Mobo kapot of ??

Pagina: 1
Acties:

• TheGHunter
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08-04 00:42
Weet niet of dit probleem al vaker voorgekomen is in een topic hier, maar ik gok erop van niet :).

Uitleg: Vanaf gisteravond begon mn pc vreemd te reageren. Ik nagaan hoe dat kon, bleek dat hij maar 256 MB van mn 512 mb herkende. Ik de kast opengeschroefd, een geheugenbankje in een ander slot gezet en opnieuw aangezet. Hij herkende de 512 mb weer, dus dan zag wel 1 slot kapot zijn ofzo. Aangezien ik geen garantie op mn moederbord heb moet ik hier maar mee leven.

Ik ga een spel spelen (ut2k3) en de computer geeft constant foutmeldingen over mn videokaart en t spel sluit af (had ik voorheen dus nooit). Dit gebeurd random en t maakt niet uit of ik in t spelmenu zit of in t spel zelf. Soms duurt t een halfuur eer hij de foutmelding geeft, soms 20 seconden nadat ik m opstart.

Ik start de computer vandaag weer opnieuw op, nadat ik er dus een dag niet meer aangezeten heb, en nu krijg ik spontane reboots. Ook dit duurt soms 20 seconden nadat hij geheel opgestart is, maar t kan ook een uur duren.

Nu is mijn idee dus, dat mn moederbord t langzaam aan t begeven is en dat ik dus alvast op zoek kan naar een nieuwe. Of denkt iemand dat t aan iets anders ligt?
Alvast bedankt voor de replies _/-\o_

ps. ik heb alles naar standaardwaarden teruggeklokt maar dat maakt geen verschil

[ Voor 5% gewijzigd door TheGHunter op 02-01-2003 21:10 ]

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:41

Shunt

Boe

erm volgens mij was het de msi k7T266a pro 2 die tog na een jaar of wat draaien er zomaar mee kapte of gek begon te doen :/
mare zoek maar eens op problemen met dat bordje ;) volgens mij zullen er dan meer dan genoeg hits komen :P

chek alle condensatoren eens (heb zelf ongeveer 30 sysjes met msi bordjes gezien waar het probleem een geplofte of lekkende condensator was :/ )
als hij nog binnen de garantie valt gewoon trug brengen en zo dom mogelijk lijken ;)

[ Voor 34% gewijzigd door Shunt op 02-01-2003 21:17 ]

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

• TheGHunter
Shunt schreef op 02 January 2003 @ 21:14:
als hij nog binnen de garantie valt gewoon trug brengen en zo dom mogelijk lijken ;)
Zie mijn topic:
Aangezien ik geen garantie op mn moederbord heb moet ik hier maar mee leven.

;)

• Shunt

Shunt

Boe

TheGHunter schreef op 02 January 2003 @ 21:20:
[...]

Zie mijn topic:
Aangezien ik geen garantie op mn moederbord heb moet ik hier maar mee leven.

;)
sorrie overheen gelezen :P mare zoek maar eens op je mobo naar lekkende condensatoren ;)

[ Voor 12% gewijzigd door Shunt op 02-01-2003 21:25 ]

Game PC

• TheGHunter
Op t oog is er niks kapots te zien aan t moederbord....

• Shunt

Shunt

Boe

TheGHunter schreef op 02 January 2003 @ 21:37:
Op t oog is er niks kapots te zien aan t moederbord....
chek je spaningen eens want meestal gaat zo iets gepaart met spanings pieken een dallen

Game PC

• TheGHunter
Leg ns uit hoe dat moet :/

• Shunt

Shunt

Boe

ga eens de bios in en kijke bij je temps daar staan meestal ook de voltages bij ;)

Game PC

• Gem1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-02-2025
[quote]Shunt schreef op 02 januari 2003 @ 21:14:
erm volgens mij was het de msi k7T266a pro 2 die tog na een jaar of wat draaien er zomaar mee kapte of gek begon te doen :/
[quote]
Neej da was de K7TPro 2 MS 6330.
En die kon gewoon via een rma retour gestuurd worden en vervangen.
3 jaar garantie vanaf de fabrikant, en t lijkt me dat het met bord van Topicstarter ook moet kunnen, die is volgens mij geen 3 jaar oud.

Verwijderd

/schop :P
Pagina: 1