Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[EL] ccfl uit laptop aansluiten

Pagina: 1
Acties:

• Lord Palf
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 03-11 17:39
ik heb uit een oude laptop zo een ccfl gehaald inclusief converter en nu gaan er naar die converter 8 draden toe (heb geprobeerd te kijken waar ze vandaan kwamen maar werd er niet echt veel wijzer van (ben ook maar een n00b op dit gebied) nou heb ik in de omega search en op google gezocht naar iets van een aansluitschema maar kon niks vinden (of kan gewoon niet zoeken) nou vroeg ik me af of iemand hier op GoT me kon vertellen welke draden ik moet aansluiten en op welk voltage
kleuren van de draden zijn
bruin
rood
oranje
geel
groen
blauw
en paars
(van links naar rechts of van rechts naar links (tis maar hoe je het printje houd)

edit:
foto mislukte steeds (onscherp enzo) maar na klooien met de instellingen op mn camera is dit het resultaat:
Afbeeldingslocatie: http://upload.petuhr.nl/upload/28930868.jpg

[ Voor 12% gewijzigd door Lord Palf op 02-01-2003 23:10 ]

Verwijderd

kun je geen foto maken kunnen we het misschien zien. of je moet zelf even de spoortjes volgen. en geef ff spec's van de laptop waar hij uitkomt dan zijn er misschien mensen die hetzelfde hebbe gehad.

• Lord Palf
specs:
Toshiba 210CS
model no. 1230ENYV-NLDI

• Tentacle1
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-03 09:12

Tentacle1

60% Puur Sap!

[rml][ EL] aansluiten ccfl uit laptop hoe?[/rml]

Deze is kortgeleden nog geopend en staat zelfs nog in de topic lijst.

System specs

• Lord Palf
hmmz kan dus gewoon niet zoeken iig bedankt

• Lord Palf
hmmz heb gewoon geprobeert zoals in dat andere topic stond (gewoon op 3 volt) en kwam er al snel achter dat de rode draad op de plus moest en de gele op de min dus wat mij betreft kan dees op slot (toch dubbel topic)

Verwijderd

Doe je voorzichtig? :X die inverters van die laptoppies zijn best link... (hoogspanning)

• Lord Palf
ik had al een ccfl met inverter en wist inmiddels al dat er hoogspanning op stond :) (volgens mij heb ik er nog steeds een klein litteken van op mn hand)

• Syndicate
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-11 23:43
he sjors! Ook een GoT account?

hebbe ze bij radio elco geen inverters? das veel simpeler joh :)
koste zowat nix ook denk

• Lord Palf
jawel maar zoals hierboven staat heb ik hem al werkende :) en als ik andere inverter ga kopen moet ik ook weer ander stekkertje op die ccfl zetten (teveel werk voor niks)

• Mad_Demon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 30-11 09:41

Mad_Demon

de dokter

Net als ik het andere topic. Dit gaat niet werken zo. Koop een inverter voor een 30cm CCFL bij stuut en bruin. Heb ik ook gedaan, werkt perfect :)

The art of medicine consists in amusing the patient while nature cures the disease. ~Voltaire

• Lord Palf
OMFG lezen jullie niet ofzo..staat 2 keer hierboven (zoveel replies zijn het niet) dat ik hem al werkend heb

Verwijderd

Wat voor type was dat, merk enzo?

• Lord Palf
laptop was een toshiba 210cs (als je dat bedoeld)

Verwijderd

Nee, ik bedoelde de invertor. Merk

Verwijderd

Das niet eerlijk daar maken ze geen gebruik van de orginele invertor he :)

• Lord Palf
JRC
NJD-4280
6p08361C
UA0392P01
SNT-n15V

dat is wat er allemaal op de printplaat staat van die inverter ...dusse zoekze :P
Pagina: 1