Toon posts:

Internet (Chello) achter router wil niet

Pagina: 1
Acties:
  • 194 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Onlangs heb ik een router (Sitecom Wireless Network 2.4 Ghz) aangeschaft. Daarmee wil ik graag mijn Chello-verbinding verdelen onder een vaste pc (vaste verbinding met router) en een laptop (WiFi-verbinding met router). Ik ben nog niet toegekomen om de laptop in het verhaal te passen, aangezien het simpelweg met de vaste pc al misgaat! Na het 'ertussen zetten' van de router, wil de pc het internet niet meer op.

Ik heb echt al vanalles geprobeerd. Even een overzichtje van de instellingen met mijn wijzigingen:

Chello direct op netwerkkaart aangesloten:

Adapteradres: 00-50-FC-5C-C3-3F
IP-adres: 62.194.200.146
Subnetmasker: 255.255.254.0
Standaardgateway: 62.194.200.1

Chello op router en router op netwerkkaart (zonder vrijgeven IP-adres):

IP-adres: 62.194.200.146
Subnetmasker: 255.255.254.0
Standaardgateway: 62.194.200.1

Geen contact met router! (192.168.123.254 -> instellen van router)

Chello op router en router op netwerkkaart (met vrijgeven IP-adres):

IP-adres: 192.168.123.146
Subnetmasker: 255.255.255.0
Standaardgateway: 192.168.123.254

Wel contact met router! (192.168.123.254 -> instellen van router)

Wat kan ik mogelijk nog doen om dit te verhelpen? Ik heb ook al geprobeerd het MAC-adres van de netwerkkaart te kopieren naar de router, maar ook dit hielp niet.

• Gert
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 05-12-2025
Je client moet een 192.168.123.* adres krijgen, de WAN poort van de router het 62 adres en de LAN poort het 192.168.123.254 adres.

Chello kijkt naar het MAC adres van het ding dat aan de kabel zit en dus zal je router het mac van de chello kaart moeten hebben.

• Packardhell
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08:57
Je moet idd het MAC adres van je Chello netwerkkaart doorgeven/instellen aan/in je router. Ik heb zelf Chello ook gedeeld en laat me router de IP nummers uitdelen aan de clients. De Router moet zelf naar een IP adres van Chello zoeken.
Ook zoekt hij zelf de DNS Server, je geeft de Router een vast ip adres in ons geval is dat 192.168.1.1, Subnet masker wordt dan 255.255.255.0.
En clients krijgen bij ons ipnummers vanaf 192.168.1.10, dus 192.168.1.13 bijvoorbeeld.
Als het goed is zoekt de Router aardig was gegevens zelf op.

Powered by KPN

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het MAC adres al doorgegeven aan de router, maar zelfs nadat een Chello medewerker mijn gegevens gewist heeft en ik alleen de router op het Chello signaal heb gekoppeld (en zo 10 minuten heb laten staan), wil het niet lukken. Wat gebeurt er? Na de netwerkkaart op de router te hebben aangesloten heb ik de pc opgestart. Chello zegt dat ik wat gegevens moet invoeren. Ik doe dat en de pc wordt opnieuw opgestart. Vervolgens moet ik weer diezelfde gegevens invoeren. Chello geeft daarop de volgende melding:

Het apparaat dat u momenteel gebruikt staat niet geregisteerd onder uw chello account. Om dit apparaat te kunnen gebruiken dient u eerst de registratie van een van de apparaten/het andere apparaat te verwijderen.

Zo blijft het doorgaan. Nu heb ik de router er weer tussenuit gegooid en zit ik nu weer rechtstreeks op de kabel. Ik ben radeloos!

