[Feature] Eigen Topic-beheer (Op zeker hoogte)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Ik zat zo eens ff te denken hè...

_Als_ ik een topic start, dan komt het vaak genoeg voor dat ik op IRC ff een mod vraag om enkele posts te verwijderen... Firstposts ofzo of bullshit enzo

Uiteraard is dat gewoon niet gewenst en hinderlijk en zou het helemaal niet voor moeten komen, maar ik zat zo eens een beetje te denken/brainstormen:

Ik kwam als eerste op modrechten in je eigen topics...

Dan zou je dus posts uit je eigen topic kunnen verwijderen etc...

Maar... Modrechten in eigen topic, al zou het maar alleen het verwijderen van een post zijn is meteen al wel een groot 'recht'...

Stel je bent het niet eens met een of ander grappig bedoelde post van een klasgenoot etc en die verwijder je maar >:) Naja, da's dus niet leuk voor het topic in het algemeen...
Dus ik dacht: Nah, da's ook niet wat...

Maar zou het niet handig zijn om elke post een soort flag te kunnen geven?
De Topicstarter heeft dan bij elke post een knoppie/vakje/whatever waarin hij de "gaarne te verwijderen"-flag set...
Vervolgens wordt het topic opvallend gemaakt net zoals bij "Report Topic", maar dan bijvoorbeeld met een ander kleurtje, zodat de forum-mod weet dat het slechts om een of meerdere posts gaat die hij ff weg moet keilen... (dat kost niet zoveel moeite, dus dan kan ook een luie mod dat wel ff doen ;) )

Misschien is zoiets uitvoerbaar? Wat meer rechten voor de TS in zijn eigen topic?

[ Voor 6% gewijzigd door Osiris op 02-01-2003 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Osiris schreef op 02 januari 2003 @ 21:05:
_Als_ ik een topic start, dan komt het vaak genoeg voor dat ik op IRC ff een mod vraag om enkele posts te verwijderen... Firstposts ofzo of bullshit enzo
Doe je knap... Nooit last van gehad hier.
Maar... Modrechten in eigen topic, al zou het maar alleen het verwijderen van een post zijn is meteen al wel een groot 'recht'...
"alleen maar", ik weet niet of je het door hebt, maar het verwijderen van andermans berichten wordt als een van de zwaarste/grootste/gevaarlijkste rechten beschouwd (iig door mij).
No way dat jij de rechten krijgt om je topic te editten, maar al helemaal niet het verwijderen of editten van andermans berichten (topictitel/locatie is over na te denken, maar van andermans postings blijf je af).
Stel je bent het niet eens met een of ander grappig bedoelde post van een klasgenoot etc en die verwijder je maar >:) Naja, da's dus niet leuk voor het topic in het algemeen...
Dus ik dacht: Nah, da's ook niet wat...
"Das niet leuk"...
Nee, dat is absoluut niet leuk, want in de meeste gevallen zal een reactie geen probleem zijn en het verwijderen misbruik zijn.
Maar zou het niet handig zijn om elke post een soort flag te kunnen geven?
De Topicstarter heeft dan bij elke post een knoppie/vakje/whatever waarin hij de "gaarne te verwijderen"-flag set...
Vervolgens wordt het topic opvallend gemaakt net zoals bij "Report Topic", maar dan bijvoorbeeld met een ander kleurtje, zodat de forum-mod weet dat het slechts om een of meerdere posts gaat die hij ff weg moet keilen... (dat kost niet zoveel moeite, dus dan kan ook een luie mod dat wel ff doen ;) )
Ik weet niet of je het doorhebt, maar het openen van het report-topic-overzichtje is niet zo veel werk hoor, als jij dan netjes uitlegt (met linkjes) wat er waar aan de hand is, dan zal er geen extra moeite nodig zijn voor het modden van "het topic" vs het modden van "de reactie"...
Misschien is zoiets uitvoerbaar? Wat meer rechten voor de TS in zijn eigen topic?

Leuk bedacht, maar ik weet vrij zeker dat het geen effect heeft. Ten eerste omdat de moderatie-tijd er niet door afneemt (zolang je maar duidelijk uitlegt wat er mis is en dat moet je toch wel, ook als er een andere manier voor komt), ten tweede omdat dat dan de derde manier van raporteren van topics wordt, daardoor wordt het zelfs alleen maar trager kwa verwerkingstijd en ten derde is het doorgaans ook nodig dat er dan een sort-of-straf uitgedeeld wordt en daardoor kost zoiets sowieso al iets meer aandacht, waardoor extra rechten van de TS (deleten enzo) absoluut geen voordeel is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

BUG -> LA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D2k
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-09 14:35

D2k

eens met ACM

Doet iets met Cloud (MS/IBM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compubiter
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

Je kunt onzinposts gewoon melden (zoals je ongetwijfeld weet) door op de datum van een post te klikken. Als je de links van deze post bij elkaar in een topicreport zet, kom je volgens mij op hetzelfde uit als volgens jou principe. Bovendien kun je dan per reply aangeven waarom je hem graag verwijderd/aangepast ziet, terwijl je dat met jouw idee niet kunt.

