Philips DVD speler hapert

Pagina: 1
Acties:

• Master__R
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 02-03 20:11
Ik heb al bijna 2 jaar een Philips DVD 711 (standalone dus).

Werkt als een trein nog steeds op 1 ding na: af en toe hapert het beeld. Dan ben ik een film ofzo aan het kijken en ineens slaat ie een minuut of 20 over.
Dit is willekeurig en niet altijd op de helft van een film oid en ook bij verschillende dvd's.

Weet iemand hoe dit komt en of er een oplossing voor is?
:?
Ik heb zelf dat ding al ff opengeschroeft en 2 buisjes schoongemaakt waar de lens met zijn huisje overheen glijdt.
:9

Verwijderd

Lijkt op een laser klacht.
Wat je nog kunt proberen is hetvolgende, blaas de lens schoon en reinig deze met een wattenstaafje en een vluchtige vloeistof.
Bel anders philips helpdesk.

[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 03-01-2003 18:28 ]

• Master__R
Verwijderd schreef op 03 January 2003 @ 17:50:
Lijkt op een laser klacht.
Wat je nog kunt proberen is hetvolgende, blaas de lens schoon en reinig deze met een wattenstaafje en een vluchtige vloeistof.
Bel anders philips helpdesk.
Oh sorry, vergeten te vermelden:
Ik heb de lens wel al schoongemaakt met zo'n schoonmaakcd met van die borstels.

Ik kan het nog wel even proberen met een vluchtige vloeistof, is (pure) alcohol daar goed voor?

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:41

JvS

Ik heb hem zelf ook

zo'n schoonmaakcd doet meer kwaad dan goed. Dat werkt alleen in cdspelers en het kan de lens uit balans meppen als je een beetje een krakkemikkig apparaat hebt.

Alcohol werkt goed als je een glazen lens hebt (wel de echte dure alcohol gebruiken), maar met een plastic lensje lijkt dat me niet al te verstandig...

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Master__R
Ehm, maar hoe kom ik erachter wat voor lens ik heb dan? Is dat duidelijk te zien?
Ik heb er toen zo'n 600 gulden voor betaald in een aanbieding (misschien kun je daar iets uit afleiden).

Als ik hem zo zie lijkt het me trouwens gewoon eentje van glas.

[ Voor 17% gewijzigd door Master__R op 03-01-2003 23:33 ]