Verwijderd

idd zoals veel mensen al zeggen maar ook al bijna iedereen weet geven ze zonder eerst je vraag te lezen als antwoord: ip moet goed zijn en mac adres ook duh!. anyway eerste dus de router met je pc connecten:

in je handleiding staat dat je eerste de router moet access met je pc via een vast ip nummer deze dus even eerst instellen op je pc bij tcp/ip protocol

(-> desktop-> my network places -> lan kaart kiezen en properties -> tcp/ip -> properties drukken -> kiezen (192.168.1.2 als router 1.1 is of 192.168.2.1 als router 2.1 is) en 255.255.255.0 als subnetmask)

hangt er dus vanaf wat je router als 192. waarde heeft (192.168.1.1 of 192.168.2.1 dus zie manual indien je het niet weet probeer ze gewoon even beide)

nu met webbrowser inloggen naar http://192.168.2.1 of 1.1

Wat ik als instelling heb is dat de router is ingesteld als DHCP server. Verder kan je het beste eerst kijken of de WAN wel werkt(in STATUS van je router menu's ) en dus connectie heeft met chello

Zet bij de wan het op dynamic IP en daarna ga je naar LAN of de router connect met chello. indien nee reset de router zodat ie opnieuw contact zoekt (geen harde reset zodat de instellingen weg zijn maar een softe zodat ie reboot) hij zou daarna op connected moeten gaan. Als je dit hebt gedaan op de lan DHCP aanzetten -> dynamic connect instellen en ook je pc op DHCP zetten en het zou dan moeten werken.

Verwijderd

Je hebt toch niet je router en je netwerkkaart in het zelfde netwerk hangen he?
Want je router neemt het mac adres van je netwerk kaart en moet je een nieuwe toe wijzen of een andere netwerk kaart plaatsen. ;)

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-08 22:23

Sick Nick

Drop the top!

Verwijderd schreef op 03 January 2003 @ 01:49:
Je hebt toch niet je router en je netwerkkaart in het zelfde netwerk hangen he?
Want je router neemt het mac adres van je netwerk kaart en moet je een nieuwe toe wijzen of een andere netwerk kaart plaatsen. ;)
Dus? mijn router heeft op de WAN poort hetzelfde mac adres als mijn netwerkkaart en het werkt allemaal prima.

Verwijderd

Ja bij mij ook .... hehe het blijft vaag ...

Verwijderd

Als het goed is wel want je moet je router je mac adres geven van je netwerkkaart die normaal voor je internet verbinding is.
Je ip kan maar een keer worden uitgegeven, en dat is degene die hem opvraagt.
Als je dus 2 dezelfde macs heb kan dat conflicten geven volgens mij?
Als je zegt dat het niet zo is geef dan ff uitleg erbij word ik ook slimmer van _/-\o_

Verwijderd

Probleem al eerder gezien bij Chello. Alleen ging het daar niet om een WLAN. Misschien heb je wat aan de in die situatie gekozen oplossing: De router dient het MAC-adres van het modem te hebben.

Het MAC-adres staat als het goed is op de sticker aan de onderkant van je modem.

Succes!

Verwijderd

hmm, die MAC adressen voor je nic is wel vreemd bij chello, ikzelf een Kabelaar van het eerste uur ( Dordrecht ).
Had in april '99 bART kabel. kreeg netjes een 3Com nicje. en toen de 'brede' keus : Chello of stoppen, toen werd het overstappen, en sinds een jaar maak ik gebruik van een router ( domme doos ) met een Realtek nicje dat gaat prima.
Lijk dat ene gedeelte van chello zowat alle nicjes toelaat en andere gedeelte ontzettend streng is op dat gebied. Verder ik heb ook NIETS te klagen over de snelheden ook 'savonds 180 KB/sec.

btw succes overigens om het aan de praat te krijgen. vind beetje vreemd policy van UPC hierover ( btw wat is niet vreemd van ze )

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 03-01-2003 12:01 ]

Verwijderd

Ik heb ST1100 donderdagavond geholpen met z'n netwerk en zoals hij ook al zei: het wilde gewoon niet lukken. De volgende dag heeft hij gebeld met Chello en Sitecom, zonder resultaat. Sitecom raadde hem aan om de netwerkkaart fysiek uit het systeem te verwijderen en vervolgens weer te installeren! Hmmm...