Nog een punt is dat je IMHO een TS geen extra rechten dient te geven, een topic geopend door iemand is niet meteen van diegene. Op deze manier geef je mensen wel dit gevoel, en dat lijkt mij niet de bedoeling :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoBody
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-12-2024

NoBody

www.gentoo.org

vergeet niet de "het grote <blaat> topic"-topic's, zoals bijvoorbeeld het bikkeltopic in de HK (ik noem alleen maar een voorbeeld O-) ), de TS ervan zou dan dus het topic hoe dan ook kunnen modden :)

Hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:08
Het is geen goed plan om mensen rechten te geven in hun 'eigen' topic. Er zijn natuurlijk altijd wel mensen die het gebruiken zoals het hoort, maar mensen die een beetje lame zijn of gewoon evil zijn (})) gaan bijvoorbeeld alle berichten wissen die hun niet aan staan. En met flags wat jij zegt geef je de modjes alleen maar meer werk terwijl dat misschien helemaal niet nodig is.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:50

JvS

Ik heb hem zelf ook

we geven mensen geeneens rechten de eigen post te wissen, dus dit staat al helemaal buiten overweging ben ik bang :o

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoBody

NoBody

www.gentoo.org

JvS schreef op 03 januari 2003 @ 11:36:
we geven mensen geeneens rechten de eigen post te wissen, dus dit staat al helemaal buiten overweging ben ik bang :o
nee en dat is eigenlijk iets wat ik wel graag zou zien, vooral omdat ik regelmatig dubbelposts tegenkom, zelf nooit last van want dan zegt react keurig dat 'k niet 2 keer dezelfde tekst mag versturen, het verbaast mij dan ook hoe die dubbelposters het dan toch voor mekaar hebben gekregen :X

Hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compubiter

Compubiter

Think again

NoBody schreef op 03 January 2003 @ 11:39:
nee en dat is eigenlijk iets wat ik wel graag zou zien, vooral omdat ik regelmatig dubbelposts tegenkom, zelf nooit last van want dan zegt react keurig dat 'k niet 2 keer dezelfde tekst mag versturen, het verbaast mij dan ook hoe die dubbelposters het dan toch voor mekaar hebben gekregen :X
Waarom geen delete knopje?
Lijkt mij niet echt zinvol om daar nog een discussie over te houden ;).
JvS schreef op 03 January 2003 @ 11:36:
Het gaat dus niet om het daadwerkelijk wissen van posts, maar om een soort van postreport (ipv topicreport) te maken, zodat een mod er naar kan kijken.

Maar ik blijf tegen :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:08
NoBody schreef op 03 January 2003 @ 11:39:
[...]

Alleen daarvoor zou het wel handig zijn, maar dan kan je het ook aan een modje vragen. De optie om een bericht te wissen krijg je niet, omdat je dan een warezrequest, flame, etcetera weg kan halen voordat een modje het ziet.

* Hahn schopt Compubiter :X

[ Voor 3% gewijzigd door Hahn op 03-01-2003 11:43 ]

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoBody

NoBody

www.gentoo.org

MaRc0 schreef op 03 January 2003 @ 11:43:
[...]

Alleen daarvoor zou het wel handig zijn, maar dan kan je het ook aan een modje vragen. De optie om een bericht te wissen krijg je niet, omdat je dan een warezrequest, flame, etcetera weg kan halen voordat een modje het ziet.
Nja dat is dan verder het probleem van de dubbelposters 8)7

psst... meestal wordt er door een andere user wel ff gezegd tegen mensen die stoute posts maken dat hij/zij de post beter kan editten :Y)

* NoBody schopt Compubiter :X[/quote]
schop die arme jongen niet zo 8)7

Hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

We hebben al SM, Topicreport, en IRC/ICQ als de mods niet opschieten. Lijkt me meer dan genoeg toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02-10 15:25

Dreamer

Foutje

dan krijg je 1 grote rotzooi op het forum. is dus niet handig en ik denk ook niet toelaatbaar.

specs | specs server
je beste vriend is niet de vriend waar je het meeste over praat,
maar de vriend waar je het meeste aan denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
Ik was er zelf wel achter gekomen dat het recht om posts te verwijderen echt wel veels te groot was en niet acceptabel was hoor, staat ook wel in mn 1e post ;)

Maarja, okay, report topic it is dan maar, just thinking along here :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Dat is altijd gewenst natuurlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gebeurt het ooit nog dat we de mogelijkheid krijgen (bv 1 keer) onze topictitel te editten? Daar lijkt me niet zoveel kwaad aan, je bericht editten mag toch ook. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compubiter

Compubiter

Think again

Verwijderd schreef op 03 januari 2003 @ 15:46:
Gebeurt het ooit nog dat we de mogelijkheid krijgen (bv 1 keer) onze topictitel te editten? Daar lijkt me niet zoveel kwaad aan, je bericht editten mag toch ook. :)
Topicnaam veranderen bij volgende update?
Bijvoorbeeld ;)
En nee, dat zal nooit gebeuren, je kunt een topictitel gewoon aanpassen via Schop een Modje :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-10 10:33
Verwijderd schreef op 03 January 2003 @ 15:46:
goed punt. als je effe een typotje over het hoofd ziet, moet je meteen weer een modje bellen. evt kun je hier ook een percentage aangeven (al dan niet alleen zichtbaar voor mods) net zoals bij de berichten.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Pagina: 1