Heb de search doorgenomen, en sinds er nergens een volledige uitleg rond is, lijkt me goed hier een hoop informatie over te winnen.
RAMDISK of wat ik ervan begrijp, het voortijdig/preventief inladen van gegevens die op je HD staan en in je (grote) RAMgeheugen van je pc al bufferen/cachen om zo wanneer de gegevens nodig zijn vliegensvlug er mee aan het werk te kunnen.
1) WAT: Dus, is dit een beetje wat dat is, een RAMDISK ? De 'DISK' slaagt hier eigenljk niet meer op een 'simulatie' dan op een fysieke disk, of wel soms?
2) HOE:
2b) Bepaal je die grote van een RAMDISK via je windows of opstartbestanden?
2c) Geef je ook op welke delen van je HD je wilt gechached zien? (windows bv)
3) Praktisch:
-Is dit wel haalbaar met een systeem van 512mb RAM ? Of zou een beter beheer van swapfile settings, defraggen en economisch partitioneren en benut maken van ruimte dit overbodig maken?
-Als je pc crasht, ben je dan ook effectief gegevens kwijt; je RAMDISK is ook maar 'vluchtig', niet?
-Deze gegevens kunnen ondertussen gewijzigd worden?
-RAMDISK werkt zowel onder alle MS-OS'n?
-Heb je hiervoor ook een optie onder win1k of XP misschien?
-Andere programma's (misschien free/shareware) dan die van CENATEK ?
Ik kwam ook nog iets tegen over een mooie combinatie van windows in de ramdisk en een 'suspend to ram'. Echter, wat doet deze tweede koe samen met die eerste? Loopt die zooi dan nog fijner op wolkjes ofzo?
Een RAMDISK programma kan je al halen van CENATEK.com
Ps: Off-topic: Kan je met een programma of onder win2k zelf al, een RAID0/1 situatie simuleren tussen meerdere partities?
RAMDISK of wat ik ervan begrijp, het voortijdig/preventief inladen van gegevens die op je HD staan en in je (grote) RAMgeheugen van je pc al bufferen/cachen om zo wanneer de gegevens nodig zijn vliegensvlug er mee aan het werk te kunnen.
1) WAT: Dus, is dit een beetje wat dat is, een RAMDISK ? De 'DISK' slaagt hier eigenljk niet meer op een 'simulatie' dan op een fysieke disk, of wel soms?
2) HOE:
2b) Bepaal je die grote van een RAMDISK via je windows of opstartbestanden?
2c) Geef je ook op welke delen van je HD je wilt gechached zien? (windows bv)
3) Praktisch:
-Is dit wel haalbaar met een systeem van 512mb RAM ? Of zou een beter beheer van swapfile settings, defraggen en economisch partitioneren en benut maken van ruimte dit overbodig maken?
-Als je pc crasht, ben je dan ook effectief gegevens kwijt; je RAMDISK is ook maar 'vluchtig', niet?
-Deze gegevens kunnen ondertussen gewijzigd worden?
-RAMDISK werkt zowel onder alle MS-OS'n?
-Heb je hiervoor ook een optie onder win1k of XP misschien?
-Andere programma's (misschien free/shareware) dan die van CENATEK ?
Ik kwam ook nog iets tegen over een mooie combinatie van windows in de ramdisk en een 'suspend to ram'. Echter, wat doet deze tweede koe samen met die eerste? Loopt die zooi dan nog fijner op wolkjes ofzo?
Een RAMDISK programma kan je al halen van CENATEK.com
Ps: Off-topic: Kan je met een programma of onder win2k zelf al, een RAID0/1 situatie simuleren tussen meerdere partities?
[ Voor 12% gewijzigd door Mizitras op 02-01-2003 23:06 . Reden: Link van Cenatek toevoegen ]
"the fucking alpha cpp compiler seems to fuck up the goddam type "LPITEMIDLIST", so to work around the fucking peice of shit compiler we pass the last param as an void *instead of a LPITEMIDLIST"