Lekkere configuratie?

Pagina: 1
Acties:
  • 48 views sinds 30-01-2008

• MegaJurk
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-09-2023

MegaJurk

NF7-S 1825@2280

Topicstarter
De volgende hardware wil ik aanschaffen. Wat vinden jullie van deze keuze?

AMD XP 2400+ Processor
Asus A7N8X-LAN DeLuxe
Coolermaster AMD HSC-V62-E1 Cooler
2 x 256 MB DDR geheugen PC400 (TwinMos)
Aopen H600 super middletower
Logitech Internet Navigator Black keyboard
Logitech MX300 Optical mouse
Pioneer 16x40 DVD-speler

Ik heb nog twee harde schijven (IBM 45 GB en Maxtor 60 GB) en een Club3d Ati Radeon 8500 Pro videokaart en een AOpen CD rewriter (24x10x40). Mijn huidige processor is een flink overklokte Athlon T'Bird 1 Ghz op een Asus A7V133 met 256 MB PC133 SDRAM.

Verwijderd

Die keuze is helemaal aan jou. Ik weet niet wat je met die pc gaat doen (server/gamen/graphicdesign of alleen je oma in Amerika mailen)

Je moet dus eerst weten wat je ermee wil doen, en dan je vraag opnieuw stellen.

Maar als je een beetje met de search had gestoeid, had je gezien dat dit soort vragen eigenlijk nooit echt goed beantwoord kunnen worden.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 02-01-2003 23:35 . Reden: toevoegingkje ]

Verwijderd

BalusC in "LEZEN eer je hier een topic opent!"
--- Voor alle "Hoe is dit systeem?" vragen. ---

oftewel: dit soort topics is te generaal om een lang leven beschoren te zijn. Het is niet dat we je niet willen helpen, maar als we hier aan beginnen zitten we over een maand alleen nog maar verkopertje te spelen..

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 02-01-2003 23:33 ]

• beany
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07:26

beany

Meeheheheheh

Potje Patience red je hier wel mee

Dagelijkse stats bronnen: https://x.com/GeneralStaffUA en https://www.facebook.com/GeneralStaff.ua

• JdM
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-07 20:17

JdM

Humbled

beany schreef op 02 January 2003 @ 23:34:
Potje Patience red je hier wel mee
Wat een hoogst intelligente opmerking.

• MegaJurk

MegaJurk

NF7-S 1825@2280

Topicstarter
hahahaha. Ik snap wel dat het niet makkelijk is om op zo'n post als van mij te reageren, maar ik zou graag reakties krijgen als van neem een ander merk geheugen of ga gewoon voor PC2700 ipv PC3200 geheugen of neem een 2600+ processor op 333 mhz want die kun je veel beter overklokken of neem vooral geen AOpen kast of neem juist die zwarte AOpen kast met een iets zwaardere voeding (350 watt) etcetera....

Verwijderd

Radian schreef op 02 januari 2003 @ 23:36:
[...]

Wat een hoogst intelligente opmerking.
tsja

het is de zoveelste die weer een topic opent terwijl er al zoveel reacties zijn geweest wijzend op het feit dat we daar een topic voor hebbe...

dan is dat wel een zinnige opmerking idd... dit onnodige topic lijkt me niet de plek om die vraag te bantwoorden

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 02-01-2003 23:41 ]

• JdM
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-07 20:17

JdM

Humbled

MegaJurk schreef op 02 januari 2003 @ 23:39:
hahahaha. Ik snap wel dat het niet makkelijk is om op zo'n post als van mij te reageren, maar ik zou graag reakties krijgen als van neem een ander merk geheugen of ga gewoon voor PC2700 ipv PC3200 geheugen of neem een 2600+ processor op 333 mhz want die kun je veel beter overklokken of neem vooral geen AOpen kast of neem juist die zwarte AOpen kast met een iets zwaardere voeding (350 watt) etcetera....
Daar kun jij zelf best heel goed achterkomen, daar lopen namelijk al heel wat draadjes over :) http://arethusa.tweakers.net/~acm/omega/omega , succes?

• blobber
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

blobber

Sol Lucet Omnibus

Koop een scooter

To See A World In A Grain Of Sand, And A Heaven In A Wild Flower, Hold Infinity In The Palm Of Your Hand, And Eternity In An Hour

• MegaJurk

MegaJurk

NF7-S 1825@2280

Topicstarter
http://arethusa.tweakers.net/~acm/omega/omega ---> this page cannot be found....