Maar goed, ik ga eerst eens lekker op vakantie (Tenerife) en ik zal nadien nog eens proberen om het een en ander draaiende te krijgen. Het was trouwens mijn eerste ervaring met een netwerkrouter. Ik denk dat Wouter10 z'n benadering zou moeten werken, al staat dat niet in de gebruikshandleiding. Begrijp me goed, dit is een compliment voor Wouter. De handleiding van Sitecomis zeer summier. Volgens mij willen ze gewoon dat je de helpdesk belt à raison de € 0,25 per minuut!

Ik denk dat dit verhaal nog wel een staartje krijgt, over een week of twee ...

Verwijderd

Topicstarter
Tsja ... daar zijn we weer. Maar weer geen succes. Ik kan nu (na de installatie van Windows XP Prof) zelfs meer geen verbinding maken met de router met behulp van http://192.168.123.254!

Iemand?

P.S. De standaard firewall van Windows XP is al uitgeschakeld.

• Robthebest
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-08 11:58
De router al een keer gereset?

Verwijderd

Topicstarter
Yep, maar hoe kan ik controleren of dat ook gelukt is? Ik zag namelijk niets gebeuren toen ik met een pen in het gaatje drukte!

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-08 10:58

Bergen

Spellingscontroleur

Als je die aanmeldpagina (APS) hebt doorlopen moet je niet alleen je pc herstarten. Wat je moet doen:

Computer uit
Modem 20 seconden van de stroom
Wachten tot ie weer online is
Computer aan

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem is meer dat ik helemaal niet bij die 'aanmeldpagina' (configuratie van de router) kan komen. Ik weet nu trouwens zeker dat de router correct is gereset (power off, pen erin, power on, vijf seconden wachten, pen eruit). De ledjes (8x rood) knipperden daarop ook als verwacht.

Niettemin nog steeds geen contact met de router.

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Wat voor kabelmodem is het? Als het een Motorola is (zo'n bijna witte) kun je hem tenminste 6 uur van de stroom laten, dan zijn de gegevens weer van de gateway gedonderd en zou je zowieso 10.*.*.* moeten krijgen zodat je weer op die pagina komt.

[ Voor 81% gewijzigd door Bergen op 05-02-2003 23:17 ]

Verwijderd

Topicstarter
Een Motorola SB4100E.

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

(zie edit ;))

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Oh wat je ook nog zou kunnen proberen:
  • Coax-kabel eruit draaien (die middelste)
  • IP-adres renewen (router ff 10 sec. van de stroom ofzo denk ik tenzij je dat op de pagina van de router kunt doen, ik ken die dingen niet)
  • Je zou nu 192.168.100.11 als adres moeten krijgen, die deelt de modem uit zodra hij merkt dat er geen connectie naar buiten toe is
  • Kabel er weer in
  • Wachten tot ie weer online is (4 groene lampjes)
  • Weer renewen
(dit werkt ook alleen bij Motorola's trouwens)

[ Voor 6% gewijzigd door Bergen op 05-02-2003 23:24 ]

• Sanchezzz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04-08 16:07
Dat de router hetzelfde mac op de WAN aansluiting en op een nic op het LAN moet niks uitmaken.
Ik heb zelf een vigor en dit al eens geprobeerd maar dit geeft in eerste instantie geen probleem.

Wat inderdaad wel belangrijk is dat je het werkende mac-address op de router bij WAN hebt staan.

Verwijderd

Topicstarter
Even een vraagje: heeft het uberhaupt nut om al met de kabelmodem te gaan prutsen als ik niet eens in de configuratie van de router kom?

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Denk 't niet... Kun je die geen harde reset geven?

Verwijderd

Topicstarter
Hebben we al gedaan (zie boven).

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Sorry... Duplexmodus vastzetten misschien?

• Scorpio_UT
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 09-08-2021

Scorpio_UT

Computerwiz

Oke, Je router wan mac moet die van de netwerkkaart zijn die eerst met je modem zat verbonden.

