Toon posts:

de epox 8kta3+ doet het niet meer.

Pagina: 1
Acties:
  • 145 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu en epox 8KTa3+ mobo gekocht. maar hij doet het niet. toch geeft hij weer dat alles goed is gecheckt. er zitten namelijk 2 tetjes displays op. die geven FF aan. maar waar kan het nu aan liggen dat ik toch niet tezien krijg??

• Yngwie-
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-03 17:01

Yngwie-

Murphy was an optimist

Krijg je wel een beepje uit de speaker? Of meerdere (dan is het zeker niet goed :P )

• ArjanC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-01 17:16
FF het manual downloaden ??

• X-t-r-e-m-e
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-08 11:20
Ik heb een epox 8k3A+ met dezelfde ledjes. Als mijn computer opgestart is staat er ook FF op die ledjes. Je moederbord lijkt me dus niet kapot, en als deze piepjes geeft hoeft het nog niet je mobo te zijn die kapot is. Zit je videokaart wel goed in het AGP-slot geduwd. Check ff je kabels naar je monitor e.d. Of heb je het een en ander overgeclocked?

• Eindbaas
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-08 09:34
Zou je nog iets specifieker kunnen zijn?

-krijg je beeld?
-wat heb je allemaal al geprobeerd? Hardware wisselen e.d.

Hoe meer je verteld hoe eerder en beter je hulp kunt verwachten :)

• X-t-r-e-m-e
Hoor je trouwens het bekende muziekje van windows als de computer opstart, of komt hij zover niet.

Verwijderd

Topicstarter
hij doet helemaal nix. geen beebjes geen beeld helemaal nix.
ik heb alles al geprobeerd wat mij te binnen schoot: andere video agp pci en zelfs isa. maar nix. ander geheugen. en helemaal nix. geen video en geheugen. en dan nog blijft er FF staan op het displaytje. :( iemand een id??

Verwijderd

uhm... ISA-video op een 8KTA3+??

kan aan mij liggen, maar ik denk dat je mobo nu zeker kapot is :S

arme Epox.... :'(

Verwijderd

Topicstarter
want?? ik zie nie in waarom dat nie zou mogen in een isa slot.

Verwijderd

Topicstarter
ik ben er net achter gekomen dat het dus niet de + is maar gewoon de 8KTA3 en niet de + dus :D

• X-t-r-e-m-e
En waarom ben je daar blij mee dan, daarmee werkt je mobo toch nog niet :?

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Als er FF op het display'tje staat, dan betekent dat de hele POST procedure vlekkeloos is verlopen. We moeten het probleem dus wat dieper zoeken.. Aangezien je al allerhande videokaarten en ander geheugen had geprobeerd, dan blijft alleen de CPU, mobo en monitor over..

Check in ieder geval eerst de monitor, da's het makkelijkst: monitor goed aangesloten? andere monitor proberen? Anders zou ik het met een andere mobo en/of CPU gaan testen. Mocht je ze niet bij de hand hebben, naar de winkelier ermee en ze laten testen :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 03 January 2003 @ 17:08:
want?? ik zie nie in waarom dat nie zou mogen in een isa slot.
Ueh..... omdat er geen ISA-slot inzit? :Z :Z
Heb vandaag de goekopere variant in een pc gebouwd voor mijn broertje, maar daar zat hij niet in...........................
gecheckt op www.epox.nl.......... nee zit toch echt geen ISA in.
Lek me al sterk, wordt al poosje niet meer meegeleverd op Mobo's......... 8)

DUs ja, dan is hij nu echt kapoetie!! :'(

Verwijderd

Topicstarter
ja maar zoals ik hierboven al schreef was ik verkeerd het was niet de + versie maar gewoon en daar zit wel een isa slot op dus niet gelijk kapoetie :D

Ik zal mijn cputje wel eens gaan proberen in mijn broers pc kijken of hij daar wel wat doet. FF hopen dat hij dit niet nu al leest :D

• Kozz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-08 21:17
Verwijderd schreef op 03 January 2003 @ 18:52:
ik ben er net achter gekomen dat het dus niet de + is maar gewoon de 8KTA3 en niet de + dus :D
Waarom ben je daar zo blij mee? Het enige verschil is dat de + uitvoering raid heeft.....verder hetzelfde bord hoor :+

• snooze
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-03 07:39

snooze

kinda busy atm.

die zou wel heel mooi zijn een kt333 bordje met ISA een museumstuk man :7

weet iemand nog een leuke signature?

Verwijderd

Topicstarter
maar weet iemand een oplossinbg voor mijn probleem?? het is nie de CPU. nog opties???

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Waar heb je die videokaart in gestopt? Want geen van die Epox borden heeft een ISA slot.

Heb je em er in geslagen ofzo? :D Dat zou ook verklaren waarom je geen beeld hebt :7

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

Verwijderd

Topicstarter
nou ik heb toch echt dit moetderbord. en er zit een isa slot op. Ik ben nou niet echt een leek meer op dat gebiet hoor. dit is de manual http://www.epox.nl/manuals/mu-8kta3&%2B12.pdf. Dit board heb ik en er zit een isa slot op. maar dan nog zou hij gewoon beeld moeten geven bij agp of pci en dat doet hij ook nie dus iemand nog andere ideeen??

