Toon posts:

Max. lettertype?? met QReport in Delphi 6?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedenavond!!
Ik ben bezig met een proggie in Delphi.
Nu heb ik op een QReport een paar labels staan voor een soort advertentie.
1 label, met de prijs heeft een grote van 144. Deze drukt de printer niet af.
Ik ben er nu wel achter gekomen dat 140 de max is die de printer afdrukt.
Weet iemand of er een reden is waarom hij niet groter afdrukt, bestaat er een soort max ofzo?

thanx :)

• OZ-Gump
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 25-08 14:38

OZ-Gump

terug van weggeweest

zo ff snel uit het blote hoofd weet ik wel dat QReport een minder prettige component is om mee te (moeten) werken. er staat op de site van de makers van QReport (QuSoft) een update voor QReport die bij Delphi 6 geleverd wordt. bij mij lostte die bijvoorbeeld het probleem op dat, ook als ik de printer codematig op landscape zette, hij toch portrait afdrukte. misschien is jou lettertypeverhaal daarmee ook wel opgelost...

My personal website

• ProgrammerX
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 26-02-2021
Nu heb ik zelf meerdere keren gewerkt met quickreport en voor een paar simpele rapporten vind ik het een geschikte tool, maar als er echt veel of moeilijke rapporten moeten worden gemaakt zou ik je inderdaad een andere reportwriter aanraden (zoek maar eens op fastreport).

Volgens mij is het zo dat quickreport het rapport opmaakt voor de geselecteerde printer. Dus als de printer maar tot 140 gaat, kan je hem niet groter printen uiteraard :) Daarom kan je ook geen preview krijgen als je geen printer hebt geinstalleerd in windows. Maar het zou dus ook zo kunnen zijn dat het wel werkt op een andere printer.

De updates installeren is een goed idee inderdaad :) Daarnaast hebben ze een FAQ en een knowledge base op hun site waar best veel informatie in staat. Zeker de moeite waard om eens door te kijken.

Verwijderd

Topicstarter
ik zal es kijekn wat ik dr mee kan!!