Toon posts:

Linuxbak achter switch

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dag mensen,

Een zeer merkwaardig probleem:
Ik zit hier met een Linuxbak (Debian) met daarin een 3com 3c905-TX nic. Ik heb 1 aansluiting op m'n kamer op het LAN hier... Sluit ik 'm daar op aan gaat alles hartstikke prima, maar zogauw ik 'm achter een switch zet krijg ik geen verbinding, terwijl een andere (Windows-)pc het wél doet -> aan de switch kan het dus niet liggen. Zelf heb ik het vermoeden dat het aan de netwerkkaart ligt, omdat ik op een andere pc (met andere nic) ook Debian geïnstalleerd heb en daarmee kreeg ik achter de switch geen probleem...
De vraag is nu dus eigenlijk: waarom kan ik wél netwerken als de kaart direct op het LAN zit en níet netwerken als 'ie het via een switch moet doen? En natuurlijk wat de oplossing hiervoor is...
Google'en gaf niet echt stap-voor-stap of sluitende antwoorden...

Alvast bedankt!

Verwijderd

Wat kan er niet??

Kan je nog wel pingen? En wel vanaf meerdere machines proberen.
Dus van Debian(niet werkend) een pc achter switch en anders om.

Heb je wel een link beat?

Geeft dmesg misschien een andere output?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 02 January 2003 @ 21:39:
Wat kan er niet??

Kan je nog wel pingen? En wel vanaf meerdere machines proberen.
Dus van Debian(niet werkend) een pc achter switch en anders om.

Heb je wel een link beat?

Geeft dmesg misschien een andere output?
Pingen kan ik überhaupt niet echt omdat 'ie z'n IP-adres via DHCP moet binnenslepen en dat dus niet kan krijgen...

Verder: op de switch zelf knippert bij de betreffende aansluiting het ACT-lampje net zoals bij de andere werkende pc's.

Echter: op de 3com-nic zelf branden de lampjes van ACT en 100 continu!! Zonder te knipperen.... Lijkt niet in de haak...

Verwijderd

Topicstarter
Na lang zoeken heb ik een antwoord kunnen vinden: de betreffende nic heeft vaker problemen met switches omdat 'ie z'n drivers te snel laadt. Als 'ie dan op 100Mbps staat ingesteld flitst die informatie te snel naar de router, bij 10Mbps niet... Beetje simpel gezegd, maar daar komt het op neer volgens de Knowledge Base van 3com...
Ik werk dus nu maar gewoon met 10Mbps. Als het me niet bevalt kan ik altijd nog een andere nic kopen :)