Verwijderd

is deze link dan wel te vinden????

--- Voor alle "Hoe is dit systeem?" vragen. ---

daar krijg je gratis op en aanmerkingen over je systeem...
suc6

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 02-01-2003 23:43 ]

• MegaJurk

MegaJurk

NF7-S 1825@2280

Topicstarter
Een scooter? voor naar mijn werk wel handig ja, dat wel....

Verwijderd

MegaJurk schreef op 02 January 2003 @ 23:39:
hahaha... Ik snap wel dat het moeilijk is de FAQ te lezen, maar ik zou graag dat je toch stopt met het openen van/reageren in topics welke gewoon regelrecht tegen de FAQ indruisen..

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-08 18:13

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

over de voeding: wees niet te zuinig (350 watt of meer is echt geen overkill). AOpen voeding hebben trouwens ook de neiging om na een tijdje ZEER luidruchtig te worden. Ze zijn wel stabiel verder. (de mijne overleefde blikseminslag... --> FlitS!/KNAL! --> klikklik! --> en UT2003 draaide verder :P)

ik heb afgelopen zondag mijn NOISY :r AOpen voeding maar vervangen door een SuperFlower FlowerPower Silent van 420 watt :*)

verder is het een nette setup d:)b maar kijk ff of het AGP slot je kaart aankan (qua voltage) Een nforce1 bord waar ik laatst mee werkte kon geen 3,3volt kaarten aan... :X

Launching containers into space

• MegaJurk

MegaJurk

NF7-S 1825@2280

Topicstarter
--- Voor alle "Hoe is dit systeem?" vragen. --- --> ja, die is wel te vinden. Goed het wordt inderdaad niks met dit topic, gooi er maar een slotje op dan. Toch bedankt jongens (en meisjes?). Nog een opmerking voor de moderator, is het niet verstandig om een topic speciaal voor de A7N8X te openen? Dat nforce2 topic is zo onoverzichtelijk en verwarrend, is niet doorheen te komen meer.

• MegaJurk

MegaJurk

NF7-S 1825@2280

Topicstarter
Die Club3d kaart is al een post over in het nforce2 topic dat die niet op die Asus mobo draait, dat zou wel lullig zijn. Het is overigens wel een moderne kaart overigens.

Verwijderd

Een paar tips:

Zorg dat je kast ruim genoeg is om in te tweaken (later eventueel een WC erin?)
Ga na of je al het 'DeLuxe' van het moederbord wel gaat gebruiken, of kan je ook met een minder deluxe (lees: goedkoper) bordje af?

• MegaJurk

MegaJurk

NF7-S 1825@2280

Topicstarter
Ik vraag me al een tijdje af of de onboard sound op de nondeluxe versie net zo goed is als mijn huidige SB Live Player 5.1? Maar ja, die serial ata is voor de nabije toekomst ook wel lekker op de deluxe versie.

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-08 18:13

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

MegaJurk schreef op 02 January 2003 @ 23:49:
Ik vraag me al een tijdje af of de onboard sound op de nondeluxe versie net zo goed is als mijn huidige SB Live Player 5.1? Maar ja, die serial ata is voor de nabije toekomst ook wel lekker op de deluxe versie.
net zo goed? BETER!!! |:( Je bent ook meteen van het klassieke gezeur AMD-Creative af :9 (niet dat ik er last van heb, maar er zijn er genoeg die het wel hebben :/ )

Launching containers into space

• MegaJurk

MegaJurk

NF7-S 1825@2280

Topicstarter
Dan kan ik dus net zo goed voor de non-deluxe versie van de A7N8X gaan? Dat scheelt zo weer € 40. En kan ik beter Corsair geheugen bestellen of voldoet dat TwinMos wel goed. Ik klok mijn huidige pc133 cas 2.5 geheugen ook moeiteloos op naar minimaal 144 mhz op cas 2 dus met dat TwinMos moet ik toch ook goeie resultaten kunnen bereiken?

• Jaymz
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-08 19:41

Jaymz

Keep on moving !

Zie de voor alle "hoe is dit systeem" vragen links die om je oren zijn gevlogen :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.