iemand ervaring met chello usb netwerk adapter.

Pagina: 1
Acties:

• Sayko
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-07 11:20

Sayko

Knowledge Is Power

Topicstarter
hallo weet iemand waar ik hier drivers voor kan vinden. ik heb op alle mogelijke manieren gezocht, zonder resultaat

Verwijderd

? ik snap het niet helemaal.
bedoel je of je vie een usb netwerk plug/kaart op chello kan?
als je dit bedoelt kan dit gewoon.
maar je kan ook voor 7 euro een netwerk kaart inbouwen.

Verwijderd

Misschien heeft hij alleen nog maar een USB adapter over en geen PCI ?
Of wellicht bedoelt hij de USB aansluiting voor het modem ??

We weten het niet....

• Megakabouter
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19-04-2024

• Sayko

Sayko

Knowledge Is Power

Topicstarter
sorry even anders. ik heb laatst een usb2lan netwerk adapter gekocht. om te gebruiken op mijn labtop. want de 3com 3c574-tx die ik nieuw heb ontvangen van 3com wegens garantie krijg ik absoluut geen verbinding terwijl die kaart het uitstekend doet. als ik die aansluit geeft win98/me/2k/xp aan dat er een chello usb adapter is gevonden. maar ik kan daar dus absoluut geen drivers voor vinden. ik zal de link van megakabouter eens proberen.

[ Voor 27% gewijzigd door Sayko op 02-01-2003 22:23 ]

• Sayko

Sayko

Knowledge Is Power

Topicstarter
de drivers die ik op ftp://ftp.chello.nl/pub/drivers/ heb gedownload werken ook niet

• Sayko

Sayko

Knowledge Is Power

Topicstarter
niemand?

• richard_kraal
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-03-2025
Hoodlum2000 schreef op 02 januari 2003 @ 22:13:
sorry even anders. ik heb laatst een usb2lan netwerk adapter gekocht. om te gebruiken op mijn labtop. want de 3com 3c574-tx die ik nieuw heb ontvangen van 3com wegens garantie krijg ik absoluut geen verbinding terwijl die kaart het uitstekend doet. als ik die aansluit geeft win98/me/2k/xp aan dat er een chello usb adapter is gevonden. maar ik kan daar dus absoluut geen drivers voor vinden. ik zal de link van megakabouter eens proberen.
:Edit

ik snap er geen reet van........ wat voor merk is dat usb ding, want die 3c574 is een 3com 16bit pcmcia card....

tell me?

[ Voor 12% gewijzigd door richard_kraal op 03-01-2003 20:22 ]

• JdM
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-07 20:17

JdM

Humbled

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Sick Nick

Drop the top!

krijg ik absoluut geen verbinding terwijl die kaart het uitstekend doet
Je hebt toch wel je mac adres doorgegeven aan chello he, denk dat jij in een regio zit of een modem hebt waar ze je alleen toegang geven met een bij hun geregistreerd mac adres.

Heb ik gelukkig geen last van met m'n com21 modempje :)

• Sayko

Sayko

Knowledge Is Power

Topicstarter
richardkraal schreef op 03 January 2003 @ 20:18:
[...]

:Edit

ik snap er geen reet van........ wat voor merk is dat usb ding, want die 3c574 is een 3com 16bit pcmcia card....

tell me?
usb adapter is een upc usb ethernet.

• Sayko

Sayko

Knowledge Is Power

Topicstarter
Sick Nick schreef op 03 januari 2003 @ 20:21:
[...]

Je hebt toch wel je mac adres doorgegeven aan chello he, denk dat jij in een regio zit of een modem hebt waar ze je alleen toegang geven met een bij hun geregistreerd mac adres.

Heb ik gelukkig geen last van met m'n com21 modempje :)
het gaat mij niet om een verbinding met chello maar een netwerkje thuis. dus een crosscable en verbinding maken met een andere computer

• spokje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09:35
Hoodlum2000 schreef op 04 januari 2003 @ 17:16:
[...]

het gaat mij niet om een verbinding met chello maar een netwerkje thuis. dus een crosscable en verbinding maken met een andere computer
Dat bedoelt sick nick niet denk ik.
Kijk, chello doet aan dhcp met een irritant meganisme erin zodat je alleen met het chello netwerkkaartje kan internetten (je mac adres is eraan gekoppeld). Dit is dus de reden waarschijnlijk waarom jouw 3com netwerkkaartje niet werkt met internet. Omdat ie gewoon een ander mac adres heeft.....

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

De topicstarter bedoelt dat hij ook geen crosslink verbinding kan leggen met een andere pc. Dit staat los van het MAC adres dat Chello nodig heeft.

Als je niet kan internetten, en je wilt weten of dat door het MAC adres komt, dan kan je daar heel simpel achterkomen.
Je vult een willekeurig IP in bij je adresbalk, van een website.
Dus bijvoorbeeld http://213.239.154.35 , van www.tweakers.net
Als je MAC adres niet klopt krijg je nu een pagina te zien waar je je kan aanmelden.

Hoodlum2000: Hoe heb je gecontroleerd of de kaart werkt? Branden de lampjes op de netwerkkaarten wel of niet? Is de kabel 100% zeker weten goed? Is het wel een crosskabel, geen straight?

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• Sayko

Sayko

Knowledge Is Power

Topicstarter
dreeke schreef op 04 January 2003 @ 19:44:
De topicstarter bedoelt dat hij ook geen crosslink verbinding kan leggen met een andere pc. Dit staat los van het MAC adres dat Chello nodig heeft.

Als je niet kan internetten, en je wilt weten of dat door het MAC adres komt, dan kan je daar heel simpel achterkomen.
Je vult een willekeurig IP in bij je adresbalk, van een website.
Dus bijvoorbeeld http://213.239.154.35 , van www.tweakers.net
Als je MAC adres niet klopt krijg je nu een pagina te zien waar je je kan aanmelden.

Hoodlum2000: Hoe heb je gecontroleerd of de kaart werkt? Branden de lampjes op de netwerkkaarten wel of niet? Is de kabel 100% zeker weten goed? Is het wel een crosskabel, geen straight?
alles is nieuw dus. het probleem is dus ook dat het lampje van de dongle niet brand als ik er een kabel in steek. straight niet en cross ook niet. ik dij deed het dus niet toen ik hem kocht, waarna ik hem op heb gestuurd naar 3com. die hebben mij netjes een naar mijn mening een nieuwe kaart gestuurd. aan de dongle zi eik dat die 100% nieuw is in ieder geval. ik draai helemaal door. ik kan dat ding ook niet testen met een ander labtop wannt niemand in mijn buurt heeft er eentje.
Pagina: 1