekeringen is het vaak dat het maximum op 2.500€ ( voor film aparatuurplus elektronica) staat en dat je bijv. door een extra pakket te nemen meer dekking kan krijgen.Ik kan je dan ook alleen maar het advies geven om eens met je assurantie kantoor te gaan praten, om er zo achter te komen hoe het in jouw geval zit.

Er zijn zo veel verzekeringen in Nederland dat het gewoon niet doenlijk is om hier iets concreets over te kunnen zeggen.

Hoe je het precies bedoelt met je w.a verzekering snap ik niet dat is immers alleen voor schade die je een ander niet moedwillig aanbrengt, en daar vallen eigendommen van de verzekerde (jij)niet onder.

Succes met uitzoeken, mocht je het via i-net doen, en ook nog eens flink wat verzekeringen afstruinen dan ben je nog wel ff bezig(zie hierboven :) )

Mijn lieve dochter Jo-Anne Chloé : Machtig kind, dat ook van friet houd, maar wil dat nou niet???

Verwijderd

Topicstarter
Ik wilde in dit topic juist een discussie over ervaringen en voorbeelden van verzekeringen. Het gaat me niet specifiek om mijn situatie, maar meer een "common usage": gezien de waarde van de apparatuur lijkt verzekeren me niet zo gek, maar wat zijn de ervaringen hiermee.

In reactie op Cybersijp:
- Bij mijn inboedelverzekering heb ik laten opnemen dat er computerapparatuur ter waarde van 4500 euro aanwezig is (totale dekking inboedel 25.000 euro)
- Reisverzekering van de postbank: foto-, film-, video-, beeld-, geluids- en (spel)computerapparatuur met toebehoren: max 950 euro. Je krijgt de dagwaarde terug waarbij de levensduur op 10 jaar wordt gezet en de afschrijving 10% per jaar is. Als het door eigen toedoen stukgaat is het niet verzekerd. Iets geldt alleen als reis wanneer je een overnachting aldaar kan aantonen.
- Bij w.a. had ik er al achter gezet "waarschijnlijk niet". Maar in andere topics over verzekeringen werd hierover iets gezegd dus nam ik hem hier maar op.

Juist omdat er zoveel verzekeringen zijn, ben ik benieuwd naar ervaringen en kosten.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 03-01-2003 12:39 ]

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-11 21:35
Standaard reisverzekering bij ons thuis (doorlopende van de Unive) dekt toch 1500 euro aan een fototoestel, of deze nou digitaal is of nog ouderwets analoog (om het maar ff zo te noemen). Laptop werd bijvoorbeeld niet standaard meeverzekerd aangezien dit geen reisartikel was. Beetje vaag, een laptop is toch gemaakt om mee te kunnen nemen op reis etc.?!? Maar goed, dit jaar dus maar een extra 128 MB geheugen gekocht om de laptop thuis te kunnen laten. De beste manier is eerst eens ff na te vragen bij je verzekeraar wat er allemaal wel of niet gedekt is.
Controleer vervolgens of dat voor jou voldoende is. Zo niet, vraag bij dezelfde verzekeraar wat je extra wensen zouden moeten gaan kosten. Vergelijk dat vervolgens eens met andere verzekeraars.

• r_m_aten
  • Laatst online: 12-11 15:49

r_m_aten

Triple

Ik heb mijn camera verzekerd met een kostbaarhedenverzekering. Die kun je alleen afsluiten als je al een inboedelverzekering hebt en is juist bedoeld voor dit soort dingen. Unive heeft er in ieder geval een, maar ik denk dat alle grote maatschappijen wel kostbaarhedenverzekeringen hebben.
Kosten liggen vrij laag, paar tientjes op jaarbasis, afhankelijk van de waarde van je camera. De voorwaarden verschillen natuurlijk per maatschappij, maar over het algemeen wordt niet alleen diefstal maar ook beschadiging vergoed.

[ Voor 30% gewijzigd door r_m_aten op 03-01-2003 12:40 ]

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-11 21:35
Klopt wat de Unive betreft in ieder geval. Ik heb er zelf een extra verzekering lopen voor het PC parkje dat hier draait inmiddels. De standaard dekking was niet helemaal voldoende meer. Heb laatst door toedoen van een kennis het overlijden van mijn dual P3 mogen aanmelden bij de verzekering, heb keurig 1500 euro vergoed gekregen door de verzekering, maar wel met het advies om de nieuwe PC, dual AMD, apart op te nemen in de verzekering.

• r_m_aten
  • Laatst online: 12-11 15:49

r_m_aten

Triple

Als een kennis je spullen stukmaakt, kun je natuurlijk iets claimen op zijn aansprakelijkheidsverzekering. Als je zelf je camera op straat laat vallen, is het lastiger denk ik. Dan wordt het dus wel vergoed door je kostbaarhedenverzekering. Inboedel zal lastig worden (en als het al lukt met een bepaald maximum). Gewoon een kostbaarhedenverzekering nemen dus... :-)

• mjl
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:28

mjl

Ugh

r_m_aten schreef op 03 januari 2003 @ 12:38:
Ik heb mijn camera verzekerd met een kostbaarhedenverzekering. Die kun je alleen afsluiten als je al een inboedelverzekering hebt en is juist bedoeld voor dit soort dingen. Unive heeft er in ieder geval een, maar ik denk dat alle grote maatschappijen wel kostbaarhedenverzekeringen hebben.
Kosten liggen vrij laag, paar tientjes op jaarbasis, afhankelijk van de waarde van je camera. De voorwaarden verschillen natuurlijk per maatschappij, maar over het algemeen wordt niet alleen diefstal maar ook beschadiging vergoed.
Bij unive kost je dat 2% van de verzekerde waarde, loopt nogal in de papieren als je een dSLR hebt met wat lenzen etc.

Zie ook draadje:

Verzekeren Digitale Camera

en dan kan deze op slot ?

-------

Pagina: 1