Je doet er slim aan om eerst de router te configureren voor dat je hem aan sluit op de wan.
Eerst je hele netwerk goed maken en dan de modem aansluiten anders blokkeert je modem en kan je UPC gaan bellen en dat duurt wel een uur.

JB

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Ja maar de beste jongen komt niet eens meer in de routerconfiguratie... Dat uur aan de lijn hangen bij UPC is gemiddeld gezien overdreven trouwens. De laatste paar weken ligt het gemiddelde eerder bij een kwartier.

[ Voor 51% gewijzigd door Bergen op 05-02-2003 23:30 ]

• ThaHandy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-08 21:43

ThaHandy

Discovery Channel

Verwijderd schreef op 02 januari 2003 @ 21:37:

Chello op router en router op netwerkkaart (met vrijgeven IP-adres):

IP-adres: 192.168.123.146
Subnetmasker: 255.255.255.0
Standaardgateway: 192.168.123.254

Wel contact met router! (192.168.123.254 -> instellen van router)
wat voor internet/chello instellingen krijgt de router dan?

1) netwelkkaart @ router (chello niet op router) en NIC renewen
2) router configen (MAC adr. clonen)
3) chello @ router en router rebooten

[ Voor 16% gewijzigd door ThaHandy op 05-02-2003 23:46 ]

• Scorpio_UT
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 09-08-2021

Scorpio_UT

Computerwiz

laten we er van uit gaan dat het niet aan je router ligt.
Heb je het al eens met een andere pc geprobeerd en je moet de ip van de gateway intikken in de browser om je router te kunnen bereiken.

Ik neem aan dat je alles op DHCP hebt staan en geen vaste IP
Krijg je een ip van de router als je

Uitvoeren -> cmd
ipconfig /release
ipconfig /renew

doet
dan moet je je mac zien en een nieuw ip gekregen hebben in de range van 192 .......

JB

Verwijderd

het ligt aan de motorola modem. Je moet kijken naar de topic "Router voor Motorola (EuroDOCSIS) modem" van een paar dagen geleden. De Motorola heeft namelijk het L2TP protocol, niet PPPoE. De meesten routers ondersteunen dit niet voor verbinding naar het internet. De Draytek Vigor 2200 wel. Ik heb zelf Wanadoo kabel met die motorola modem en wacht nog steeds totdat een winkel in utrecht de draytek heeft.

deze dus: Router voor Casema via Eurodocsis (motorola modem)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 06-02-2003 11:21 ]

Verwijderd

dit is de topic naam:
Router voor Casema via Eurodocsis (motorola modem)

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Verwijderd schreef op 06 februari 2003 @ 11:22:
dit is de topic naam:
Router voor Casema via Eurodocsis (motorola modem)
Waarom geef je niet gewoon een link naar dat topic? Bij deze: Router voor Casema via Eurodocsis (motorola modem)

link maken is gewoon url posten, je hoeft niet met tags te prutsen

Verwijderd

Verwijderd schreef op 05 February 2003 @ 22:49:
Yep, maar hoe kan ik controleren of dat ook gelukt is? Ik zag namelijk niets gebeuren toen ik met een pen in het gaatje drukte!
Haal de stroom van het apparaat.
Druk de reset knop in en hou deze ingedrukt
Sluit de stroom op het apparaat aan.
Hou het reset knopje gedurende 5 seconde ingedrukt
Laat het reset knopje los
Als u naar het M1 lampje kijkt zal deze 8 keer snel knipperen hierna zal het lampje per seconde gaan knipperen
Uw Wireless Broadband Home Station is nu gereset naar de fabrieks instellingen.

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 06-02-2003 14:41 ]

Verwijderd

GerbenW schreef op 05 February 2003 @ 23:29:
Ja maar de beste jongen komt niet eens meer in de routerconfiguratie... Dat uur aan de lijn hangen bij UPC is gemiddeld gezien overdreven trouwens. De laatste paar weken ligt het gemiddelde eerder bij een kwartier.
Daarom moet die de router even ressetten.
Pagina: 1