[scannen] Wit wordt grijs gescanned *

Pagina: 1
Acties:
  • 1.008 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yannick
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 26-03-2024
Als ik een pagina in scan als 8bit grayscale mixed image (met HP director) dan wordt de achtergrond van de pagina (met muzieknoten) altijd heel licht grijs. Als ik het dan weer uitprint print hij ook een lichtgrijze achtergrond die ik niet wil! Wit is wit.

Is hier iets aan te doen zonder alle pagina's in photoshop te openen en handmatig te bewerken? Ander scan programma oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 67918

Met de meeste bijgeleverde scansoftware kan je je image na de preview calibreren (zwart en wit punt). zodat ie ook daadwerkelijk wit scant wat wit dient te zijn... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yannick
ja maar dat trucje werkt niet omdat papier meestal niet spierwit is. Leg maar eens 2 willekeurige A4tjes naast elkaar, die hebben altijd een andere 'kleur'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Titel afgemaakt. Verder heb ik niets toe te voegen aan XceeD :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jlrensen
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 24-06 22:32

jlrensen

plaatjes vullen geen gaatjes

Maak er een 2-bits plaatje van, gegarandeerd zwart-wit.

edit:
ik kan dat bij de scannersoftware instellen, die optie wordt ook gebruikt voor het scannen van te OCR'ren documenten

[ Voor 56% gewijzigd door jlrensen op 02-01-2003 23:54 ]

Men moet het denken bijbrengen, niet wat al gedacht is. ~C. Gurlitt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 25556

Dit kun je in je scansoftware instellen, staat ongetwijfeld in de manual uitgelegd. Bij het maken van een preview kun je ook 'levels' instellen. Hoe dat bij HP heet durf ik je niet te zeggen, maar je bent op zoek naar zoiets:

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1102/test312312.jpg

Overigens is het handig een wat beschrijvender topictitel te gebruiken [scanner] is nou niet bepaald echt duidelijk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yannick
Bedankt, ik heb nu zoiets gevonden "exposure" heet het. Alleen voldoet het niet aan m'n wensen. Ik heb een scanner met een sheetfeeder dus soms heb ik honderd scans die ik allemaal wil aanpassen echter de exposure settings van het scan program kan ik alleen achteraf scan voor scan veranderen en niet voor allemaal.
Zo ziet het eruit bij mij:
Afbeeldingslocatie: http://yannick.balpol.tudelft.nl/exposure.jpg
Nu wil ik dus voor alle ingescande plaatjes tegelijk de "highlights" setting op 227 kunnen zetten.
Misschien een photoshop macrootje? Of kan het wel met bepaalde scan software?
Pagina: 1