Ik ben helaas (?) ook een bezitter van een IBM 75GXP 45 GB DTLA schijf. Op zich een prima hdd'tje, ware het niet dat deze reeds 3x een bijna dood ervaring heeft gehad. 3x dus is ut dingeke gereincarneerd
.
Alleen nu zit ik mij af te vragen: wat is nu wijsheid met deze hdd.....
Zie, 100% voor normale / belangrijke data ga ik um niet gebruiken. Niet echt verwonderlijk he. Maar nu zat ik zo eens te denken aan een raid opstelling met deze schijf. que??
Ja, een raid 1 opstelling. Goed, ik weet dat het het beste is om dan 2 identieke hdd's te gebruiken, maar ik ben echt niet zo gek om nog zo'n schijf te gaan kopen, dus dat worden, mocht het door gaan ufcurz, 2 verschillende schijven. Wel allebei 7200rpm en die ander wordt natuurlijk ook wel 45gb.
Maar is het nu wijsheid om zoiets te gaan doen?
Ik bedoel, dat dingeke zal vast en zekers nog eens een keer gaan crashen. Maar zo dacht ik, met raid 1 heb je toch de gegevens dubbel dus, de ibm weer tot leven wekken met die IBM disktool, en plop we gaan weer vrolijk verder, alsof er niets aan de hand is
.
Ik ben dan van plan om de schijf in een file-server te plaatsen, dus ja dat is op zich wel belangrijke data, maar m.i. elimineert de raid 1 config het echte gevaar van 100% gegevens verlies. Wellicht denk ik ook wel compleet fout
. Misschien zit ik ook wel rare onzin blaat te verkondigen.... Het is wel zo dat ik in een klein dubio zit met deze hdd. En nee, wegsodemieteren doe ik um niet. M.i. is garantie ook niet echt mogelijk, want de hdd functioneert immers normaal.
Vandaar, wat is nu wijsheid.....
Alleen nu zit ik mij af te vragen: wat is nu wijsheid met deze hdd.....
Zie, 100% voor normale / belangrijke data ga ik um niet gebruiken. Niet echt verwonderlijk he. Maar nu zat ik zo eens te denken aan een raid opstelling met deze schijf. que??
Ja, een raid 1 opstelling. Goed, ik weet dat het het beste is om dan 2 identieke hdd's te gebruiken, maar ik ben echt niet zo gek om nog zo'n schijf te gaan kopen, dus dat worden, mocht het door gaan ufcurz, 2 verschillende schijven. Wel allebei 7200rpm en die ander wordt natuurlijk ook wel 45gb.
Maar is het nu wijsheid om zoiets te gaan doen?
Ik bedoel, dat dingeke zal vast en zekers nog eens een keer gaan crashen. Maar zo dacht ik, met raid 1 heb je toch de gegevens dubbel dus, de ibm weer tot leven wekken met die IBM disktool, en plop we gaan weer vrolijk verder, alsof er niets aan de hand is
Ik ben dan van plan om de schijf in een file-server te plaatsen, dus ja dat is op zich wel belangrijke data, maar m.i. elimineert de raid 1 config het echte gevaar van 100% gegevens verlies. Wellicht denk ik ook wel compleet fout
Vandaar, wat is nu wijsheid.....
[ Voor 46% gewijzigd door Leut op 03-01-2003 18:16 ]
Queen - the champions of the world
"...if you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver" - Ayrton Senna
PVOutput 23x Longi 365Wp + SMA TriPower 5.0