Toon posts:

data op dvd+rw wel en +r niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil een backup maken van mijn data op dvd. Ik heb een philips dvdrw128k. Ik brand met nero 5.5.8.2 Alle data bij elkaar is 4.4 gig ik kan dat wel op een nashua +RW schrijven, maar niet op een HP +R. Op de hp staat 4,7 gig, maar toch zegt nero dat er niet genoeg ruimte is op de dvd. Kan er op een +R minder data dan op een +RW

• Termy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:21

Termy

valt er nog wat te fragge?

de DVD+r en +RW hebben hier beide 4,7GB. ik heb net star wars 6 gebrand op een DVD+RW van 4.2GB of zo en dat ging moeiteloos. Total Recall van ongeveer even groot ging ook probleemloos op een DVD+R. Wellicht vind jouw brander die HP dvd's niet leuk. ik heb hier imation DVD's gebruikt op 2.4x met nero 5.5.10.0 en een sony DRU-500A en firmware versie 1.0f.

PS: is er hier nog iemand met een Sony DRU-500A? Volgens Sony zou deze firmware versie (tov 1.0d) het lezen van DVD-/+R verbeteren en het brander van DVD+R versnellen tot 4x. Zo ver ik nu geprobeerd heb is de leessnelheid wel wat verbeterd maar nero schijnt nog niet door te hebben dat ik nu op 4x kan branden.

-=[Terminator]=- R3doxNL Anahka#2910 Specs. 16x LONGi LR4-72HPH-455M (7280 Wp) Oost/West (-85°/95°,13°) op 8x APS DS3-L. ID.3 First Plus. Zappi v2.1. Daikin 3MXM40A met CTXM15R, FTXM20R en FTXM35R.

• Angels2
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-03-2025
Je hebt een DVDRW228 (niet 128), en de laatste firmware daarvoor is 1.36 of 1.38. Zit die in je drive? Desnoods upgraden. Je Nero zou ik ook updaten. 5582 is wat te oud. Op +R en +RW kunnen evenveel (de 4,7GB is wel gerekend zoals men dat met harde schijven doet).

Verwijderd

Termy schreef op 02 januari 2003 @ 21:28:
de DVD+r en +RW hebben hier beide 4,7GB. ik heb net star wars 6 gebrand op een DVD+RW van 4.2GB of zo en dat ging moeiteloos. Total Recall van ongeveer even groot ging ook probleemloos op een DVD+R. Wellicht vind jouw brander die HP dvd's niet leuk. ik heb hier imation DVD's gebruikt op 2.4x met nero 5.5.10.0 en een sony DRU-500A en firmware versie 1.0f.

PS: is er hier nog iemand met een Sony DRU-500A? Volgens Sony zou deze firmware versie (tov 1.0d) het lezen van DVD-/+R verbeteren en het brander van DVD+R versnellen tot 4x. Zo ver ik nu geprobeerd heb is de leessnelheid wel wat verbeterd maar nero schijnt nog niet door te hebben dat ik nu op 4x kan branden.
Voor het branden op 4x moet je schijfjes hebben die hiervoor geschikt zijn. Deze zijn echter nog amper te verkrijgen en je zult dus nog even geduld moeten hebben.

Verwijderd

Ik wil een DVD rw kopen, welke is een aanrader.

De sony schijnt goed te zijn, klopt dat?

ik wil er uiteraard zo veel mogelijk "standards" mee kunnen branden.

• hullepim
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19:59
De sony brander is een ideaal apparaat, hij kan alle media aan (behalve dvd-ram).
Ik heb hem zelf ook en ben er zeer tevreden over.

• Snikker
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Wacht nog even en Lite-On en LG komen ook met dual format DVD recorders voor onder de 200 EURO!

Lijflied = CryptoMo - Hodl, Hodl

• Termy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:21

Termy

valt er nog wat te fragge?

Ja die sony is zeker fijn, zeker nu hij "gratis" 4x DVD+R kan branden wat eerst 2.4x was. ebi, ik weet dat ik geen 4x schijfjes heb en dat die er nog niet veel zijn, maar dat houdt niet in dat nero dat zou "weten" ook als er geen dvd in de recorder zit. daar ging het me dus om maar ja :)

-=[Terminator]=- R3doxNL Anahka#2910 Specs. 16x LONGi LR4-72HPH-455M (7280 Wp) Oost/West (-85°/95°,13°) op 8x APS DS3-L. ID.3 First Plus. Zappi v2.1. Daikin 3MXM40A met CTXM15R, FTXM20R en FTXM35R.

• Angels2
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-03-2025
Voor de Sony kijk je best in dit topic ipv hier opnieuw te beginnen...
[rml][ Ervaringen] Het grote Sony DRU500A topic.[/rml]

Verwijderd

Topicstarter
Het is opgelost. Nieuwe firmware hielp niet ik moest inderdaad een nieuwe nero hebben.
En snikker ik sta ook op die liteon te wachten maar die komt geloof ik pas in mei, maar wel op 8x speed :)
Pagina: 1