• Wallie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:12

Wallie

Herr

snooze schreef op 04 January 2003 @ 12:06:
die zou wel heel mooi zijn een kt333 bordje met ISA een museumstuk man :7
Ja.. zou mooi zijn he... alleen is de 8kta3+ een KT133A bord.. ik heb hem ook, zit toch echt 1 isa op :) Altijd handig :)

Dat is niet gênant, dat is professioneel.

• switchboy
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-08 10:32

switchboy

-ruimte te huur-

heb je het al geprobeert met andere voeding :?

My Steam Profile (Name Switch) Worth: 889€ (225€ with sales)Games owned: 83

Verwijderd

Topicstarter
jep heb ik ook al geprobeerd. is het ook niet. zou het boardje de bios ervan niet gewoon kapot kunnen zijn ofzo iets??

Verwijderd

Als er FF staat ligt het echt niet aan het moederbord, niet aan het het geheugen (wordt getest bij het opstarten), niet aan de processor (anders zou hij helemaal niets doen), en waarschijnlijk wel aan de HD. Als de HD wel zou werken en de rest ook, dan was windows gewoon opgestart ook als de Videokaart niet helemaal sjofel zou zijn.

Check je HD gewoon even. Ik heb dit ook eens gehad met mijn eigen Epox. De kabel van de HD naar de was zo korst dat hij er niet helemaal goed in zat.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb hem nu met 3 verschillende hd`s getest. in andere systemen werken ze wel. maar hier maakt het nix uit.verder als ik de video kaart er af haal gebeurt er ook nog nix. geen beebjes ofzo helemaal nix. ook als het boardje kaal is. zonder iets behalve de cpu dan nog komt er FF te staan. zou het dan toch nie gewoon de bios zijn??

• dutchderk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-09-2022
Als je em aan zet, krijg je dan meteen FF of doorloopt ie eerst een aantal aandere codes?

Hop doet leven...

• Tutti-frutti
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

had ik ook wel eens met dat bordje... na cmos clearen (met jumper) was het verholpen.
Probeer:
andere vkaart, voeding, geheugen etc etc etc

4015Wp west (Dordrecht)

• NLuna
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01-06-2023
Verwijderd schreef op 05 januari 2003 @ 20:34:
Als er FF staat ligt het echt niet aan het moederbord, niet aan het het geheugen (wordt getest bij het opstarten), niet aan de processor (anders zou hij helemaal niets doen), en waarschijnlijk wel aan de HD. Als de HD wel zou werken en de rest ook, dan was windows gewoon opgestart ook als de Videokaart niet helemaal sjofel zou zijn.

Check je HD gewoon even. Ik heb dit ook eens gehad met mijn eigen Epox. De kabel van de HD naar de was zo korst dat hij er niet helemaal goed in zat.
Nee, als het het geheugen is hoort er iets te staan van "F1" t/m "F5" ( ik heb zelf een 8K3A+ ) en de CPU is niet kapot want anders staat er helemaal niks op het displaytje. Ik heb namelijk al diverse kapotte CPU's gehad en als ie het niet deed brande gewoon nooit het Displaytje dus... Dus je moet het probleem ergens anders zoeken ( kwaad kan het natuurlijk nooit om ff een andere CPU te proberen ) ik weet dat die "FF" er voor staat als ie al bij het boot menuutje daar in de buurt zit. ( Dus dat de BIOS in het begin alles al gezien heeft en het "goed" verklaarde net als BalusC zei ). In mijn Epox boekje staat bij "FF" Boot Attempt, maarja dat zal wel... Ik denk dat het iets met "idle" te maken heeft...

;)

[ Voor 4% gewijzigd door NLuna op 06-01-2003 20:33 . Reden: Er zijn al veel geupdate reply's ]

Specs | P5Q-E P45| C2D E8400 E0 @4.0GHz | Scythe Mugen | TWIN2X4096-8500C5DF | GTX260-216 Black Edition | Dell UltraSharp 2209WAf

Verwijderd

Topicstarter
van 00 gelijk naar FF. Dus ik denk de bios maarjah daar kan je geloof ik nix aan doen hey ?????

• dutchderk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-09-2022
Verwijderd schreef op 06 januari 2003 @ 21:41:
van 00 gelijk naar FF. Dus ik denk de bios maarjah daar kan je geloof ik nix aan doen hey ?????
Da's dus foute boel. Hij doorloopt bij mij al die codes. Bij sommige blijft ie een paar sec hangen.

Hop doet leven...

• _AcS_
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08:25
Dat probleem heeft mijn neefje ook gehad met zijn mobo 8kta3+. Ik heb er zelf ook 1 gehad, maar daar had ik geen problemen mee.

We hadden ook van alles geprobeerd en konden het ook niet vinden,
toen hebben we hem maar terug gebracht voor een RMA en kregen na een tijdje een nieuw mobo.

Maar dat nieuwe mobo heeft nu ook hetzelfde probleem en ligt hier maar te verstoffen. (garantie verlopen) ;(

Dus als je garantie hebt, ruil hem maar in. Als je erachter komt wat het probleem is, dan moet ik hem maar eens uit de kast halen. :Y)
Pagina: 1